15 januari 2019

Cleaning Masters schenkt kwart miljoen liter drinkwater aan ontwikkelingslanden

Via de samenwerking met i-team Global steunt Cleaning Masters het goede doel Made Blue. Onder het motto Een liter voor een liter zet Made Blue zich in voor de drinkwatervoorziening in ontwikkelingslanden.

‘Een liter voor een liter’: voor elke liter water die gebruikt wordt met een i-mop poetsmachine (9 liter per dag) zorgt goededoelenorganisatie Made Blue, dat er een liter proper water terechtkomt bij de bevolking van landen als Kenia, Ethiopië, Senegal en Bangladesh. Dat doet ze via het boren naar water, het aanleggen van pijpleidingen en het installeren van watertanks en tappunten.

Cleaning Masters zet sinds 2015 i-mops in. Daardoor heeft de schoonmaakdivisie van de Multi Masters Group via Made Blue de afgelopen jaren liefst 274.500 liter drinkwater aan de ontwikkelingslanden geschonken. “Het geeft ons een goed gevoel te weten dat wij voor een goed doel poetsen. We zijn dan ook enorm gemotiveerd om de komende jaren dit mooie resultaat te overtreffen”, reageert Cleaning Masters enthousiast.

Deel dit artikel

Ook interessant:

24 januari 2019

Sfeerimpressie Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer: verandering van spijs doet eten

Nee, de beurs is niet omgetoverd tot een horeca-event. Wel is de 21e editie van Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer anders. De beurs wordt wederom in Jaarbeurs Utrecht georganiseerd, maar...

28 juni 2019

#filmFriday FM Next Generation aftermovie: 40 seconden (inter)actie

Ontmoeten, ontdekken, ontwikkelen, brainstormen, inspireren, infomeren, netwerken, fun en sport: in 40 seconden terugblikken op het 3e event van FM Next Generation, het gratis jongerenplatform voor de schoonmaak en...

13 november 2019

Schoonmaak Vakdagen 2019: filmcompilatie Primeurs

Wat heb je gemist als je de Schoonmaak Vakdagen niet hebt bezocht? Veel. Onder meer heel veel primeurs. Henk Snaterse maakte van enkele noviteiten deze filmcompilatie met Meclean Professional...

08 juli 2019

Events pakken hoofdrol in top 5 juni op Schoonmaakjournaal

Juni 2019, het was de maand van evenementen. Veel evenementen. Met de 4e editie van De Dag van de Schoonmaker, het 3e event van jongerenplatform FM Next Generation, de 9e editie van...

01 juni 2022

Van Interclean naar Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer

Een internationaal gezelschap van 669 exposanten, 25.886 bezoekers uit 125 landen: dit was de Interclean Amsterdam 2022, van 10 tot en met 13 mei in de RAI. Een geslaagde...

01 december 2019

Hans van Blijenbergh sales ambassadeur i-team Global BeLux en Frankrijk

i-team Global heeft per 18 november haar salesorganisatie versterkt met de komst van Hans Van Blijenbergh. Hans wordt verantwoordelijk voor de salesactiviteiten van i-team Global in Frankrijk, België en...

14 december 2022

Captains of Cleaning Connect

De laatste uitzending van Captains of Cleaning 2022! En wat voor één. Een vol programma met interessante gesprekken en inzichten. Met muzikale omlijsting van Aristakes en Charly Luske. Het...

07 februari 2019

2019 het jaar van het Digitale Doolhof: wat schiet de schoonmaak hiermee op?

Volgens trendwatchers Lieke en Richard Lamb wordt 2019 het jaar van het Digitale Doolhof. Er komen steeds meer digitale verplichtingen, voor ons als personen en voor bedrijven. De controle...

27 april 2020

Familiebedrijf GWS dé Schoonmaker: “Schoonmaak verdient onze volle aandacht!”

“We doen waar we goed in zijn en dat is schoonmaken.” Laurette, Gert-Jan en Gaby Westelaken vormen samen het directieteam van het familiebedrijf GWS dé schoonmaker. Een bedrijf dat...

01 december 2021

Gom voorziet 1.944 mensen in ontwikkelingslanden van schoon drinkwater

Schoonmaakbedrijf Gom, onderdeel van Facilicom Group, mag zich officieel ambassadeur noemen van stichting Made Blue. Als deelnemer aan het programma ‘Een Liter voor een Liter’ steunt Gom waterprojecten van...