18 december 2024

Effektief en B2-Cleaning doen stof opwaaien met STOF SCHOONMAAK

Effektief en B2-Cleaning lanceren samen STOF SCHOONMAAK, een nieuw schoonmaakbedrijf dat exclusief is ontwikkeld voor de aanbesteding van de Technische Universiteit Delft (TU Delft). Met deze lancering geven zij stof tot nadenken geven over de manier waarop zij de aanbesteding benaderen. Met vereend maatwerk en innovatieve en duurzame oplossingen die naar hun idee perfect aansluiten bij de unieke behoeften van TU Delft. Dat ze met STOF verbinding willen creëren laat het nieuw ontwikkelde logo mooi zien.

Remko Stolk (Effektief) en Laila Hollander (B2-Cleaning) zijn trots op de lancering van STOF Schoonmaak: “We gaan een unieke samenwerking aan met één doel: het schoonmaakonderhoud op TU Delft verzorgen. Zo kunnen we als twee ‘kleinere’ bedrijven – respectievelijk 1500 en 700 medewerkers – samen groots meedoen. Als alternatief in de markt. Onze beider bedrijven zijn ondernemend, we tonen lef door te laten zien dat we samen veel specialisme en wendbaarheid in huis hebben om deze grote klus als Stof Schoonmaak te klaren. Effektief werkt in de regio van Delft, B2Cleaning is maar op enkele minuten afstand van de campus gevestigd.” Schoonmakers komen in dienst bij Stof Schoonmaak.

Bold merk
De nieuw bedachte naam spreekt voor zich: Stof Schoonmaak zal stof afnemen op TU Delft waar met veel stofjes en deeltjes wordt gewerkt. Een bold merk dat kracht uitstraalt, waarin de naam TU Delft is verwerkt als knipoog naar een langdurige vooruitstrevende samenwerking. De verzegeling van het partnership zien we terug in hun eigen trademark. De uitstraling is hip en jong, met T-shirts en caps, passend bij TU Delft.

Op de foto staan Edward Bokern (links, Directeur B-Cleaning) en Remko Stolk (rechts, Directeur Effektief)

 

Een schone toekomst voor een campus vol leerstof
De campus van de TU Delft kent een breed scala aan ruimtes met uiteenlopende schoonmaakbehoeften: van hypermoderne laboratoria en collegezalen tot kantoren en
studentenkamers. Ruimtes waar studenten, docenten en andere gebouwgebruikers leerstof delen of tot zich nemen en waar veel stof is af te nemen. Stof Schoonmaak zegt met aan vereende aanpak schoonmaakplannen op maat te ontwikkelen, die precies zijn afgestemd op de specifieke eisen van elk gebouw. Om hiermee een optimale hygiëne en minimale verstoring
van de dagelijkse activiteiten te garanderen.

Sterke inzet op duurzaamheid en innovatieve technologie
Stof Schoonmaak zet sterk in op duurzame schoonmaakmethoden en innovatieve technologie. “Onze missie is niet alleen om hoogwaardige schoonmaakdiensten te leveren, maar ook om bij te dragen aan een duurzame campus,” aldus de directie van Stof Schoonmaak. “We maken gebruik van groene producten en slimme technologieën die passen bij de innovatieve geest van de TU Delft.” Het bedrijf heeft concrete plannen om de ecologische voetafdruk van de campus verder te verkleinen. Een aanpak die perfect aansluit bij de duurzaamheidspijlers van de TU Delft.

Decennialange expertise in verfrissende nieuwe look
De samenwerking tussen Effektief en B2-Cleaning brengt jarenlange ervaring samen in één onderneming en zet een nieuwe standaard in campusonderhoud. De naam slaat niet alleen op
het vakgebied – stof verwijderen – maar symboliseert ook de ambitie om figuurlijk stof op te doen waaien en verwijst met een knipoog naar leerstof. Door kennis en expertise te combineren, richt Stof Schoonmaak zich op het waarborgen van de hoge normen van hygiëne en netheid die nodig zijn voor een veilige, schone en uitnodigende leer- en werkomgeving.

