24 februari 2019

#nieuwsnotendop week 8 met Beercoo, Hago, Kärcher, Noorderkwartier, PayOK en Schilten

Schilten Schoonmaak neemt Alcean over
Het Dordtse schoonmaakbedrijf Schilten heeft Alclean uit Krimpen aan den IJssel overgenomen. Daarmee versterkt het haar regionale positie in de driehoek Rotterdam, Breda en Vianen. Schilten Schoonmaak – waarvan Hans Schilten en Antoine Verhoef de eigenaars zijn – telt nu drie vestigingen: Dordrecht, Vianen en Krimpen aan den IJssel. Fred Alblas blijft betrokken bij Alclean en wordt samen met Patrick de Rover verantwoordelijk voor de aansturing van de specialistische schoonmaakwerkzaamheden. De reguliere schoonmaakactiviteiten van Alclean inclusief personeel gaan over naar Schilten Schoonmaak.

Beercoo wint aanbesteding Huisman Equipment
Op 1 februari is Beercoo Schoonmaakgroep gestart met het schoonmaakonderhoud bij Huisman Equipment in Schiedam. Het onderhandse aanbestedingstraject werd begeleid door adviesbureau Atir. Vanuit de indrukwekkende Huisman Innovation Tower ondertekenden Peter Kalden en Vincent de Beer op 96 meter hoogte het contract. Een schitterende locatie om de samenwerking te starten.
Familiebedrijf Huisman Equipment, opgericht in 1929, is wereldwijd actief en ontwerpt en fabriceert zware constructie-installaties. Huisman wil zich vooral focussen op zijn core business en zoekt om die reden een proactieve en ondernemende dienstverlener. Van de in totaal vijf aanbiedingen sloot de offerte van Beercoo het beste aan bij de wensen van Huisman.

Kärcher revolutie in de strijd tegen onkruid
Met haar brede assortiment werktuigdragers heeft Kärcher stevig voet aan de grond op de markt voor gemeentediensten, openbare ruimte en cultuurtechnische bedrijven. Kärcher, wereldmarktleider in reinigingsapparatuur, profileert zich onder meer als aanbieder van oplossingen voor onkruidbeheersing. Kärcher brengt nu exclusief een revolutionaire innovatie: de succescombinatie Kärcher werktuigdrager MIC 42 en de AT Eco! Weed Remover, de koudwater hogedruk- en opzuigunit die AT Cleaning Systems ontwikkelde. Voor doeltreffende, duurzame onkruidverwijdering.

Hago nieuwe partner van Ziggo Dome
Hago Nederland en Ziggo Dome ondertekenden op 29 januari hun schoonmaakovereenkomst, die met terugwerkende kracht inging per 29 oktober 2018. Hago is niet bang voor een uitdaging en zette kantoorpersoneel in tijdens de eerste grote evenementen in Ziggo Dome, zoals SpaceXperience Live met André Kuipers op 3 november. Hago en Ziggo Dome klaarden de klus en zorgden ook voor goede resultaten tijdens opvolgende shows. Ziggo Dome koos voor Hago als nieuwe partner om vakmanschap, de innovatiekracht, digitale ondersteuning van het gehele schoonmaakproces, de transparantie en ervaring met gelijksoortige objecten. Hago liet in de aanbieding zien slimme oplossingen te hebben voor de flexibele inzet van personeel en het bieden van transparantie over kosten.

PayOK sluit overeenkomst met inspectie-instellingen
Stichting PayOK heeft met drie inspectie-instellingen een overeenkomst gesloten voor het uitvoeren van inspecties: Bureau Cicero, Normec FLC en Normec VRO. PayOK beheert een keurmerk, waarmee ondernemingen getoetst worden op de juiste beloning van hun werknemers conform de betreffende cao. Sinds het in werking treden van de Wet aanpak schijnconstructies (Was) – ondernemers kunnen aansprakelijk worden gesteld voor de juiste beloning van werknemers in de hele keten, dus ook als die werknemers in dienst zijn bij een onderaannemer of uitzendbureau – is dit noodzakelijk.

