1 januari 2024

Inschrijving Schoonmaker van het Jaar-verkiezing is gestart

Vorig jaar hingen we op 5 mei Bevrijdingsdag de vlag uit. In top. Dit jaar knallen we op 1 januari het jaar in. Met en voor onze schoonmaakSTERREN. Schoonmaakbedrijven en eigen diensten kunnen vanaf vandaag tot 14 februari 2024, de verrassende Valentijnsdag, 1, 2 of 3 uitblinkers aanmelden voor de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing 2024. Heb je 1, 10, 100, 1000 of 10.000 schoonmakers in dienst? Zie jij uitblinker(s) in schoonmaak en/of specialistisch reinigen? Pak je kans om jouw uitblinker(s) eenvoudig aan te melden via deze link: verkiezing.
En… deelname kost niets, behalve een handjevol vragen simpel voor jouw beste uitblinker(s) te beantwoorden. Vergeet niet: meedoen geeft het gevoel van winnen!

Wat kunnen bedrijven die zich aanmelden voor de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing verwachten? Ieder schoonmaakbedrijf of eigendienst (klein of groot) maakt kans dat 2 van onze 11 juryleden na 20 februari en voor 5 april langskomen op locatie en kennismaken met de uitblinker. Op 15 april maken de juryleden en de verkiezingsorganisatie de 10 genomineerden bekend. Daarna schitteren de 10 genomineerde schoonmaakSTERREN op de socials tot het verkiezingsfeest Let’s shine op 18 juni 2024.

Goud in handen
Onze schoonmakers en specialistisch reinigers zorgen voor een gouden toekomst. Zij vormen de basis van onze wereld. Zij zorgen voor welzijn, blijdschap, beleving. Iedere dag opnieuw. Voor iedereen, waar je ook bent. Daarom verdienen alle schoonmakers in Nederland het podium van erkenning en waardering. Dat geven we ze op 18 juni met de verkiezing Schoonmaker van het Jaar! Twijfel niet, meld jouw schoonmaaktopper aan via deze link.

Thema Let’s shine
Let’s shine is het thema voor de verkiezing Schoonmaker van het Jaar 2024. Waarom? Er zijn veel bijzondere mensen, veel bijzondere plekken, veel bijzondere beroepen. Schoonmaak is er één van. Want schoonmaak is de basis van en voor ons allemaal. Ons welzijn, onze welvaart. Schoonmakers zorgen voor een schone omgeving, dus voor jouw positieve beleving. Waar je ook bent. Dat geeft jouw energie, het laat je stralen. Daags voordat de zomer begint, op dinsdag 18 juni, is hét verkiezingsfeest #svhj2024.We laten de schoonmakers ook op die dag stralen, shinen, blinken. Dat verdienen alle schoonmakers, alle uitblinkers van Nederland. Elke dag opnieuw. En op 18 juni in het bijzonder!

Verdieping
Het is belangrijk dat de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing voor iedereen een positieve bijdrage oplevert. Voor de mens, het vak, de branche én de bedrijven van alle tot nu toe aangesloten partners: BOMA, Interclean, Makita Nederland, Numatic International, Katrin Hygiene Solutions, Klien-IT-Systems, Qualis Insight C4C, RAS – Raad voor Arbeidsverhoudingen Schoonmaak, SVS Opleidingen, Zuiver Opleidingen, i-team Global, Schoonmakend Nederland, Vileda Professional, VSR – Vereniging Schoonmaak Research en Wecovi.

Tijdens de PartnerMarketingSessie op 31 januari 2024 gaan we op zoek naar de verdieping met het thema: Laten we anders naar schoonmaak kijken. Met een frisse blik, om de schoonmakers zelf (denk aan vitaliteit/ergonomie/kennis/juiste middelen en materialen) en hun werk (schoonheid en werkgeluk voor iedereen) nog meer te laten stralen!