Gewennings-stof
Met de lancering van Stof Schoonmaak op 18 december 2024 start een gewenningsperiode voor ieder die betrokken is bij de aanbestedingsprocedure voor TU Delft die begin januari 2025 volgt. Bij de schouw zullen dan ook eigen medewerkers van Stof aanwezig zijn.

Deel dit artikel

Ook interessant:

14 juni 2022

Blog (1): Gelijke monniken, gelijke kappen in schoonmaakland? Vergeet het maar!

Service Management kopte op 16 mei: Hotelschoonmakers protesteren vanwege oneerlijke arbeidsvoorwaarden: geen weekendtoeslag. Het FNV Schoonmaakparlement maakt zich druk over dit standpunt. Volop in de media wordt de mening...

27 maart 2023

Golden Service Awards verder als de verkiezing van De Schoonmaker van het Jaar

VMN Media, uitgever van onder meer Service Management, stopt met de organisatie van de Golden Service Awards. Het bestuur van de stichting GSA betreurt dit uiteraard, maar heeft ook...

12 januari 2024

Vieze treinen vragen om andere schoonmaak-aanpak. Heb jij een idee?

Treinstellen blijken van buiten én binnen te vervuilen. De reden? Personeelstekorten. Hoe gaat de NS dit oplossen? Een andere aanpak is gewenst en gevraagd. Daar doen NS en Rover...

07 februari 2024

Kärcher Nederland neemt Kärcher Center Van Mol in Goes over

Kärcher Nederland kondigt de overname aan van het Kärcher Center Van Mol in Goes. Kärcher Center Van Mol was een gevestigde waarde in België met eigen vestigingen in Elversele,...

06 november 2023

Empowerment van vrouwen in de schoonmaakindustrie

Empowerment van vrouwen wint steeds meer aan populariteit en dit is ook van groot belang in de schoonmaakindustrie. Vrouwen nemen steeds vaker leidinggevende posities in op de werkvloer, in...

15 juni 2023

Vijftien schoonmakers ‘in the spotlights’

Vandaag is het De Dag van de Schoonmaker. De dag waarop we alle schoonmakers in het zonnetje zetten. Schoonmakend Nederland heeft vijftien schoonmaaktoppers laten portretteren door fotografe Ann-Sophie Falter....

24 juli 2024

Gezien in de media: Deze 79-jarige werkt als schoonmaker. ‘Wat heb ik eraan om de hele dag thuis te zitten?’

In het Nederlands Dagblad vertelt de 79-jarige Rinse Terpstra uit Haaften over zijn leven. Hij werkt nu als schoonmaker om fijn onder de mensen te zijn. In de rubriek...

14 juni 2023

Gröninger Cleaning Systems draagt afdeling professionele reinigingsapparatuur over aan Kärcher

Gröninger Cleaning Systems B.V. (Gröninger) en Kärcher Nederland (Kärcher) hebben een overeenkomst bereikt voor de overdracht van de B2B-activiteiten in reinigingsapparatuur. Deze activiteiten, gericht op de regio Groot-Rijnmond, gaan...

20 juli 2020

Groeibedrijf 2020 Breedweer maakt weer impact met sekswerkers

“#supertrots om bij de 250 snelst groeiende bedrijven te behoren..! Zo zie je maar wat je kunt bereiken door maximale impact te maken voor de maatschappij”, schrijft Jack Stuifbergen op...

12 november 2023

#Favorites Kärcher veegmachines in muzikale videoclip

“Een kleine acht weken geleden kregen wij de vraag vanuit WILLEMSKANTINE of wij wilde meewerken aan een videoclip voor een uniek muzikaal project”, vertelt Jop Kuster, marketingmanager van Kärcher. Die...