24 februari 2019

#nieuwsnotendop week 8 met Beercoo, Hago, Kärcher, Noorderkwartier, PayOK en Schilten

Schilten Schoonmaak neemt Alcean over
Het Dordtse schoonmaakbedrijf Schilten heeft Alclean uit Krimpen aan den IJssel overgenomen. Daarmee versterkt het haar regionale positie in de driehoek Rotterdam, Breda en Vianen. Schilten Schoonmaak – waarvan Hans Schilten en Antoine Verhoef de eigenaars zijn – telt nu drie vestigingen: Dordrecht, Vianen en Krimpen aan den IJssel. Fred Alblas blijft betrokken bij Alclean en wordt samen met Patrick de Rover verantwoordelijk voor de aansturing van de specialistische schoonmaakwerkzaamheden. De reguliere schoonmaakactiviteiten van Alclean inclusief personeel gaan over naar Schilten Schoonmaak.

Beercoo wint aanbesteding Huisman Equipment
Op 1 februari is Beercoo Schoonmaakgroep gestart met het schoonmaakonderhoud bij Huisman Equipment in Schiedam. Het onderhandse aanbestedingstraject werd begeleid door adviesbureau Atir. Vanuit de indrukwekkende Huisman Innovation Tower ondertekenden Peter Kalden en Vincent de Beer op 96 meter hoogte het contract. Een schitterende locatie om de samenwerking te starten.
Familiebedrijf Huisman Equipment, opgericht in 1929, is wereldwijd actief en ontwerpt en fabriceert zware constructie-installaties. Huisman wil zich vooral focussen op zijn core business en zoekt om die reden een proactieve en ondernemende dienstverlener. Van de in totaal vijf aanbiedingen sloot de offerte van Beercoo het beste aan bij de wensen van Huisman.

Kärcher revolutie in de strijd tegen onkruid
Met haar brede assortiment werktuigdragers heeft Kärcher stevig voet aan de grond op de markt voor gemeentediensten, openbare ruimte en cultuurtechnische bedrijven. Kärcher, wereldmarktleider in reinigingsapparatuur, profileert zich onder meer als aanbieder van oplossingen voor onkruidbeheersing. Kärcher brengt nu exclusief een revolutionaire innovatie: de succescombinatie Kärcher werktuigdrager MIC 42 en de AT Eco! Weed Remover, de koudwater hogedruk- en opzuigunit die AT Cleaning Systems ontwikkelde. Voor doeltreffende, duurzame onkruidverwijdering.

Hago nieuwe partner van Ziggo Dome
Hago Nederland en Ziggo Dome ondertekenden op 29 januari hun schoonmaakovereenkomst, die met terugwerkende kracht inging per 29 oktober 2018. Hago is niet bang voor een uitdaging en zette kantoorpersoneel in tijdens de eerste grote evenementen in Ziggo Dome, zoals SpaceXperience Live met André Kuipers op 3 november. Hago en Ziggo Dome klaarden de klus en zorgden ook voor goede resultaten tijdens opvolgende shows. Ziggo Dome koos voor Hago als nieuwe partner om vakmanschap, de innovatiekracht, digitale ondersteuning van het gehele schoonmaakproces, de transparantie en ervaring met gelijksoortige objecten. Hago liet in de aanbieding zien slimme oplossingen te hebben voor de flexibele inzet van personeel en het bieden van transparantie over kosten.

PayOK sluit overeenkomst met inspectie-instellingen
Stichting PayOK heeft met drie inspectie-instellingen een overeenkomst gesloten voor het uitvoeren van inspecties: Bureau Cicero, Normec FLC en Normec VRO. PayOK beheert een keurmerk, waarmee ondernemingen getoetst worden op de juiste beloning van hun werknemers conform de betreffende cao. Sinds het in werking treden van de Wet aanpak schijnconstructies (Was) – ondernemers kunnen aansprakelijk worden gesteld voor de juiste beloning van werknemers in de hele keten, dus ook als die werknemers in dienst zijn bij een onderaannemer of uitzendbureau – is dit noodzakelijk.

