11 oktober 2025

Toekomst Schoonmaakbedrijven behaalt bij klant L-Founders of Loyalty als eerste het vernieuwde Keurmerk Verantwoord Schoon

Toekomst Schoonmaakbedrijven behaalt bij hun klant L-Founders of Loyalty als eerste organisatie in Nederland het Keurmerk Verantwoord Schoon nieuwe stijl. Zonder een enkele verstoring. Dit keurmerk, uitgevoerd door onafhankelijke auditeur Qualis Insight, staat voor kwaliteit, professionaliteit en maatschappelijk verantwoord werken in de schoonmaakbranche. 

De audit bij L-Founders of Loyalty, uitgevoerd op 22 september 2025 door Esther Kuiper-Smetsers van Qualis Insight, resulteerde in een zeer positief oordeel. De auditeur benadrukte dat de schoonmaakwerkzaamheden van uitstekende kwaliteit zijn en dat zowel het proces als de resultaten volledig voldoen aan de hoge eisen van het keurmerk.

Wat dit vernieuwde keurmerk bijzonder maakt, is dat ook de opdrachtgever actief wordt betrokken bij de beoordeling. Zo wordt niet alleen gekeken naar de technische kwaliteit van het schoonmaakwerk, maar ook naar de ervaring en waardering van de opdrachtgever ten aanzien van het schoonmaakteam en de samenwerking.

Blijvende kwaliteit en betrokkenheid
Vanuit Toekomst Schoonmaakbedrijven wordt trots gereageerd. Regioprojectleidster Femke van den Boogaart: “Onze teams werken met veel kennis, kunde en betrokkenheid. Dat dit nu ook door een onafhankelijke audit wordt bevestigd en gewaardeerd door onze opdrachtgever, maakt ons extra trots.”

Een mijlpaal voor de sector
Met het behalen van dit keurmerk onderstreept Toekomst Schoonmaakbedrijven dat schoonmaak méér is dan een facilitaire dienst. Het is een vak dat vraagt om deskundigheid, verantwoordelijkheid en menselijke betrokkenheid.

Het Keurmerk Verantwoord Schoon is ontwikkeld om opdrachtgevers en schoonmaakbedrijven samen te laten werken aan transparantie, kwaliteit en duurzaamheid. Het vernieuwde keurmerk, waarin de stem van de opdrachtgever een vaste plaats heeft, is een belangrijke stap richting een toekomstbestendige en mensgerichte schoonmaakbranche.

Deel dit artikel

Ook interessant:

18 augustus 2024

Verse producten en goede hygiënegewoonten zijn sleutel tot serveren van geweldig eten deze zomer

Chef-kok Willem Amery, opgeleid aan de gerenommeerde Hotelschool Ter Duinen in Koksijde, België, werkt al meer dan 15 jaar in prive catering in Roeselare. Hier deelt hij zijn beste...

02 juli 2020

Anderhalvemeters maken in musea en het nieuwe normaal: wat gewoon was, is niet meer

Bij musea denk je wellicht direct aan het Rijksmuseum in Amsterdam, maar er zijn nog 1725 andere musea in Nederland. Van Delfzijl tot Sas van Gent. Samen zijn ze...

30 mei 2023

Haring Happen met European Cleaning Journal

In februari organiseerde European Cleaning Journal haar eerste Benelux netwerk event. Gezien de belangstelling volgt nu een tweede event op 15 juni aanstaande, en wel een traditionele haringparty bij...

17 februari 2025

BLOG Diane van Dijk (CSU): “Hoe heet jouw schoonmaker?”

Diane van Dijk (CSU) trapt onze nieuwe blogserie ‘Hoe heet jouw schoonmaker?’ af met een prikkelende oproep aan opdrachtgevers: Ken de namen van de mensen die elke dag zorgen...

20 oktober 2021

Sweep it under the carpet

Dit graffiti-kunstwerk is gemaakt door Banksy in 2006: “Cleaning Lady- sweep it under the carpet”. De reden dat hij dit portret maakte is:“In de slechte, oude tijd, waren het...

08 mei 2025

VFM en Code Schoonmaak geven praktische handvatten prijsindexatie IFM-contracten

Prijsindexaties.. het blijft een lastig thema – dat (helaas) elk jaar terugkomt…Voor single-services zijn er handvatten van Code Verantwoordelijk Marktgedrag maar voor integrale contracten met meerdere diensten én managementtaken...

26 maart 2025

Portret Ismeta Fehric (SVP Schoonmaak): “Schoonmaken zit echt in me”

“Als Ismeta binnenkomt, dan zijn de mensen direct blij. Dat is haar meerwaarde zonder dat ze het weet”, complimenteert leidinggevende Mirella Harkema haar collega. Ismeta wordt er verlegen van,...

10 juni 2020

Blog: De werkkast, het ondergeschoven kindje

Op LinkedIn postte ik een foto van een werkkast (MIVA toilet in gebruik als werkkast) met de opmerking, dat ik dit helaas bij controles nog steeds tegenkom. De reacties...

03 oktober 2025

Breedweer wederom winnaar European Cleaning & Hygiene Awards 2025

“𝙔𝙚𝙨, 𝙬𝙚 𝙙𝙞𝙙 𝙞𝙩 𝙖𝙜𝙖𝙞𝙣: 𝙀𝙪𝙧𝙤𝙥𝙚𝙖𝙣 𝘾𝙡𝙚𝙖𝙣𝙞𝙣𝙜 𝘼𝙬𝙖𝙧𝙙 2025”, roept Breedweer uit na het winnen van de European Cleaning & Hygiene Awards 2025 in de categorie Best Initiative Raising...

15 april 2023

‘De vakbond die je cao regelt? Dat is bijna ouderwets.’

Een vragenlijst om de wensen van alle werkgevers te peilen. Het is een van de nieuwe manieren waarop werkgevers en werknemers tegenwoordig tot afspraken komen. Staan de vakbonden binnenkort...