Over de verkiezing #svjh2024
Na het succes in 2023 zetten Petra de Bruin en Esther van der Lelie, vanuit hun eigen bedrijven Petra de Bruin Communication en Esther Communiceert, hun onafhankelijke en objectieve pet op voor de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing. “Alle 150.000 schoonmakers verdienen aandacht en respect. Wij kunnen het niet over ons hart verkrijgen om deze verkiezing verloren te laten gaan. Dus zetten we weer stappen en gaan we door. Wij doen het, omdat we alle schoonmakers een warm hart toedragen. Wie wordt er niet blij van waardering, beleving en hygiëne?”

Deel dit artikel

Ook interessant:

08 maart 2019

Kimberley Roersma nieuwe manager business development EW Facility Services

Creating Hospitality is waar facilitair dienstverlener EW Facility Services voor staat. Het overtreffen van verwachtingen van opdrachtgevers, medewerkers en gasten en zo bijdragen aan de gastbeleving is iets waar...

14 februari 2024

Terugblik CSU Innovatie Boost

Van 22 t/m 25 januari nam CSU Facilitair Nederland mee in de nieuwste trends en ontwikkelingen. Zij deden dit samen met universitaire onderzoekers, gedragswetenschappers, productontwerpers en trendwatchers. “Met prachtige...

28 juni 2024

FMG-seminar: “Gefeliciteerd, je hebt nu een 1e veranderplan in handen”

Wat een aansprekend en veranderlijk thema… Aansprekend veranderen. Waarom? Veranderen is een constante in het werk van de facility managers in de gezondheidszorg FMGezondheidszorg. Hoe geef je leiding aan...

12 mei 2022

i-team en Avular introduceren samen cobotic 65

i-team en Avular zijn een strategisch partnership aangegaan om de nieuwe generatie innovatieve cobot oplossingen in de industriële schoonmaakmarkt te introduceren. Op InterClean 2022 zetten i-team Global en Avular,...

27 oktober 2025

Hassan Boutiba (Just Clean Services) spreker op FMNextGen event: “Geef nooit op. Blijf altijd jezelf.”

Met die woorden vat ondernemer Hassan Boutiba (43) zijn afgelopen jaar samen. Na ruim 20 jaar ondernemen viel afgelopen zomer het doek voor zijn bedrijf Just Clean Bedrijfsdiensten. Maar...

22 januari 2025

ISS Facility Services voor 4e keer Top Employer

ISS Facility Services is voor het vierde opeenvolgende jaar benoemd tot Top Employer in Nederland. ISS verbeterde haar score opnieuw en behoort nu tot de top van alle gecertificeerde...

21 juni 2023

Blog: Is dat meten wel zo ‘smart’?

De afgelopen decennia heeft onze sector een flinke groei gezien van allerlei meetsystemen. In eerste instantie gericht op de technische kwaliteit van de dienstverlening, daarna op tevredenheid van de...

04 november 2023

Schoonmaak-branche-organisaties zetten in op samenwerking

De uitdagingen in de schoonmaakbranche vragen om een gezamenlijke aanpak van alle betrokken partijen; van de kant van de opdrachtgevers, de opdrachtnemers, de beroepsorganisaties en de intermediairs. Om deze...

25 oktober 2022

Bij Werner & Mertz is de cirkel oprecht rond

Recyclebaar is een veelgebruikte marketingterm die duurzaamheid impliceert. “Mooi dat bijvoorbeeld verpakking recyclebaar is, maar dat maakt de cirkel nog niet rond. Bij Werner & Mertz is ie dat...

11 augustus 2025

Krijgen we een wereldwijd plasticverdrag? Dit staat er op het spel in Genève

In de week van 4 augustus zijn de nieuwe onderhandelingen in Genève tussen landen over een Global Plastic Treaty gestart. Landen, bedrijven, milieuorganisaties en andere belanghebbenden hopen tot internationaal...