9 januari 2019

Wintergast (6) Madelon van Bemmelen (EW): “Inzet van social influencer per bedrijf’

Madelon van Bemmelen, recruiter van EW Facility Services, vertelt als zesde wintergast over haar ervaringen in 2018 en kijkt vooruit naar nieuwe ontwikkelingen in 2019. “Creating Hospitality is waar we voor staan, net als de boodschap dat we samen veel kunnen bereiken. Dat gaan we met onze (interne) klanten, op beurzen, banenmarkten én op social media nog meer delen.”

Wat waren de topics in 2018 voor jou en EW Facility Services?
Kort en krachtig geeft Madelon antwoord: “De uitdaging in het vinden van geschikt personeel binnen de huidige arbeidsmarkt, verder ontwikkelen van medewerkers zoals management trainees, zodat zij door kunnen groeien binnen onze organisatie, het trainen van managers en het inzetten van influencer marketing gericht op millennials en ‘brand’ ambassadeurs.”

Wat vond jij het meest opmerkelijke in 2018 in de schoonmaakbranche?
“Wat mij het afgelopen jaar is opgevallen is o.a. het samenvoegen van ISS en CSU, de verschuiving bij met name kleinere organisaties naar een kantoorloos schoonmaakbedrijf en een meer zichtbare employer brandingstrategie via social media van de verschillende schoonmaakbedrijven. Daarnaast zie je dat steeds meer organisaties het verminderen van managementlagen aan het doorvoeren zijn. Iets wat wij al eerder doorgevoerd hebben.”

Welke innovatie zette EW Facility Services op de markt?
“Als ik vanuit mijn rol kijk dan hebben wij in 2018 onze focus gehouden op onder andere Creating Hospitality”, vertelt Madelon, “maar ook onze ondernemende, mensgerichte en eigenzinnige eigenschappen zijn naar voren gekomen. De duidelijke boodschap binnen onze organisatie en naar de buitenwereld is dat wij het als team samen doen en bereiken. Daarnaast richtte wij ons op het  inzetten van onze eigen ‘brand’ ambassadeurs en nog meer zichtbaar zijn op social media.”

Wie was in 2018 jouw influencer?
Vastberaden benoemt Madelon haar manager, Aggie van der  Vet-Lommen, als haar influencer. “Aggie heeft al jaren ervaring binnen onze organisatie, geeft mij de inspiratie en vrijheid om verder te denken dan de gestelde kaders. Maar behalve dat, is zij te allen tijde ‘totally in control’ en overziet alles. Een echte positieve, motiverende en georganiseerde manager. Creating Hospitality.”

Welke trends & challenges verwacht jij in 2019?
“Ik denk dat in 2019 in onze branche onderwerpen als het verhogen van de verantwoordelijkheden per managementlaag, vinden van voldoende personeel voor de zomerperiode, de invoering van de nieuwe cao en de inzet van social influencers/brand ambassadeurs belangrijke onderwerpen zullen zijn.”

Waar gaan we jou en EW in 2019 ontmoeten?
In een vloeiende zin noemt Madelon de ontmoetingsmogelijkheden: “Je vindt ons op social media: Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn. Maar wij zijn ook op verschillende banenmarkten in Amsterdam (en omgeving) te vinden zoals banenmarkt 2019, Facility Matters, Nederlandse Carriëredagen, Career Xperience, Hilton banenmarkt. Daarnaast vind je ons ook bij Vakbeurs Facilitair, het Indeed Explore Event en scholen als Saxxion, Inholland, ROC, Haagse Hogeschool, Hotelschool. Ik ontmoet jullie daar graag!”

Over Wintergasten
Voor de serie Zomergasten sprak Schoonmaakjournaal deze zomer met tien young professionals. Mensen met een visie op schoonmaak, facility management en de veranderende wereld om ons heen, nu en over vijf jaar. We merkten een andere mindset. Dat inspireerde! En zo ontstond het idee van ons – inmiddels warm onthaalde en succesvolle – platform FM Next Generation. Deze winter bieden we ons podium Wintergasten ook aan #FMNextGen. Young professionals gunnen ons in zes vragen een kijkje in hun 2018 en blikken vooruit naar 2019.

Deel dit artikel

Ook interessant:

05 juni 2020

Top 5 in mei op Schoonmaakjournaal: van hygiënezuil tot anderhalve meters maken in onderwijs

Total Cleaning Products & ABC Products, Leviy Software, Greenspeed, MTS Euro Products en Asito & EW Facility Services: dit zijn onze graag en meest geziene gasten op Schoonmaakjournaal in...

30 januari 2020

Themaserie Marktbalans: unieke expertise Frisse Kater zorgt voor 35% groei in 2019

Duivenpoep, hoarding, plekken van overlijden, dieptereiniging: expert Frisse Kater schuwt geen enkele schoonmaakklus. Met een stevige groei van zo’n 35% kijkt eigenaar, meewerkend voorman, ondernemer en disrups Tugrul Cirakoglu...

14 april 2020

CSU en partners lanceren Schoon voor onze helden: belangeloos schoonmaken op locaties en bij mensen uit vitale sectoren

Schoonmaakbedrijf CSU gaat medewerkers inzetten bij instellingen en mensen die extra hulp kunnen gebruiken. “Door belangeloos schoonmaakhulp aan te bieden op cruciale plekken en bij hen die het verdienen,...

31 oktober 2021

Opruimen met ‘Kunst aan (de) kant!’

Hoe we ook ons best doen om het netjes te houden, het leven blijft een chaos. Maar daar is heel goed wat aan te doen. Van kerstboom tot parkeerterrein...

28 januari 2019

Alpheios en gamend leren met VR-bril: schoonmaken in een wereld zonder er echt te zijn!

Opleiden in het schoonmaken van Stof- en Kiemarme ruimtes (SKAR) met een Virtual Reality-bril op… Dat opent de ogen. Dat biedt mogelijkheden. Dat geeft inzicht. Alpheios maakt er sinds...

21 augustus 2023

Bunzl neemt Groveko over

Groveko, de  groothandel in schoonmaakartikelen en AI-schoonmaakrobots uit Ede, is door eigenaar MKB Fonds verkocht aan Bunzl Plc. Participatiemaatschappij MKB Fonds uit Amstelveen maakt bekend dat zij op vrijdag 18...

20 oktober 2020

Jury Golden Service Awards 2020 maakt 20 finalisten bekend

Na een moeilijke, maar zorgvuldige afweging heeft de jury van de Golden Service Awards twintig finalisten bekendgemaakt. In elke categorie – Schoonmaker, Schoonmaakteam, Glazenwasser en Leidinggevende van het Jaar...

08 mei 2023

Help pandgebruikers en jezelf gezond te leven en vrijer te ademen

Tranende ogen, een loopneus en een vervelende kriebel in de keel – allergieën zijn best vervelend. Veel mensen worden getroffen door allergische reacties, vooral tijdens het pollenseizoen, dat kan...

07 mei 2024

Persoonlijk én vernieuwend contact met Kärcher op Interclean

“Persoonlijk contact is en blijft belangrijk. Om contact met onze relaties te maken en te onderhouden, nemen wij deel aan beurzen. Zo ook aan Interclean. Daar kunnen we ons...

14 oktober 2024

Zo draagt het Tork Office Hygiëne Pakket™ bij aan werkgeluk

Een schone werkplek draagt direct bij aan de tevredenheid van werknemers. Dat blijkt uit onderzoek van Tork. Er is een duidelijk verband tussen een goed onderhouden werkplek en de...