3 april 2017

Numatic concept Happy Cleaning krijgt vervolg op Dealerdagen

Een nieuw concept, een wereldprimeur: Numatic presenteerde op Vakbeurs Facilitair 2017 Happy Cleaning, het concept met een vrolijk gezicht, dat staat voor schoonmaakkwaliteit, service, inzet en gastvrijheid. Na retail stapte ook de professionele tak van Numatic over op de ‘lach van Henry’. Deze lach krijgt een thematisch vervolg Be Happy tijdens de Numatic Dealerdagen – van maandag 10 tot en met donderdag 13 april. Hoe zijn de eerste reacties op het nieuwe concept? Ontdekken en waarderen Numatic-klanten de smile van Henry? We vroegen het aan vier promotors van de lach: Rogier Moorman, Wim Holleman, Jeff Hicks en Esther van der Lelie.

Henry lacht al sinds 1981 op de stofzuigers in de consumentenmarkt. Na 36 jaar is Henry de professionele schoonmaaksector binnengestapt. Hoe waren de eerste reacties op de Vakbeurs Facilitair?
“Van ‘accepterend als logische stap’ tot enthousiast. De smile van Henry is niet onbekend in de professionele sector. Het gezichtje wordt namelijk ook bij de Numatic-stofzuigers geleverd en kan op eigen initiatief op de stofzuiger worden geklikt. In de praktijk zie je dat veel schoonmakers dit al doen, omdat ze dat zelf leuk vinden. Dit is ook bekend bij schoonmaakbedrijven en ‑groothandels. Nu een smile op een schrobzuigmachine en eenschijfmachine terug te zien, is dan ook snel ‘gewoon’ en een ‘logische stap’. Op het moment echter dat we de logische toepassing toelichtten – denk aan supermarkten, kinderdagverblijven, winkelcentra, wachtruimte, ruimtes met veel publiek – zag je toch dat vonkje in de ogen komen. Want iedereen weet dat het zien van een lach en een schone omgeving, een nieuwe smile ontlokt.”

“Daarnaast hebben we tussen onze klanten en eindgebruikers ook fans van Henry. Er is zelfs een schoonmaakgroothandel met een eigen ‘Henry-museum’. Van hen ontvingen we zeer enthousiaste reacties en werd er ‘gestreden’ om de eerste afnemer van een Henry-schrobzuigmachine/eenschijfmachine te zijn.”

Waar word ik gelukkig van, de gedachte achter het nieuwe concept Happy Cleaning. Waar worden Numatic-klanten gelukkig van?
“Allereerst zorgen we dat wij, als medewerkers van Numatic, fijn werken. Met een prettige werksfeer, uitdagende jobs en goede randvoorwaarden staat ons niets in de weg om onze klanten goed te helpen bij wat zij belangrijk vinden: persoonlijk contact, hoogwaardige producten, service, juiste leveringen, goede informatievoorziening en ondersteuning bij hun activiteiten, zoals aankleding van een showroom, inzet en promotie rondom huisshows en beurzen. En ook samen oplossingen vinden als er een keer een product niet op tijd geleverd kan worden of als er een storing is.”

Gelukkige medewerkers zijn 43% meer productief, 66% minder ziek en 300% meer innovatief blijkt uit onderzoek. Hoe kan bijvoorbeeld een schrobzuiger daaraan bijdragen? 
“Door een goed product te leveren dat gebruikersplezier oplevert, draag je bij aan continue inzetbaarheid. Door de eenvoudige bediening van een Numatic-schrobzuigmachine kan iedereen met de machine werken. Er is geen drempel om de machine in te zetten. En je ziet meteen resultaat van werken, dat is fijn werken! Je bent zelf blij dat de vloer goed schoon wordt en je krijgt er ook complimenten over. Dan wil je er snel weer mee aan de slag. De machines zijn bij goed onderhoud storingsvrij; dat biedt continuiteit, je kunt erop vertrouwen dat je ermee kunt werken wanneer jij wil. Geen hinder, blije gebruikers.”

Op welke reinigingsmachines zorgt Henry al voor een smile?
“Op de TGB 3045 schrobzuigmachine, eenschijfmachine NLL 415 en natuurlijk op alle 11”en 12” stofzuigers.”

Zijn deze Henry reinigingsmachines en stofzuigers in rood ook leverbaar in de roze Hetty- of andere uitvoeringen?
“De getoonde machines zijn in Henry-rood. Momenteel wordt ook gekeken naar een roze uitvoering van de TB 3045.”

Numatic International Benelux pakte de primeur met de wereldwijde lancering van het Happy Cleaning concept. Welk bedrijf pakte de primeur en omarmde de eerste professionele Henry schrobzuiger of stofzuiger?
 “De eerste Henry-schrobzuigmachines en eenschijfmachines zijn besteld. De uitlevering zullen we op een ‘happy’ wijze verzorgen en publiceren!”

