2 mei 2022

EW zet nieuwe stap en scherpt positionering aan

“We creëren een vijfsterren gastvrijheid voor iedereen. Met elkaar doen we het iedere dag nóg beter.”

De wereld is continu in beweging en schoonmaakorganisatie EW beweegt mee. Iedere dag wil zij het nóg beter doen. Voor haar mensen, voor opdrachtgevers en voor iedereen daaromheen. Bas Cornelissen, algemeen directeur: “Onze ambitie is helder: wij willen het beste schoonmaakbedrijf van Nederland zijn. Dat ben je niet zomaar. Daar is een duidelijke strategie voor de komende jaren voor nodig, met goede mensen, mooie klanten en een beetje lef.”

Een nieuwe merkbelofte
Maximale impact op gastbeleving, een medewerker- en klanttevredenheid die boven de markt uitstijgen, vijf SDG’s die een belangrijke plek innemen binnen de organisatie en duurzaam werkgeverschap zijn belangrijke thema’s binnen de strategie van EW. Bas: “Onze ambitie en strategie voor de komende jaren vragen om het aanscherpen van onze positionering, waarmee we duidelijk laten zien wie we zijn, wat we doen en waar we voor staan.” Een resultante hiervan is een gloednieuwe merkbelofte die EW lanceert.

Expect more
“Wij zijn doeners en verbinders. Wij zetten die extra stap en maken graag die extra meter; we zijn altijd in beweging om een vijfsterren beleving te geven en willen het iedere dag nóg beter doen. Van ons mag je daarom altijd iets extra’s verwachten. Dit ‘EW DNA’ hebben we vertaald naar een nieuwe merkbelofte die we vandaag met trots lanceren, namelijk Expect more”, aldus Bas.

Hij vervolgt: “Onze mensen zorgen ervoor dat jij elk moment van de dag in een prettige (werk)omgeving verblijft: gastvrij, hygiënisch en veilig. Wij zijn betrokken bij al onze mensen en willen positief bijdragen aan hun leven, door werkplezier en persoonlijke ontwikkeling. We willen groeien, voor elkaar en met elkaar en investeren in duurzame relaties zodat we ons samen blijven doorontwikkelen.”

Duurzaamheid
Duurzaamheid heeft een belangrijke plek ingenomen binnen EW. Bas: “Wij gebruiken de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties als basis voor onze eigen duurzaamheidsdoelstellingen. We richten ons op vijf SDG’s, namelijk Goede Gezondheid & Welzijn, Kwaliteitsonderwijs, Eerlijk Werk & Economische Groei, Verantwoorde Productie & Consumptie en Partnerschap om doelstellingen te bereiken. Doelen die er voor ons uit springen en bij ons passen, omdat we hier échte impact mee kunnen maken. Om hierin te kunnen excelleren houden wij focus op vernieuwing en optimalisatie.”

Een nieuwe visuele identiteit
Bij de stap die EW maakt, past ook een nieuwe uitstraling. Sanne van der Linden, Manager Communicatie: “Ons logo hebben we gemoderniseerd. We focussen ons op het krachtige en meest herkenbare onderdeel van ons merk: het vierkante blok met de witte letters. Dat is en blijft de plek ‘where the magic happens’. De blauwe kleur is opgefrist en ew staat in een nieuw lettertype. Hiermee laten we beweging, flexibiliteit en menselijkheid zien. De letter e, met de druppel in het midden, lijkt net een glimlach!”

Doorvoeren van de visuele identiteit

In de komende maanden voert EW deze nieuwe visuele identiteit door in haar uitingen. Sanne: “Denk aan het updaten van onze website, onze vele middelen & materialen, wagenpark en onze kantoren. Ook zijn we bezig met een traject om onze werkkleding te vervangen voor een nieuwe, duurzame kledinglijn. Je zult dus op steeds meer plekken onze nieuwe visuele identiteit terugzien.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

30 mei 2024

Margo van der Lee (Nocore): “Dat ik een manusje van alles ben maakt mijn werk zo leuk”

Margo van der Lee studeerde personeel en arbeid, maar ontdekte tijdens haar loopbaan dat software eigenlijk helemaal haar ding is. Ze werkt inmiddels negen jaar als consultant en analist...

30 november 2023

Schoonmaker van het Jaar 2024: doe je ook (weer) mee?

Op 1 januari 2024 start de inschrijving voor de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing: “Voor onze schoonmaakSTERREN knallen we het nieuwe jaar in. Het aanmelden van 3 uitblinker(s) kan tot...

02 april 2024

Top 10 meest gelezen artikelen januari t/m maart 2024

Wil je weten welke artikelen van onze community jullie in het eerste kwartaal van 2024 het meest gelezen hebben? Bekijk onze top 10: Eindrapport onderzoek fysieke belasting glazenwassers beschikbaar...

04 november 2021

Gemakkelijk rapportages en analyses maken met i8

“Een schoonmaakbedrijf wil snel inzicht en overzicht in de eigen data hebben. Dat bieden wij met onze software. Een programma waarmee iedereen kan werken.” John de Jong van i8,...

10 oktober 2024

Uitleg van The Legal Company over risico’s gebruik van AI

De opkomst van artificiële intelligentie (AI) biedt veelbelovende kansen voor bedrijven, maar het gebruik van AI brengt ook risico’s met zich mee. Vooral de populariteit van AI-chatbots zoals ChatGPT...

25 januari 2024

Workshop Inschrijven op aanbestedingen op 1 februari

Inschrijven op een aanbesteding, maar niet goed weten waar te beginnen? Wat houdt een aanbestedingsprocedure precies in en wat moet er gebeuren om de winnende offerte te schrijven? Wil...

25 oktober 2022

FMG roept op tot Facilitair Verduur-Samen: werk aan de winkel in de zorgsector!

“Weet je dat de zorgsector in Nederland net zo vervuilend is als de luchtvaart? De zorgsector produceert zo’n 7,6 miljard kilo CO2 per jaar. Van handschoenen tot plastic verpakkingen,...

19 februari 2022

Oh, wat een week (7)

Blik met ons terug naar het nieuws van afgelopen week: 14 februari: Blog ‘Werkplezier……Hoe dan? Als leidinggevende en/of HR-medewerker heb je veel ballen in de lucht te houden. Verhogen...

28 april 2022

Bezoek het BOMA C@FE op Interclean

Heel wat jaren terug heeft Boma al eens met een heus café aan Interclean Amsterdam deelgenomen. Dit jaar gebeurt dat opnieuw. Een bijzondere manier om deel te nemen aan...

30 april 2019

Uitnodiging voor schoonmaakbedrijven: Newmatic Future Friday

Op vrijdag 10 mei zijn schoonmaakbedrijven van harte welkom bij Numatic voor een blik op de toekomst, een duurzame toekomst. De producent in reinigingsmachines, – materialen en – middelen...