Noorderkwartier kiest voor gezond bedrijf en nieuwe naam: Pro 
De SW-sector is in transitie: er is steeds minder maatschappelijk draagvlak en de veranderende wet- en regelgeving hebben invloed op de markt, waar de concurrentie vanuit de private sector toeneemt. Dus vaart Noorderkwartier een nieuwe koers en gaat het verder onder de naam PRO. Op 11 februari zijn de nieuwe namen en bijbehorende huisstijl gepresenteerd in een volle grote zaal in theater De Kampanje in Den Helder. “De vernieuwing is nodig om voorbereid te zijn op de toekomst. Daar hoort ook een ander imago bij”, meldt Noorderkwartier. Directeur Jan van Hooff: ”Niemand vindt een SW-bedrijf nog leuk. Ook de jongere geïndiceerde medewerkers hebben moeite met het SW-stempel. Daar kleeft een stigma aan. Dat stempel doet ons tekort, wij zijn professionals

Deel dit artikel

Ook interessant:

02 augustus 2019

Meest populair op Facebook 1e halfjaar 2019: Yannick de Roos innovator bij Hago Next

Volgens Yannick de Roos van Hago Next moeten we innovaties aanpakken om te overleven. Op de Facebook-pagina Schoonmaakjournaal.nl was de post over zijn boeiende betoog en overtuiging van veranderende...

28 mei 2019

#nieuwsnotendop Base Packaging, FNV, Fusernet, SieV en Sodexo

Sodexo gaat op weg naar wegwerpplasticvrije restaurants In de Week van Circulariteit pakt de redactie het facilitaire bredere bericht van Sodexo graag mee, want de dienstverlener in Quality of...

27 februari 2023

“Wees als leider open, eerlijk en koersvast”

In januari 2023 gingen Hago Next en nog acht schoonmaakbedrijven van Vebego als één bedrijf verder onder de naam Vebego Cleaning Services. Voor contractmanager Wendy Baams betekende dit dat...

25 november 2019

#nieuwsnotendop Uitbreiding Key-Quality, nieuwe identiteit hectas, overname door Gom en nieuw partnership Facility Trade Group

Anouk Rehaen wordt directeur Key-Quality  Onderzoeks-, consultancy- en kwaliteitscontrolebureau in facility management Key-Quality zet volgende stap in haar ontwikkeling. Per 1 maart start Anouk Rehaen als directeur bedrijfsvoering. Anouk...

12 mei 2020

Geen Interclean, vandaag wel Innovation Awards Verkiezing

Van de laatste robot en connected technologie tot ontwikkelingen in circulair en duurzaam schoonmaken: een sterke lijst met kandidaten gaan voor de competitie op Interclean Amsterdam 2020. Ondanks dat...

09 augustus 2019

#filmFriday Kärcher aftermovie over de schoonheid van Tour de France

Achter de schermen bij de Tour de France 2019. Kärcher is Official Cleaning Partner van het Jumbo-Visma team en mocht voor een ‘schone’ tour zorgen. Een flitsende impressie op Franse...

02 januari 2020

Schoonmaakjournaal Jaarverslag 2019

Ons jaarverslag 2019 is af! Zoooo trots op en dankbaar voor wat we hebben bereikt op onze nieuwe weg als inspiratiebron voor de schoonmaakbranche. Met deze film praten we...

07 januari 2022

Captains of Cleaning: Manager van de Toekomst

Het schoonmaakvak verandert. Maar wat vráágt dat van jou als captain? Op 13 januari gaat Rens de Jong, presentator van Captains of Cleaning, hierover in gesprek met jonge captains...

21 november 2024

Kärcher vestigt GUINNESS WORLD RECORDS

Kärcher heeft een GUINNESS WORLD RECORDS titel ontvangen als momenteel het bestverkochte merk voor hogedrukreinigers. De onderneming bevestigt hiermee haar positie wereldwijd in de productcategorie die zoals zij zegt...

30 december 2018

Live tweet CSU-jubileumcongres toptweet 2018

Events waren er vele in 2018 en vaak verzorgde de redactie liveblogs in de vorm van Tweets. “Ons Twitteraccount met 3161 volgers is een van de 7 media van...