Fresco Facility Services verzorgt dagschoonmaak bij Beweging 3.0: “Het zou de norm moeten zijn”
Sinds 2020 verzorgt Fresco Facility Services de schoonmaak van het Servicekantoor en aantal andere extramurale locaties van Beweging 3.0, Leef3.nu, WELZIN Eemland en Indebuurt033. Per 1 januari 2025 is in gezamenlijk overleg besloten de schoonmaak te verplaatsen van de avond naar de dag. Om onder andere de schoonmaakmedewerker beter zichtbaar te maken en de schoonmaakdienstverlening beter te laten aansluiten bij de behoeften van de gebruiker. Als voorbeeld om dagschoonmaak als norm te gaan hanteren.
Thijs Sluiter, Hoofd Schoonmaak en Beheer & Onderhoud van Beweging 3.0 vertelt: “Begin maart is aan onze schoonmaaktopper Mehmet Uslu van Fresco Facility Services en onze collega’s van het Servicekantoor gevraagd om hun bevindingen te delen met ons. Met deze feedback kunnen wij nog beter inspelen op de behoefte van de gebruiker en de schoonmaakmedewerker zo prettig mogelijk zijn werk te kunnen laten uitvoeren. Mehmet vindt het prettig om gedurende de dag schoon te maken: “Ook kan ik nu mijn uren met 1 dienst invullen en ’s avonds thuis zijn”.”
Positieve reacties
Thijs meldt ook enkele positieve quotes van collega’s over de dagschoonmaak:
- “Vanuit de locatie Basicweg kan ik melden dat de locatie prachtig schoon is en dat is zo fijn! Het draagt bij aan een prettige werkomgeving. Hulde aan de schoonmakers!”
- “Het is belangrijk dat het werk van de schoonmakers meer zichtbaar is geworden doordat je ze tegenkomt. Het is belangrijk om in een schone omgeving te mogen werken. Doordat ze meer zichtbaar zijn ontstaat er meer kans op een relatie, ze horen erbij!”
- “Laten we binnen de schoonmaakbranche inzetten op dagschoonmaak!”
Op de foto van links naar rechts: Thijs Sluiter, Mehmet Uslu en Khalid Aalili (Rayon Manager Fresco Facility Services)