Noorderkwartier kiest voor gezond bedrijf en nieuwe naam: Pro 
De SW-sector is in transitie: er is steeds minder maatschappelijk draagvlak en de veranderende wet- en regelgeving hebben invloed op de markt, waar de concurrentie vanuit de private sector toeneemt. Dus vaart Noorderkwartier een nieuwe koers en gaat het verder onder de naam PRO. Op 11 februari zijn de nieuwe namen en bijbehorende huisstijl gepresenteerd in een volle grote zaal in theater De Kampanje in Den Helder. “De vernieuwing is nodig om voorbereid te zijn op de toekomst. Daar hoort ook een ander imago bij”, meldt Noorderkwartier. Directeur Jan van Hooff: ”Niemand vindt een SW-bedrijf nog leuk. Ook de jongere geïndiceerde medewerkers hebben moeite met het SW-stempel. Daar kleeft een stigma aan. Dat stempel doet ons tekort, wij zijn professionals

Deel dit artikel

Ook interessant:

08 januari 2019

Onderzoek onder gemeenten: in 2015-2017 meer inbesteding schoonmaak

Van afvalvoorziening tot schoonmaak, van onderhoud aan overheidsgebouwen tot catering: overheden hebben 93 verschillende activiteiten die ze kunnen in- of aan- c.q. uitbesteden. Staatssecretaris van Economische Zaken en Klimaat...

09 april 2020

Hago’s Yanneth: “Je moet goed weten wat je missie is als schoonmaker in een ziekenhuis tijdens een pandemie”

In maart 2020 sloot ook Ziggo Dome zijn deuren vanwege de uitbraak van het coronavirus. Dit had niet alleen gevolgen voor artiesten en bezoekers, ook medewerkers stonden voor een...

21 februari 2022

Kärcher introduceert nieuwe rugstofzuiger en mobiele dieptereiniger

Klaslokalen, kantoren, magazijnen, trappenhuizen of vervoermiddelen van bus tot vliegtuig: de toepassingen voor lichte en compacte stofzuigers zijn talrijk. De nieuwe accu-aangedreven rugstofzuiger BVL 5/1 Bp van Kärcher is...

12 december 2018

Top 5 2018 Facebook Schoonmaakjournaal België

Schoonmaakjournaal.be heeft ook een eigen pagina op Facebook. Regelmatig posten we daar bijzondere berichten. Deze vijf waren het meest populair in 2018. 1. Uit onze serie Familiebedrijven: Salubris   Familiebedrijf Salubris...

26 mei 2023

#FotoFriday Een uitzonderlijk kunstwerk

Op een damwand in het Luxemburgse Vianden is de afgelopen twee weken een heel bijzonder kunstwerk gecreëerd. In samenwerking met Kärcher en het Luxemburgse energiebedrijf SEO (Société Electrique de...

05 januari 2019

Na kansloze sollicitaties start autistische tiener schoonmaakbedrijf

Geen werkgever wilde hem aannemen als jobstudent: de 16-jarige Clay Lewis uit Brisbane (Australië). Maar Clay liet het er niet bij zitten: hij startte met hulp van zijn moeder...

25 januari 2020

Vandaag 2e PizzaMarketingSessie: thema Customer Journey

Klantbeleving is een interessante dynamiek. Altijd en overal. En steeds meer in opmars. Volgens Frankwatching – platform en community voor marketeers – gaan “de contentstrategietrends in 2020 meer over...

09 augustus 2019

#filmFriday Kärcher aftermovie over de schoonheid van Tour de France

Achter de schermen bij de Tour de France 2019. Kärcher is Official Cleaning Partner van het Jumbo-Visma team en mocht voor een ‘schone’ tour zorgen. Een flitsende impressie op Franse...

05 december 2024

Sinterklaas brengt de Shoecleaner

Een betere timing en ambassadeur had Kärcher voor de introductie van hun Shoe!Cleaner, hét nieuwe accessoire voor hun tapijtreinigers, niet kunnen wensen. In heel het land werd in de...

26 april 2023

Kärcher en TTS Cleaning sluiten strategisch partnerschap

Kärcher en TTS Cleaning zijn een nauwe samenwerking aangegaan. Beide partners bundelen hun middelen en vakkennis om klanten over de hele wereld hun assortiment producten en diensten aan te...