1 januari 2024

Inschrijving Schoonmaker van het Jaar-verkiezing is gestart

Vorig jaar hingen we op 5 mei Bevrijdingsdag de vlag uit. In top. Dit jaar knallen we op 1 januari het jaar in. Met en voor onze schoonmaakSTERREN. Schoonmaakbedrijven en eigen diensten kunnen vanaf vandaag tot 14 februari 2024, de verrassende Valentijnsdag, 1, 2 of 3 uitblinkers aanmelden voor de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing 2024. Heb je 1, 10, 100, 1000 of 10.000 schoonmakers in dienst? Zie jij uitblinker(s) in schoonmaak en/of specialistisch reinigen? Pak je kans om jouw uitblinker(s) eenvoudig aan te melden via deze link: verkiezing.
En… deelname kost niets, behalve een handjevol vragen simpel voor jouw beste uitblinker(s) te beantwoorden. Vergeet niet: meedoen geeft het gevoel van winnen!

Wat kunnen bedrijven die zich aanmelden voor de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing verwachten? Ieder schoonmaakbedrijf of eigendienst (klein of groot) maakt kans dat 2 van onze 11 juryleden na 20 februari en voor 5 april langskomen op locatie en kennismaken met de uitblinker. Op 15 april maken de juryleden en de verkiezingsorganisatie de 10 genomineerden bekend. Daarna schitteren de 10 genomineerde schoonmaakSTERREN op de socials tot het verkiezingsfeest Let’s shine op 18 juni 2024.

Goud in handen
Onze schoonmakers en specialistisch reinigers zorgen voor een gouden toekomst. Zij vormen de basis van onze wereld. Zij zorgen voor welzijn, blijdschap, beleving. Iedere dag opnieuw. Voor iedereen, waar je ook bent. Daarom verdienen alle schoonmakers in Nederland het podium van erkenning en waardering. Dat geven we ze op 18 juni met de verkiezing Schoonmaker van het Jaar! Twijfel niet, meld jouw schoonmaaktopper aan via deze link.

Thema Let’s shine
Let’s shine is het thema voor de verkiezing Schoonmaker van het Jaar 2024. Waarom? Er zijn veel bijzondere mensen, veel bijzondere plekken, veel bijzondere beroepen. Schoonmaak is er één van. Want schoonmaak is de basis van en voor ons allemaal. Ons welzijn, onze welvaart. Schoonmakers zorgen voor een schone omgeving, dus voor jouw positieve beleving. Waar je ook bent. Dat geeft jouw energie, het laat je stralen. Daags voordat de zomer begint, op dinsdag 18 juni, is hét verkiezingsfeest #svhj2024.We laten de schoonmakers ook op die dag stralen, shinen, blinken. Dat verdienen alle schoonmakers, alle uitblinkers van Nederland. Elke dag opnieuw. En op 18 juni in het bijzonder!

Verdieping
Het is belangrijk dat de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing voor iedereen een positieve bijdrage oplevert. Voor de mens, het vak, de branche én de bedrijven van alle tot nu toe aangesloten partners: BOMA, Interclean, Makita Nederland, Numatic International, Katrin Hygiene Solutions, Klien-IT-Systems, Qualis Insight C4C, RAS – Raad voor Arbeidsverhoudingen Schoonmaak, SVS Opleidingen, Zuiver Opleidingen, i-team Global, Schoonmakend Nederland, Vileda Professional, VSR – Vereniging Schoonmaak Research en Wecovi.

Tijdens de PartnerMarketingSessie op 31 januari 2024 gaan we op zoek naar de verdieping met het thema: Laten we anders naar schoonmaak kijken. Met een frisse blik, om de schoonmakers zelf (denk aan vitaliteit/ergonomie/kennis/juiste middelen en materialen) en hun werk (schoonheid en werkgeluk voor iedereen) nog meer te laten stralen!

