5 mei 2020

Jaap Niezen start Zorg Voor Hygiëne Nederland met een missie

Onder veel mensen heerst er angst voor besmetting. Wanneer ze een supermarkt binnengaan, met collega’s in één ruimte samenwerken of met een vriend of kennis op de tennisbaan een balletje slaan. Die angst is nergens voor nodig; je handen goed en op het juiste moment wassen is belangrijk, bijvoorbeeld voordat je naar het toilet gaat. Het fundament voor die angst ligt bij de desinfectie-cowboys. Om die angst weg te nemen, start Jaap Niezen vandaag – op de Internationale Dag van de Handhygiëne – een consortium met zeven professionals: Zorg voor Hygiëne Nederland, kortweg ZVHN. Een verzamelpunt, een adviesloket, een helpende hand: “Samen met u regelen we alle aspecten op het gebied van hygiëne. Door onze expertise zijn we in staat u te helpen om een veilige werk-/verblijfsomgeving te creëren voor uw medewerkers, bezoekers en gasten.”

Hoe moet ik mijn werkplek schoonhouden? Wanneer moet ik desinfecteren? Kun je leerlingen leren handen wassen? Hoe gebruikt een cliënt die voor een oogcontrole dichtbij een behandelaar of arts komt, zijn mondmasker functioneel? Deze en heel veel andere praktische vragen kreeg Jaap Niezen de afgelopen weken gesteld. Vanuit zijn bijna 30 jaar ervaring als vakdocent en als ondernemer, de Schoonmaakgoeroe, start hij op 5 mei 2020 Zorg voor Hygiëne Nederland.

“U heeft het missende puzzelstukje gevonden”, is de slogan én missie van de ZVHN website. Jaap Niezen legt uit: “De informatie over hygiëne-adviezen en wetenswaardigheden ligt overal en nergens. Ik wil voorkomen dat cowboy-praktijken met mensen in een maanpak, die vooral praten over de gevaren van het virus, mensen onnodig laten handelen en inkopen, zoals desinfectiezuilen. Wie van de verkopers realiseert zich dat je door bovenmatig desinfecteren bouwt aan een resistentie van bacteriën voor desinfectieproducten en antibiotica? Het is belangrijk dat we een reële kijk creëren op dat wat nu en straks echt nodig is. Daarom ben ik met zeven professionals het consortium Zorg voor Hygiëne Nederland begonnen. Zij zijn allen specialist, de een in food, de ander in gezondheidszorg, openbaar vervoer of onderwijs. We werken aan een ‘back to basic’ en geven altijd een met ‘onze voeten in de klei’ advies.”

Nieuwsgierig? Interesse? Bezoek de website https://www.zvhn.nl/ of bel Jaap Niezen voor een vrijblijvend gesprek: 0318 82 77 35

Deel dit artikel

Ook interessant:

27 juni 2019

Huub Kattenpoel van Kleentec over co-creatie Innovi: “Samen bijdragen aan verbeteringen reinigingsproces”

“Ik omring me graag met ondernemers die innovatief zijn, die denken in oplossingen om processen te verbeteren.” Business unit directeur van Kleentec, Huub Kattenpoel, noemt als voorbeeld Gerrit Visser,...

04 december 2019

Oproep: hoe ziet de toekomst van de schoonmaak eruit?

Nog even en we stappen een nieuw decennium in: 2020 een magisch getal die aan het denken zet. Wat gaan de komende jaren brengen? Welke ontwikkelingen, innovaties en trends...

09 maart 2019

BOMA op Zorgtotaal: “Onze jarenlange ervaring maakt ons tot specialist in hygiëne en zorg”

Met hart en ziel voor de zorg is het thema van Zorgtotaal 2019, de vakbeurs voor zorgprofessionals die aankomende week in de Jaarbeurs in Utrecht plaatsvindt. Het doel van...

06 oktober 2020

Blog: Hoe veilig is een vliegveld?

Wie de laatste nieuwsbrief van het Schoonmaakjournaal gelezen heeft, is het niet ontgaan: Schiphol wil bezuinigen op de schoonmaak. Schoonmakers en FNV protesteren. “Laat Schiphol alsjeblieft geen virus broeinest...

18 juni 2020

Petra de Bruin van Schoonmaakjournaal: “Ik vertrek”

“Ja, ik weet dat ik duizenden relaties, kennissen en schoonmaakbranchegenoten verras met het nieuws dat ik stop bij Schoonmaakjournaal. Niet met, want de naam, connecties en waardevolle content blijven...

22 februari 2024

Nieuwe generatie bereik je met social selling: 5 focus-punten

Wil je weten hoe je Generatie Z (1985-2015) het beste kunt bereiken? Het antwoord is via social selling. Frankwatching heeft de vijf focuspunten op een rij gezet. Laat je...

21 maart 2024

Vebego en WSP Parkstad geven 236 medewerkers betekenis vol werk

WSP Parkstad en Vebego zetten hun jarenlange succesvolle samenwerking voort. Beide partijen hebben een nieuwe vijfjarige detacheringsovereenkomst gesloten voor 236 medewerkers met een Sw-indicatie. Deze medewerkers werken vaak al...

30 april 2020

Sander Ekhart (MTS Euro Products) ‘on the roll’ voor, tijdens en na corona: “Wereld van verschil”

Van de run op rollen tot stilte voor de storm: ook de producten- en dienstenleveranciers van het kleinste kamer stonden opeens voor grote uitdagingen door de plotselinge uitbraak van...

05 mei 2020

Interclean organiseert op oorspronkelijke data gratis online themaprogramma

’s Werelds grootste schoonmaakvakbeurs Interclean Amsterdam 2020 is opgeschort naar dinsdag 3 tot en met 6 november 2020. Juist nu is het belangrijker dan ooit om de professionele schoonmaak-...

03 juli 2020

Welke handgels werken wel en zijn effectief?

Het AD testte 21 handgels op hun desinfecterende werking: 24% viel door de mand. Schoonmaakjournaal wil de professionaliteit en volwassenheid van de schoonmaakbranche uitdagen met 21 gecertificeerde alcoholhoudende handgels...