24 februari 2019

#nieuwsnotendop week 8 met Beercoo, Hago, Kärcher, Noorderkwartier, PayOK en Schilten

Schilten Schoonmaak neemt Alcean over
Het Dordtse schoonmaakbedrijf Schilten heeft Alclean uit Krimpen aan den IJssel overgenomen. Daarmee versterkt het haar regionale positie in de driehoek Rotterdam, Breda en Vianen. Schilten Schoonmaak – waarvan Hans Schilten en Antoine Verhoef de eigenaars zijn – telt nu drie vestigingen: Dordrecht, Vianen en Krimpen aan den IJssel. Fred Alblas blijft betrokken bij Alclean en wordt samen met Patrick de Rover verantwoordelijk voor de aansturing van de specialistische schoonmaakwerkzaamheden. De reguliere schoonmaakactiviteiten van Alclean inclusief personeel gaan over naar Schilten Schoonmaak.

Beercoo wint aanbesteding Huisman Equipment
Op 1 februari is Beercoo Schoonmaakgroep gestart met het schoonmaakonderhoud bij Huisman Equipment in Schiedam. Het onderhandse aanbestedingstraject werd begeleid door adviesbureau Atir. Vanuit de indrukwekkende Huisman Innovation Tower ondertekenden Peter Kalden en Vincent de Beer op 96 meter hoogte het contract. Een schitterende locatie om de samenwerking te starten.
Familiebedrijf Huisman Equipment, opgericht in 1929, is wereldwijd actief en ontwerpt en fabriceert zware constructie-installaties. Huisman wil zich vooral focussen op zijn core business en zoekt om die reden een proactieve en ondernemende dienstverlener. Van de in totaal vijf aanbiedingen sloot de offerte van Beercoo het beste aan bij de wensen van Huisman.

Kärcher revolutie in de strijd tegen onkruid
Met haar brede assortiment werktuigdragers heeft Kärcher stevig voet aan de grond op de markt voor gemeentediensten, openbare ruimte en cultuurtechnische bedrijven. Kärcher, wereldmarktleider in reinigingsapparatuur, profileert zich onder meer als aanbieder van oplossingen voor onkruidbeheersing. Kärcher brengt nu exclusief een revolutionaire innovatie: de succescombinatie Kärcher werktuigdrager MIC 42 en de AT Eco! Weed Remover, de koudwater hogedruk- en opzuigunit die AT Cleaning Systems ontwikkelde. Voor doeltreffende, duurzame onkruidverwijdering.

Hago nieuwe partner van Ziggo Dome
Hago Nederland en Ziggo Dome ondertekenden op 29 januari hun schoonmaakovereenkomst, die met terugwerkende kracht inging per 29 oktober 2018. Hago is niet bang voor een uitdaging en zette kantoorpersoneel in tijdens de eerste grote evenementen in Ziggo Dome, zoals SpaceXperience Live met André Kuipers op 3 november. Hago en Ziggo Dome klaarden de klus en zorgden ook voor goede resultaten tijdens opvolgende shows. Ziggo Dome koos voor Hago als nieuwe partner om vakmanschap, de innovatiekracht, digitale ondersteuning van het gehele schoonmaakproces, de transparantie en ervaring met gelijksoortige objecten. Hago liet in de aanbieding zien slimme oplossingen te hebben voor de flexibele inzet van personeel en het bieden van transparantie over kosten.

PayOK sluit overeenkomst met inspectie-instellingen
Stichting PayOK heeft met drie inspectie-instellingen een overeenkomst gesloten voor het uitvoeren van inspecties: Bureau Cicero, Normec FLC en Normec VRO. PayOK beheert een keurmerk, waarmee ondernemingen getoetst worden op de juiste beloning van hun werknemers conform de betreffende cao. Sinds het in werking treden van de Wet aanpak schijnconstructies (Was) – ondernemers kunnen aansprakelijk worden gesteld voor de juiste beloning van werknemers in de hele keten, dus ook als die werknemers in dienst zijn bij een onderaannemer of uitzendbureau – is dit noodzakelijk.