Over de verkiezing #svjh2024
Na het succes in 2023 zetten Petra de Bruin en Esther van der Lelie, vanuit hun eigen bedrijven Petra de Bruin Communication en Esther Communiceert, hun onafhankelijke en objectieve pet op voor de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing. “Alle 150.000 schoonmakers verdienen aandacht en respect. Wij kunnen het niet over ons hart verkrijgen om deze verkiezing verloren te laten gaan. Dus zetten we weer stappen en gaan we door. Wij doen het, omdat we alle schoonmakers een warm hart toedragen. Wie wordt er niet blij van waardering, beleving en hygiëne?”

Deel dit artikel

Ook interessant:

13 december 2018

Digitale doolhof (4): CleanJack: “digitalisering is in moderne schoonmaakpraktijk niet meer weg te denken”

Hoe helpt CleanJack schoonmaakbedrijven met het digitaliseren en analyseren van gegevens? Wat levert het op? In onze serie Digitale doolhof komen een reeks ontwikkelaars en dienstverleners in digitalisering en...

23 augustus 2025

‘TripAdvisor’ voor toiletten: Piwee’s Room helpt reizigers hygiëne beoordelen

Veel reizigers herkennen het: onderweg een openbaar toilet zoeken en teleurgesteld worden door de staat van hygiëne. De Franse uitvinder Frédéric Colmain besloot daar iets aan te doen. Het...

18 oktober 2022

“Numatic kiest voor Netto 0 in 2035”

Numatic doet een mooie duurzaamheidsbelofte: ‘Netto nul in 2035’. De fabrikant en distributeur van professionele schoonmaakmachines en –materialen én de consumentenstofzuigers Henry en Hetty, zet zich full focus in...

28 juni 2019

#filmFriday FM Next Generation aftermovie: 40 seconden (inter)actie

Ontmoeten, ontdekken, ontwikkelen, brainstormen, inspireren, infomeren, netwerken, fun en sport: in 40 seconden terugblikken op het 3e event van FM Next Generation, het gratis jongerenplatform voor de schoonmaak en...

15 november 2018

NVZ schudt Nederland wakker voor verbeteren hygiëne in strijd tegen oprukkende antibioticaresistentie

Op 14 november publiceerde de branchevereniging voor de was- en reinigingsmiddelenindustrie in Nederland (NVZ) een persbericht met als titel ‘Alledaagse hygiëne moet beter in de strijd tegen de oprukkende...

25 april 2022

John de Jong (i8): “Meten is weten”

In de schoonmaaksector is het momenteel lastig om aan voldoende mankracht te komen. Hoe kan digitalisering helpen om efficiënter om te gaan met het personeelstekort? John de Jong, directeur...

11 januari 2019

#filmFriday Alkmaar Sport presteert met specialist Hazet

Eddy Bakker, manager exploitaties van Alkmaar Sport, vertelt in een testimonialfilmpje over de fijne samenwerking met Hazet. ‘’Wij hebben kennis van sport en hebben niet alle kennis over schoonmaak....

04 juni 2024

Aanmelding Best Practice Award 2024 geopend

Voor de Best Practice Awards 2024 is de Code Schoonmaak op zoek naar voorbeelden waarbij opdrachtgevers en opdrachtnemers aantoonbaar investeren in de schoonmakers. Want zij zijn de belangrijke schakels...

01 april 2025

Uit het dagboek van Jouw Glazenwasser: “Honden zijn niet echt mijn ding….”

Jasper Dekker van Jouw Glazenwasser neemt je mee in zijn ervaringen als glazenwasser. Zijn blog gaat ditmaal over huisdieren en dan met name honden. Een haat-liefde verhouding: "Nee ik ben...

02 mei 2022

EW zet nieuwe stap en scherpt positionering aan

“We creëren een vijfsterren gastvrijheid voor iedereen. Met elkaar doen we het iedere dag nóg beter.” De wereld is continu in beweging en schoonmaakorganisatie EW beweegt mee. Iedere dag...