11 april 2025

CWS Hygiene introduceert toiletpapierschuim als duurzaam alternatief voor vochtige doekjes

Op Nationale Poepdag, dat jaarlijks gevierd wordt op 9 april, lanceerde CWS Hygiene een innovatief toiletpapierschuim als duurzaam alternatief voor vochtige doekjes. Het schuim breng je aan op regulier toiletpapier en biedt comfortabele en hygiënische reiniging na de grote boodschap. Het schuim biedt een duurzaam alternatief voor vochtige doekjes, een onderwerp dat momenteel binnen het kabinet onder vuur ligt vanwege de bijdrage aan verstoppingen en microplasticvervuiling.

Hygiëne, comfort en duurzaamheid verenigd
Het nieuwe toiletpapierschuim maakt van gewoon toiletpapier een vochtige reinigingsoplossing. Dankzij de contactloze dispenser en de zachte samenstelling is het gebruik niet alleen hygiënischer, maar ook aangenamer voor de gevoelige huid. Het product is vrij van microplastics en synthetische stoffen, volledig biologisch afbreekbaar en veilig door te spoelen — zonder risico op rioolverstoppingen.

Efficiënt en milieubewust
Een 600 ml flacon is goed voor gemiddeld 500 gebruikers, met gemiddeld twee doseringen per toiletbezoek. Bovendien genereert het systeem aanzienlijk minder plastic verpakkingsafval dan traditionele vochtige doekjes.

Vooruitlopen op regelgeving
“Met toiletpapierschuim maak je van normaal wc-papier vochtig toiletpapier. Dit product biedt de voordelen van hygiënische reiniging zonder de schadelijke gevolgen van vochtige doekjes,” aldus Lucky Boll, Sustainability Manager bij CWS Hygiene. “Door te blijven innoveren werken we aan een schonere en veiligere toekomst voor iedereen.”

Nationale Poepdag wordt ieder jaar georganiseerd door het MDL Fonds om de relatie tussen gezondheid en ontlasting te benadrukken.

Deel dit artikel

Ook interessant:

09 augustus 2019

breaking news: CWS neemt Vendor over

CWS Group, leverancier van totaaloplossingen op het gebied van sanitaire hygiëne, vloerverzorging, bedrijfskleding, fire safety, cleanrooms en Healthcare, neemt Vendor, leverancier van hygiëne-oplossingen, over van investeringsmaatschappij Egeria. De bedrijven,...

01 november 2018

Hygienepapier.nl nu officieel marktleider in Nederland

Het grote woord mag er officieel uit: na keihard werken, meten en verbeteren is Hygienepapier.nl nu officieel marktleider in de online verkoop van hygiënepapier! De webshop, die zich focust...

27 februari 2024

Menstruatieproducten zijn basisbehoeften

Neem jij je eigen toiletpapier of zeep mee naar het werk? Menstruatieproducten zijn ook een basisbehoefte. “Geef menstruerende personen een gelijke kans en help menstruatiearmoede te bestrijden”, is de...

02 januari 2025

Doe jij mee? Samen tegen menstruatiearmoede.

CWS is trots. Hun donatie aan Stichting Armoedefonds is opgelopen tot 15.000 menstruatieproducten. Het kosteloos toegankelijk maken van tampons en maandverband is belangrijker dan ooit: in 2024 kon 1...

24 augustus 2023

Good Roll introduceert eigen ontwerp

Jouw zakelijke droom voor een eigen ontwerp toiletpapier kan uitkomen. 𝗧𝗵𝗲 𝗚𝗼𝗼𝗱 𝗥𝗼𝗹𝗹 maag het mogelijk.  Creative Lex Rijkers Meinen van The Hague’s Finest kon deze kans niet voorbij...

05 september 2023

25 jaar Duurzame Dinsdag

Dit jaar bestaat Duurzame Dinsdag, de Prinsjesdag van de Duurzaamheid, 25 jaar. Dat wordt gevierd op 5 september, de eerste dinsdag in september waarop traditiegetrouw het duurzame koffertje wordt...

09 december 2019

King Belgium bezoekt Metsä Tissue fabriek: “Zeer indrukwekkend”

“Een beeld – of in dit geval een bezoek – zegt meer dan 1000 woorden. Er is veel te vertellen en te laten zien. Daarom nodigen we regelmatig relaties...

20 oktober 2021

Essity en McDonalds sluiten de cirkel voor papieren bekertjes

Drank-, milkshake- en ijsbekers zullen worden hergebruikt voor de productie van toiletpapier van Essity’s toonaangevende hygiëne merk Tork. Uit de pilot is gebleken dat Essity de papieren bekertjes, nadat...

07 juni 2024

Abdulrahman was ‘Baas van Morgen’ bij CWS

CWS Hygiene Nederland deed mee aan het ‘Baas van Morgen’ initiatief van JINC, dat jongeren de kans biedt om leiderschap en ondernemerschap van dichtbij te ervaren. Ambdulrahman werd op...

01 juni 2020

Gerrit Malipaard (MTS Euro Products) over toekomst ondernemen: “Inspelen op de markt, snel schakelen en relevant blijven”

De zorg voor morgen vertaalt zich op persoonlijk vlak in alertheid en/of smetvrees voor touchpoints en in handhygiëne, zakelijk in nieuwe businessmodellen. Want welk bedrijf wordt niet getroffen door...