16 november 2023

Koppeling digitale systemen geven in het Veld groep 1,5 dag tijdwinst

Online mogelijkheden, duurzaam ondernemen en logistieke ondersteuning gaven de doorslag bij de in het Veld groep om voor Carel Lurvink te kiezen. 

De in het Veld groep is specialist in het leveren van facilitair maatwerk op het gebied van schoonmaak, bedrijfscatering en housekeeping. Het is binnen deze branche het grootste regionale familiebedrijf in Oost-Nederland. Met maar liefst 750 medewerkers die elke dag aan het werk zijn, is het essentieel dat alles zo efficiënt mogelijk is ingericht.

 

Operationeel managers Nynke Henricks en Tom Wijbenga besloten daarom alle producten bij één leverancier onder te brengen en gebruik te maken van de optimalisatiemogelijkheden van Carel Lurvink. Zodoende kon er een flinke verbeterslag gemaakt worden. Nynke: “Een totaalleverancier betekent dat je sneller kunt schakelen, de logistiek beter kunt organiseren en de mogelijkheid hebt betere prijsafspraken te maken. En daar profiteren onze opdrachtgevers ook weer van.”

Tender

Tom vult aan: “We hebben een tender uitgezet waaraan drie bedrijven deelnamen. De keus is om verschillende redenen op Carel Lurvink gevallen. De mogelijkheid om ons systeem aan hun webshop te koppelen, was een enorm pluspunt. Met maar liefst 500 unieke afleveradressen vonden we het bovendien erg fijn dat zij de producten met elektrisch vervoer op al deze locaties kunnen leveren. En hun voordeur bevindt zich slechts 700 meter van de onze, wat uitstekend past bij ons streven zoveel mogelijk regionaal te ondernemen. Maar ook prachtig aansluit op de reciprociteitsgedachte. Als twee regionale familiebedrijven kunnen we immers samen kansen benutten en elkaar op verschillende vlakken versterken.”

Koppeling digitale systemen

Nynke: “We zijn erg enthousiast over de digitale koppeling tussen het bestelsysteem van Carel Lurvink en onze Nocore Facility software. Via deze verbinding profiteren onze medewerkers van een optimale workflow. De foutenkans bij inkoop is significant verlaagd omdat elke medewerker alléén de producten in beeld krijgt die wij gebruiken. Voorheen waren we elke week ruim anderhalve dag met de inkoop bezig! Nu is het slechts een druk op de knop en binnen vijf dagen zijn de producten al op hun bestemming.”

Kostenbesparing

Nynke: “Carel Lurvink legde ook betere alternatieven van hun eigen merk aan ons voor. Daardoor testen wij nu enkele CaluCare hygiëneproducten. Ze blijken net zo goed te zijn als de A-merkartikelen die we voorheen gebruikten, maar zijn wel 20 procent goedkoper.”

Duurzaamheid

Tom: “Ons centrale uitgangspunt is sociaal en duurzaam ondernemen. De samenwerking met Carel Lurvink past hier uitstekend bij, aangezien zij hun klanten hierin enorm ondersteunen. En daarnaast ook zelf zo groen mogelijk werken. Hoe mooi is het dat twee regionale familiebedrijven elkaar op deze manier hebben gevonden en elkaar in elk opzicht kunnen versterken?”

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

11 oktober 2019

#nieuwsnotendop met AWOG, CNV, EW, Fusernet en Week van de Schoonmaker

In deze #nieuwsnotendop CNV aanpak misstanden uitzendarbeid, EW Facilty Services partner Europese grootste indoor skidorp, Fusernet uit z’n jasje gegroeid, OSB AWOG ledenbijeenkomst over onderscheidend vermogen en de Week...

19 januari 2023

TNO ontwikkelt model om kunststof effectiever te recyclen

Wetenschappers van TNO hebben een model ontwikkeld dat de materiaaleigenschappen van kunststof kan vertalen naar een waarde. Hetzelfde model laat vervolgens zien hoe dat type kunststof het beste kan...

17 mei 2023

Hygieneforum: Is schoonmaak onderdeel van het HACCP-plan in grootkeukens?

Tijdens het Hygiëneforum in RAI Amsterdam op 17 mei zijn er voor de gasten diverse workshops. Zo ook een over hygiëne in grootkeukens. Robert de Brauwer, Technical Manager Benelux...

20 november 2018

Weerstand digitalisering dienstencheques leidt opnieuw tot boete Sodexo

Sodexo slaagt er niet in om de Vlamingen massaal te doen overschakelen op elektronische dienstencheques. Het afgesproken aandeel van 95% per eind 2017 blijft met 61% ver achter. Dus...

29 augustus 2023

Nooit meer het toilet schoonmaken?!

Newscientist.nl brengt een nieuwe ontwikkeling naar buiten. Het digitaal magazine schrijft over een 3D-geprint toilet dat je nooit meer hoeft schoon te maken, omdat het zo glad is dat...

04 mei 2023

Wat is de juiste wasapparatuur voor jouw schoonmaakbedrijf?

Als schoonmaakbedrijf heb je dagelijks te maken met grote hoeveelheden vuil wasgoed. Dit wasgoed verwerk je het liefst dezelfde dag nog, om het een volgende werkdag opnieuw te kunnen...

10 juli 2019

Toename fraude dienstencheques

In 2018 zijn meer gevallen van inbreuk in de dienstenchequesector vastgesteld: bij ruim de helft van de 254 uitgevoerde controles. In vergelijking met 2015 gaat het hier om een...

28 februari 2020

Schoonmaakondernemersvereniging SieV organiseert themadag Arbeidskrapte

Schoonmaak is de basis voor de samenleving, voor alles en iedereen, overal en altijd. Daarvoor waren, zijn en blijven heel veel handjes nodig. Want schoonmaak is van alle tijden....

02 januari 2024

Blog: “We gaan een schoon en positief nieuw(s)-jaar beleven. Help je mee?”

Allereerst wensen we jou, namens de redactie van Schoonmaakjournaal, een gezond, gezellig en succesvol 2024. Net als in 2023 zullen wij jou ook dit jaar inspireren met actueel, feitelijk,...

24 augustus 2023

Good Roll introduceert eigen ontwerp

Jouw zakelijke droom voor een eigen ontwerp toiletpapier kan uitkomen. 𝗧𝗵𝗲 𝗚𝗼𝗼𝗱 𝗥𝗼𝗹𝗹 maag het mogelijk.  Creative Lex Rijkers Meinen van The Hague’s Finest kon deze kans niet voorbij...