7 mei 2024

Persoonlijk én vernieuwend contact met Kärcher op Interclean

“Persoonlijk contact is en blijft belangrijk. Om contact met onze relaties te maken en te onderhouden, nemen wij deel aan beurzen. Zo ook aan Interclean. Daar kunnen we ons bedrijf en onze reinigingsapparatuur presenteren aan een groot internationaal publiek.” Aan het woord is Roy Meter, Managing Director Kärcher Nederland. Hij vertelt uitgebreid over de deelname van Kärcher aan Interclean en welke innovaties zij het publiek in RAI Amsterdam op 14 t/m 17 mei 2024 zullen brengen.

“Als wereldwijd marktleider op het gebied van reinigingsapparatuur staat deelname aan Interclean voor ons op nummer één. Hier kunnen we ons echt aan onze doelgroep presenteren en onze relaties uitnodigen.” Volgens Roy Meter zijn beurzen na de Covid-periode enorm belangrijk geworden. “Mensen maken het verschil. Persoonlijk contact is en blijft nodig en prettig.”

Over Kärcher
Roy Meter is sinds januari 2023 Managing Director van Kärcher Nederland. Enthousiast vertelt hij over het familiebedrijf dat in 1935 door Alfred en Irene Kärcher is opgericht. “Het is een mensgericht bedrijf met een sterke cultuur. Het investeren in de lange termijn en innovatie staan voorop.” Hij legt uit dat Kärcher Nederland de rechtstreekste dochter is van Kärcher Duitsland, marktleider op het gebied van reinigingsapparatuur. “We werken wereldwijd met een grote club van 16000 mensen. In Nederland benaderen we de lokale, zowel zakelijke- als consumentenmarkt met een eigen team waarin alle disciplines zijn opgenomen. Voor de consumentenmarkt werken we direct samen met retail- en online partners. De zakelijke markt bereiken we via diverse kanalen, online, via ons dealerkanaal met ruim 60 dealers en zes eigen Kärcher Centers verdeeld over Nederland. Als merk groeien wij mooi door, ondanks de momenteel vlakke economie, in Nederland zien wij nog veel kansen in de zakelijke markt. Het leuke is dat ons merk enorm bekend is, iedereen herkent ons ‘geel’ en vooral de hogedrukmachines. We hoeven alleen maar uit te leggen dat we nog veel meer doen dan dat.”

Kärcher op Interclean
Zoals Roy al beschrijft is persoonlijk contact met relaties belangrijk om zaken te doen. “In alles wat we doen, blijven we het persoonlijk contact zoeken. Het advies geven, face-to-face, maakt het verschil. Dit blijft bestaan naast het feit dat online een steeds belangrijkere rol gaat spelen. Op Interclean verwachten we gasten uit veel verschillende landen. Als Kärcher Nederland hosten we namens onze moedermaatschappij de stand op deze beurs. We zijn groots aanwezig, binnen en buiten!”

Wat zijn de noviteiten op de beurs?
“Bezoekers zullen op Interclean en op onze stand veel innovaties zien”, belooft Roy. “We zijn bijvoorbeeld genomineerd voor de Innovation Award met de KIRA CV50. Een noviteit op het gebied van robotisering. We hebben in 2023 de schrobzuigmachine KIRA B50 geïntroduceerd, nu volgt de introductie van de robotstofzuiger KIRA CV50. Robotisering gaat echt het verschil maken in de nabije toekomst, niet zozeer ter vervanging, maar juist samen met de schoonmakers om efficiënter en beter schoon te maken. De noodzaak is er bij al onze klanten, er heerst bij hen een enorm druk op het vinden van juiste medewerkers. We kunnen oplossing bieden door robots in te zetten. En we nemen onze relaties ook graag mee in de innovaties binnen al onze fleet-managementmodules, waardoor zij op afstand inzicht hebben in gebruik en verbruik, onderhoud en reparatie. Via onze nieuwe modules kunnen we machines connecten en realtime gegevens verzamelen. Aandacht voor duurzaamheid is er uiteraard ook. Op Interclean zullen wij vertellen over hoe duurzaam onze machines zijn in gebruik en productie en vooral ook over onze nieuwe, grote stap voor ons verpakkingsmateriaal, dat voor 80/90% uit gerecycled materiaal bestaat.