Be Happy is het thema van de Numatic Dealerdagen: wat kunnen klanten verwachten? 
“Een gastvrij verblijf bij Numatic: van een hartelijke ontvangst, persoonlijke aandacht, wederom innovatieve producten tot happy-beleving met informatie en verrassend (culinair) vermaak. Merendeel van onze klanten is bekend met onze Dealerdagen, kennen onze aanpak met iedere keer een twist naar het actuele thema en komen graag langs.”

De ogen van Henry – en niet te vergeten Hetty – zijn wereldberoemd en hebben miljoenen fans. Heeft Henry al fans in de professionele schoonmaaksector? Hoe kun je fan van Henry (en Hetty) worden?
“Schoonmakers vinden het leuk om met een stofzuiger met vrolijke smile te werken. Zij noemen overigens de Numatic-stofzuiger regelmatig als favoriete stofzuiger. Omdat ze er zo prettig mee werken, schaffen zij vaak thuis een Henry of Hetty aan. En raden hun familie en vrienden een exemplaar aan. Op beurzen en andere ontmoetingsplaatsen horen we deze verhalen terug. Mooi om dit enthousiasme te ervaren. Deze mensen kun je toch wel fans noemen. Via de winkels, Facebook (Henry en Hetty van Numatic), Twitter (@HenryenHetty) en Instagram (HenryenHetty) onderhouden Henry en Hetty het contact met hun fans – consument of zakelijke gebruiker.

“Als je nog geen fan bent, start dan om met een Numatic-stofzuiger te gaan schoonmaken. Dan ben je snel om! En sta je ook open voor de andere Numatic-machines en –middelen/materialen, zoals schrobzuigmachines, werk- en hotelwagens en mopsystemen. Vraag ons gerust naar de mogelijkheden.”

Gerelateerde publicatie: YouTube – Happy Cleaning lancering op Vakbeurs Facilitair

Deel dit artikel

Ook interessant:

29 januari 2024

Reinigingsmachinespecialist Metech onderdeel van BOMA-groep

BOMA neemt, via haar moederbedrijf PFS Group, het Nederlandse ‘Metech Sweepers & Scrubbers BV’ over. Metech focust al 19 jaar op de verkoop, de verhuur en het onderhoud van...

11 maart 2019

Fruitproducent Royakkers Jan & Gijs maakt met DiBO hygieneslag

DiBO België en DiBO-dealer Didden leverden begin maart een DiBO CT160-BT75R Sweep schrobzuigmachine aan Onderneming Royakkers Jan & Gijs in Kinrooi. De producent van zacht fruit als aardbeien, bramen...

05 december 2018

Numatic sluit Hetty jubileumactie af met donatie aan Pink Ribbon

We vieren vandaag, 5 december 2018, de verjaardag van Sinterklaas. Een dag dat velen worden verblijd met kadootjes. Numatic is geen Sinterklaas, maar geeft wel een mooi kado weg...

21 mei 2024

Hoe verloopt de integratie van AIRBO bij Numatic? Een update.

Met ingang van 1 september 2023 heeft Numatic AIRBO BV overgenomen. Met deze overname zet het bedrijf de activiteiten voort van de fabrikant van bouw- en fijnstof-stofzuigers. De overgang...

15 april 2022

Numatic laat Alphen schitteren

Jeff Hicks, Wim Holleman, Anja van Eijk, Hadassa Windhorst, Ravna de Jong, Erik van Kampen en Gilbert de Vos hebben afgelopen week Alphen aan den Rijn een beetje schoner...

06 oktober 2022

Nieuw: de krachtige en duurzame Duplex UltraBrush

Een zwaar vervuilde vloer krijg je niet altijd even goed schoon. Met de UltraBrush van Duplex is dat verleden tijd. Deze borstel veegt, schrobt, neemt vuil én vocht op...

27 juli 2020

Greenspeed: Probio reiniging staat voor evolutie en revolutie in reinigen met bacteriën

In de schoonmaakwereld beginnen over vuil, waarom niet? Maar… waarm en hoe maken we eigenlijk schoon? Met het webinar ‘Probio, een evolutionaire manier van schoonmaken’ verzette Greenspeed opnieuw de...

29 april 2019

Floorprotect over Crohill Consist polymeer: “Als je met de beste producten werkt, geniet je langer van je vloer”

Arend Jan Steenkamp mag je met een gerust hart ervaringsdeskundige noemen: “M’n compagnon en ik doen dit bij elkaar opgeteld al zo’n 20 jaar en hebben alles in de...

23 december 2022

#FotoFriday Vrolijk Kerstfeest!

Op veel locaties werden afgelopen week schoonmaakmedewerkers en andere relaties bedankt voor hun inzet in het afgelopen jaar. Veel foto’s van een vrolijke kerstviering, cadeaus, lekkers, hartelijke woorden en...

20 mei 2019

Kennisdagen vloeronderhoud Taski: “Een vloer is het visitekaartje, ga er goed mee om”

Kennis delen en zelf ervaren hoe je goed vloeronderhoud kunt uitvoeren. Deze thema’s staan centraal tijdens de Diversey/Taski Kennisdag. Op 16 mei vond de eerste bij Schwartzmans in Waalwijk plaats. Er...