7 augustus 2025

Maak kennis met Achint Atwal als nieuw lid FMNextGen

Naast Ton Funke, Leslie Okyere en Ward van Zanten is ook Achint Atwal (Balans) dit jaar lid geworden van ons jongerenplatform FMNextGen. Een netwerk voor jonge professionals in de schoonmaak- en facilitaire branche. Om elkaar te ontmoeten, ideeën uit te wisselen, te bouwen aan de toekomst én gewoon voor de gezelligheid. Achint stelt zichzelf voor en vertelt waarom hij zich aansluit bij FMNextGen en wat hij met de andere jongeren in de branche wil bereiken.

Wie ben jij?
“Mijn naam is Achint Atwal. In 2010 werd ik eigenaar van Constant Dienstverlening en sinds 2017 ben ik eigenaar van Balans. Balans is een fullservice schoonmaakbedrijf met ruim 900 medewerkers. We zijn actief in uiteenlopende sectoren in heel Nederland. In mijn rol richt ik me primair op de groei van onze organisatie, het versterken van onze dienstverlening en het bouwen aan een hechte bedrijfscultuur.”

Wat vind je leuk aan werken bij Balans en in de schoonmaakbranche?

“Wat mij iedere dag motiveert is de dynamiek van de schoonmaakbranche en de zichtbare impact die we maken. Schoonmaak is een dienst waarvan je vrijwel altijd direct het resultaat ziet. Tegelijkertijd draait het volledig om mensen. Dat maakt het werk zowel uitdagend als waardevol. Bij Balans werken we met een team dat bereid is om voor elkaar en voor onze klanten tot het uiterste te gaan. Die betrokkenheid en die mentaliteit vormen wat mij betreft de kern van ons succes.”

Waarom ben je lid geworden van FMNextGen?

“Ik geloof sterk in de kracht van jonge professionals om de sector verder te brengen. Daarom sluit ik me graag aan bij FMNextGen. We staan voor grote uitdagingen: van personeelstekorten tot digitalisering en duurzaamheid. Maar juist die uitdagingen maken dit werk interessant. Door met andere jonge mensen in de branche in gesprek te gaan en ervaringen te delen, kunnen we elkaar versterken en sneller tot nieuwe oplossingen komen.”

Wat wil je samen met andere jongeren in de branche initiëren?
“Ik wil me inzetten om de branche aantrekkelijker te maken voor jong talent. Dat begint bij het beter zichtbaar maken van de kansen en de waarde van het vak. Daarnaast geloof ik in het delen van kennis over ondernemerschap, innovatie en leiderschap. Als we elkaar daarin versterken, zorgen we samen voor een branche die klaar is voor de toekomst én inspirerend is voor de volgende generatie.”

Lees hier ook meer over nieuwe leden Ward van Zanten, Ton Funke en Leslie Okyere.

En klik hier voor nog meer nieuws over de activiteiten van FMNextGen

FMNextGen wordt mede mogelijk gemaakt door NocoreInterclean en UL-Team.

Deel dit artikel

Ook interessant:

31 januari 2019

TenderApp maakt aanbestedingsland transparanter

Gaan we nu ook swipen voor Tenders? Wel als je als ondernemer succesvoller wil zijn bij aanbestedingen. Dat is het doel van het nieuwe tenderplatform van ondernemers Rodger van...

07 oktober 2025

Jubilarissen in schoonmaakland (3): Dennis Liezenga (LSG Schoonmaak Vakgroothandel): “Wij maken schoonmakers blij. Dat is en blijft onze missie”

2025 is een bijzonder jubileumjaar voor de schoonmaakbranche. Meerdere bedrijven vieren een mijlpaal. In de afgelopen zetten we Dros Schoonmaakdiensten en SVP Schoonmaak in the spotlight, deze week het...

24 december 2019

Stralende schoonmaaksterren schitteren aan de kerstboom

Op sociale media als Facebook en zelfs op LinkedIn barst het van de digitale kerstkaarten en nieuwjaarsgroeten. Schoonmaakjournaal pikte drie opvallende en schitterende sterren aan de schoonmaakkerstboom: de help-armoede-de-wereld-uit-actie...

21 augustus 2023

Bunzl neemt Groveko over

Groveko, de  groothandel in schoonmaakartikelen en AI-schoonmaakrobots uit Ede, is door eigenaar MKB Fonds verkocht aan Bunzl Plc. Participatiemaatschappij MKB Fonds uit Amstelveen maakt bekend dat zij op vrijdag 18...

13 oktober 2023

Vlieg met me mee

Hoe mooi en bijzonder is het als je als kind in een kleurrijke luchtballon boven je eigen streek zweeft? Twee jonge, chronisch zieke tieners beleefden het onlangs en voeren...

21 november 2024

Geberit initieert ‘De jacht op vuile toiletten’

Op 19 november, op Wereld toilet dag, vestigde Geberit opnieuw de aandacht op de zorgwekkende staat van sanitaire voorzieningen in Belgische scholen. Slecht sanitair beïnvloedt de 1,2 miljoen leerlingen...

24 juli 2019

Blog: Impact op 10 miljoen mensen

Impact. Na duurzaamheid en MVO lijkt dit een nieuw modewoord. Ieder zichzelf respecterend bedrijf zegt tegenwoordig iets met impact te doen. Maar wat dat ‘iets’ is, blijft in de...

14 december 2018

Beercoo’s Ans Hoogvliet: schoonmaaktopper november

“Het is hier altijd netjes en strak schoon. Ans is altijd bereid om iets extra’s te doen.” De collega’s van Beercoo Schoonmaakgroep, de pandbewoners Novo Nordisk en de initiator...

13 november 2018

Jim van Heyningen (DSO) trendsetter in kantoorloos werken?

Pingpongtafels, loungeplekken, stomerijservice en faciliteiten voor pakketpost; het traditionele kantoorgebouw met een receptie, lange gangen, vele verdiepingen en rijen ‘hokjes’ waarin mensen achter hun bureau zitten te werken, is...

13 september 2024

#FOTOFRIDAY Nefco 40 jaar in dienst bij SMB Willems

Begin september was 𝗡𝗲𝗳𝗰𝗼 𝗽𝗿𝗲𝗰𝗶𝗲𝘀 𝟰𝟬 𝗷𝗮𝗮𝗿 i𝗻 𝗱𝗶𝗲𝗻𝘀𝘁 𝗯𝗶𝗷 𝗦𝗠𝗕 𝗪𝗶𝗹𝗹𝗲𝗺𝘀. “𝗛𝗲𝘁 𝗶𝘀 𝗱𝗲 𝗲𝗲𝗿𝘀𝘁𝗲 𝗸𝗲𝗲𝗿 𝗶𝗻 𝗵𝗲𝘁 𝗺𝗲𝗲𝗿 𝗱𝗮𝗻 𝘃𝗶𝗷𝗳𝘁𝗶𝗴𝗷𝗮𝗿𝗶𝗴𝗲 𝗯𝗲𝘀𝘁𝗮𝗮𝗻 𝘃𝗮𝗻 𝗦𝗠𝗕 𝗪𝗶𝗹𝗹𝗲𝗺𝘀 𝗱𝗮𝘁 𝗲𝗲𝗻 𝗺𝗲𝗱𝗲𝘄𝗲𝗿𝗸𝗲𝗿...