Op de stand zullen verschillende demo’s plaatsvinden. Over de standbemanning vertelt Roy dat dit een ervaren en gespecialiseerd team is die de vragen van internationale gasten in het Nederlands en Engels kunnen beantwoorden.

De WOW experience
“De meeste mensen zijn van ons gewend dat we opvallen. En dat doen we ook weer op Interclean. Op de weg naar het beursgebouw geven we de bezoekers buiten al onze WOW beleving geven. Wat dit precies is? Ervaar het zelf, laat het over je heenkomen”, besluit Roy met een lach.
De stand van Kärcher bevindt zich in hal 1, standnummer 1.135. Registreer je bezoek hier: https://www.intercleanshow.com/amsterdam/register

Deel dit artikel

Ook interessant:

08 september 2022

ISS behaalt hoogste niveau CO2-prestatieladder

ISS Nederland heeft met het behalen van niveau 5 op de CO2-prestatieladder een grote stap gezet in het realiseren van de duurzaamheidsdoelen die het bedrijf zichzelf heeft gesteld. Zij...

20 december 2023

Asito, CSU en Gom zorgen samen voor fors minder CO₂-uitstoot met duurzame handschoen

Drie grote landelijke schoonmaakbedrijven Asito, CSU en Gom stappen gezamenlijk over op duurzame handschoenen als alternatief voor de gangbare nitril wegwerphandschoen. De nieuwe handschoenen, de Gloovy Eco Gloves, worden...

07 november 2019

Ook Katrin Hygiënepapier op Schoonmaak Vakdagen met grootse boodschap

“Een kleine stand, maar we hebben een belangrijke, grootse boodschap. Een met impact”, prikkelt Ralph Vodegel, sales director Benelux. Katrin is de hygiënepapiertak van Metsä Tissue, onderdeel van Metsä...

03 december 2021

Geen verhoging eindejaarsuitkering, wel netto inkomen

Branchevereniging SIEV streeft naar verhoging netto inkomen van schoonmakers in plaats van verhogen eindejaarsuitkering. “Niet omdat we tegen een goede beloning van onze medewerkers zijn, maar omdat deze regeling...

18 september 2022

Film: De treurige wereld van flexwerk

Met de nieuwe film De Treurige wereld van flexwerk (Entre deux mondes) schetst regisseur Emmanuel Carrère een liefdevol portret van arbeiders die onzichtbaar zijn voor de samenleving, maar solidariteit...

09 mei 2019

Gerrit van Woerden (Van der Windt): “Let’s talk about plastic”

“Het gebruik van plastic is wel een ‘dingetje’. Als leverancier zijn wij ons bewust van onze verantwoordelijkheid en zetten in op meer hergebruik van plastic voor onder meer afvalzakken.”...

16 februari 2022

Schoonmaakbedrijf Landman 50 jaar!

Op 1 januari 1972 schreef Tjeerd Landman zijn Schoonmaakbedrijf Landman B.V. officieel in bij de Kamer van Koophandel. Dit jaar viert het bedrijf uit Drachten dus een bijzonder jubileum...

25 juli 2023

Doe je mee aan de Beach Cleanup 2023?

Zwerfafval op stranden en in zee is een groot probleem. Hoewel uit onderzoek blijkt dat de Noordzee de afgelopen jaren steeds schoner wordt, is het probleem nog lang niet...

22 mei 2022

Een bacterievrije BBQ

Wist je dat een BBQ twee keer zoveel bacteriën als de gemiddelde toiletbril bevat? De eerste dagen met zomerse temperaturen betekent voor menig Nederlander één ding: tijd om de...

12 januari 2022

De captains van de toekomst

Naast Yannick de Roos zullen ook Frank Huizenga, Pernilla Orij, Marjan Smit, David Vinck en Jan Kreeft de gasten zijn van presentator Rens de Jong tijdens de uitzending ‘Manager...