6 november 2024

Financial Times erkent Essity opnieuw als diversiteitsleider

Hygiëne- en gezondheidsbedrijf Essity is voor het vierde jaar op rij uitgeroepen tot diversiteitsleider door de Britse zakelijke krant Financial Times. Deze erkenning is tot stand gekomen dankzij een ranglijst, samengesteld door onderzoeksbureau Statista in opdracht van de krant. Voor de ranglijst zijn meer dan 100.000 werknemers van Europese bedrijven bevraagd op vijf belangrijke diversiteitsaspecten: gender, seksuele geaardheid, leeftijd, etniciteit en handicap.

Diversiteit is een continue commitment en een belangrijke investering voor werknemers, bedrijven en de samenleving,” aldus Pia Höök, Vice President Diversity, Equity & Inclusion bij Essity. “Diversiteit en inclusie zijn essentieel voor ons bedrijf; ze dragen bij aan betere besluitvorming en daarmee aan sterkere resultaten.”

De DEI-strategie (Diversiteit, Gelijkheid, Inclusie – strategie) van Essity is gebaseerd op zeven interne en externe focusgebieden:
• Het versterken van een inclusieve cultuur, gebaseerd op onze waarden (overtuigingen en gedragingen);
• Het ontwikkelen en bevorderen van inclusieve leiders;
• Werven en promoveren om de diversiteit te vergroten;
• DEI integreren in alle personeelsprocessen;
• Gebruikmaken van inclusieve inkoop en het diversiteitsprogramma voor leveranciers;
• Voorzien in de diverse behoeften van klanten met meer inclusieve producten, merken en marketing;
• Gemeenschappen ondersteunen in lijn met onze missie en de Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDG’s) van de Verenigde Naties.

Essity zet zich in om inclusiviteit in de werkomgeving te bevorderen en blijft investeren in initiatieven die diversiteit ondersteunen. In de bedrijfsbrede podcast Courageous Conversations deelt Essity open gesprekken en inzichten over diversiteit en inclusie, met het doel dit onderwerp bespreekbaar en toegankelijk te maken voor een breed publiek.

Meer informatie over de diversiteitsleider ranglijst van de Financial Times is hier te vinden.

Deel dit artikel

Ook interessant:

25 april 2025

Koninklijk vegen doe je zo

Ben jij al helemaal on a roll met je Koningsdag-versiering? Tuig niet alleen jezelf, maar ook je toilet op voor het oranjefeest van het jaar. Met The Dutch Edition...

26 september 2022

63% medewerkers voelt zich niet gehoord door de directie

Een ruime meerderheid (63%) van werkend Nederland vindt dat directies niet goed naar (uitvoerend) personeel luisteren. Bovendien zegt 40% van de mensen dat hun werkgevers ronduit te weinig doen...

05 december 2023

Sint verrast: verkiezing Schoonmaker van het Jaar start 1-1-2024

“Sint verrast ons vandaag. Met surprises. En wij jou! We starten de inschrijving voor de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing op een verrassende dag: 1 januari 2024. Onze schoonmaakSTERREN, de...

06 februari 2020

PizzaMarketingSessie Customer Journey: van verdwaling naar verbinding en verbazing

Samen op de klantreis, samen langs touchpoints, samen – onder het genot van een pizzaatje – op zoek naar de vier 4 b’s: behoefte, belofte, beleving en bewijs. Een...

15 oktober 2021

‘We zijn lui geworden, maar met hygiëne kan dat niet!’

Vrijdag 15 oktober 2021, is het de Internationale Dag van het Handen Wassen. Een dag waarop wordt stil gestaan bij het belang van handen wassen én drogen. Tijdens de...

08 augustus 2022

Radboud Universiteit Nijmegen en Asito vernieuwen samenwerking

Asito heeft opnieuw de Europese aanbesteding voor schoonmaakonderhoud van Radboud Universiteit Nijmegen gegund gekregen. Glenn Timmer, salesconsultant bij Asito, en Femke van Groningen, contractmanager bij Radboud Universiteit Nijmegen, vertellen...

03 april 2022

De magie van opruimen

Voorjaarskriebels? De tijd om jouw huis op te frissen? Het boek ‘De magie van opruimen’ kan dan van pas komen. Speciaal voor onze thuiswerkers! Opruimcoach Karen De Meyer neemt...

22 juni 2023

Hoe los jij schoonmaakuitdagingen slim op?

“Ben je al bekend met de handige mogelijkheden van ‘BOMA in the Pocket’? Deze app is speciaal ontwikkeld om jouw schoonmaakroutine te vereenvoudigen en te verbeteren.” BOMA vertelt je...

14 februari 2025

Roy Rademaker 15 jaar werkzaam bij Schoonmaakbedrijf Exclusive

“Ik spreek mijn oprechte waardering uit voor Roy Rademaker, die inmiddels 15 jaar een onmisbare kracht is binnen ons bedrijf”, vertelt Marzena Pawlowska, eigenaar Schoonmaakbedrijf Exclusive. We feliciteren Roy...

25 februari 2022

Glasbewassing met een smile

Met een smile de ramen van de binnenzijde van de liftschacht wassen. Dat deden de gecertificeerde glazenwassers van 1nergiek. Een mooie opdracht met als resultaat een blije opdrachtgever! Dankjewel...