Financial Times erkent Essity opnieuw als diversiteitsleider
Hygiëne- en gezondheidsbedrijf Essity is voor het vierde jaar op rij uitgeroepen tot diversiteitsleider door de Britse zakelijke krant Financial Times. Deze erkenning is tot stand gekomen dankzij een ranglijst, samengesteld door onderzoeksbureau Statista in opdracht van de krant. Voor de ranglijst zijn meer dan 100.000 werknemers van Europese bedrijven bevraagd op vijf belangrijke diversiteitsaspecten: gender, seksuele geaardheid, leeftijd, etniciteit en handicap.
“Diversiteit is een continue commitment en een belangrijke investering voor werknemers, bedrijven en de samenleving,” aldus Pia Höök, Vice President Diversity, Equity & Inclusion bij Essity. “Diversiteit en inclusie zijn essentieel voor ons bedrijf; ze dragen bij aan betere besluitvorming en daarmee aan sterkere resultaten.”
De DEI-strategie (Diversiteit, Gelijkheid, Inclusie – strategie) van Essity is gebaseerd op zeven interne en externe focusgebieden:
• Het versterken van een inclusieve cultuur, gebaseerd op onze waarden (overtuigingen en gedragingen);
• Het ontwikkelen en bevorderen van inclusieve leiders;
• Werven en promoveren om de diversiteit te vergroten;
• DEI integreren in alle personeelsprocessen;
• Gebruikmaken van inclusieve inkoop en het diversiteitsprogramma voor leveranciers;
• Voorzien in de diverse behoeften van klanten met meer inclusieve producten, merken en marketing;
• Gemeenschappen ondersteunen in lijn met onze missie en de Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDG’s) van de Verenigde Naties.
Essity zet zich in om inclusiviteit in de werkomgeving te bevorderen en blijft investeren in initiatieven die diversiteit ondersteunen. In de bedrijfsbrede podcast Courageous Conversations deelt Essity open gesprekken en inzichten over diversiteit en inclusie, met het doel dit onderwerp bespreekbaar en toegankelijk te maken voor een breed publiek.
Meer informatie over de diversiteitsleider ranglijst van de Financial Times is hier te vinden.