Noorderkwartier kiest voor gezond bedrijf en nieuwe naam: Pro 
De SW-sector is in transitie: er is steeds minder maatschappelijk draagvlak en de veranderende wet- en regelgeving hebben invloed op de markt, waar de concurrentie vanuit de private sector toeneemt. Dus vaart Noorderkwartier een nieuwe koers en gaat het verder onder de naam PRO. Op 11 februari zijn de nieuwe namen en bijbehorende huisstijl gepresenteerd in een volle grote zaal in theater De Kampanje in Den Helder. “De vernieuwing is nodig om voorbereid te zijn op de toekomst. Daar hoort ook een ander imago bij”, meldt Noorderkwartier. Directeur Jan van Hooff: ”Niemand vindt een SW-bedrijf nog leuk. Ook de jongere geïndiceerde medewerkers hebben moeite met het SW-stempel. Daar kleeft een stigma aan. Dat stempel doet ons tekort, wij zijn professionals

Deel dit artikel

Ook interessant:

06 juni 2024

Karcher deelt uniek mondstuk hogedrukreinigers: sneller resultaat met lager verbruik energie en water

Hogedrukreiniging is al een zeer effectieve reinigingsmethode, maar Kärcher zegt deze met haar nieuwe eco!Booster spuitlans naar een heel nieuw niveau te tillen: ‘vergeleken met een standaard vlakstraalsproeier wordt de...

29 juli 2025

#TOP25: de populairste artikelen van Schoonmaakjournaal in eerste helft 2025

Benieuwd naar welke artikelen op Schoonmaakjournaal het meest populair waren? Wat viel op, inspireerde of zette aan tot nadenken? We zetten de top 25 meest gelezen artikelen van de afgelopen...

26 februari 2025

Karcher brengt nieuw assortiment, stille en duurzame stofzuigers op de markt

Kärcher brengt een  nieuw assortiment stofzuigers op de markt: stil  (52 dB) en duurzaam (gemaakt van 45 procent gerecycled materiaal).  Het nieuwe assortiment bestaat uit de modellen T 10/1...

03 maart 2020

Genomineerden Interclean Innovation Award Amsterdam 2020 bekend

De Amsterdam Innovation Award 2020 genomineerden zijn bekend gemaakt. Van de laatste robot en connected technologie tot ontwikkelingen in circulair en duurzaam schoonmaken: een sterke lijst met kandidaten gaan...

18 maart 2019

19 maart: jubileumcongres ADG No guts no glory

Voor de 10e keer organiseert ADG Dienstengroep haar congres Wat komt erop ons af? in het Spant in Bussum. Met dagvoorzitter Diana Matroos en sprekers als Jeroen IJsselbloem, Jaya...

30 december 2018

Familiebedrijf Salubris meest populair op Facebook Schoonmaakjournaal België

Schoonmaakjournaal.be heeft ook een eigen pagina op Facebook. Regelmatig posten we daar bijzondere berichten. Deze vijf waren het meest populair in 2018. 1. Uit onze serie Familiebedrijven: Salubris   Familiebedrijf Salubris...

09 december 2019

Kärcher steunt eerste Ronald McDonald Huis in Jette

Het Ronald McDonald Kinderfonds opent vandaag haar allereerste huis in België. Op de terreinen van het UZ Brussel, campus Jette, werd een thuis gecreëerd voor families van gehospitaliseerde kinderen....

28 februari 2020

De koplopers van februari op Schoonmaakjournaal

In de korte maand februari mochten we 11.226 schoonmaakprofs via LinkedIn bereiken met de Schoonmaakjournaal PizzaMarketingSessie. De bevestiging dat we voor een populair thema hebben gekozen. Maar er waren...

23 december 2019

#nieuwsnotendop directienieuws CSG en TCP, CSU beste schoonmaakidee, samenwerking Burgman en Hygeniq, Victoria in MT1000

Schoonmaakbedrijf Victoria vliegt MT top 1000 binnen Management Team (MT) magazine doet jaarlijks onderzoek naar de beste dienstverleners binnen hun sector. Dit jaar komt Schoonmaakbedrijf Victoria uit Alkmaar binnen...

12 mei 2020

Geen Interclean, vandaag wel Innovation Awards Verkiezing

Van de laatste robot en connected technologie tot ontwikkelingen in circulair en duurzaam schoonmaken: een sterke lijst met kandidaten gaan voor de competitie op Interclean Amsterdam 2020. Ondanks dat...