18 maart 2019

Met Fixed&Easy gaan Kimberly-Clark en Propers voor cross selling

Vanuit zijn passie om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans te geven, begon Patrick Arts in 2005 schoonmaakbedrijf Propers. “We willen mensen laten ontwikkelen”, motiveert de oud-docent de missie van Propers, een van de weinige social enterprises in de schoonmaaksector. “We sluiten met ons team aan op de specifieke wensen van de klant.” Goede concepten als het nieuwe toilethygiëneprogramma Fixed&Easy blijken daar perfect bij te passen, maken we uit het gesprek met Patrick Arts en Jeroen Neijmeijer, key accountmanager Benelux Kimberly-Clark Professional, op. “Door cross selling kun je samen een stuk markt winnen. Propers bewijst dat. Een gesprek over dwarsverbanden in aanpak, slim ondernemen, ontzorging, logistieke en financiële voordelen.

“Schoonmaakbedrijven zeggen al jaren tegen mij: ‘wat een mooi pakket’, verwijzend naar de ontzorging rond supplies en toilethygiëne. Ze zouden het graag meenemen in hun aanbestedingen. Daar moeten we iets mee, vond ik. Dus heb ik gekeken naar de kansen en mogelijkheden en zijn we als Kimberly-Clark Professional aan de slag gegaan met een doorontwikkeling van ons serviceconcept voor de cleaning- en hygiënemarkt”, vertelt Jeroen Neijmeijer, key accountmanager Benelux. Het resultaat? Fixed&Easy: het full-service-programma voor toilethygiëne voor een vast bedrag per medewerker. In vijf woorden: logistiek gemak en financiële zekerheid.

Onderscheidend vermogenDit voorjaar werd Fixed&Easy gelanceerd. Kimberly-Clark werkt hiervoor samen met zes geselecteerde en gecertificeerde Nederlandse groothandels en twee Belgische groothandels, en met schoonmaakbedrijven. Propers is een van de eerste schoonmaakbedrijven, die Fixed&Easy omarmt. “Propers is een echte early adaptor”, stelt Neijmeijer. De keuze van directeur-eigenaar Patrick Arts van Propers voor Fixed&Easy wordt al snel duidelijk in ons gesprek: “We zijn een social enterprise met 145 medewerkers. Het doel van onze onderneming is dan ook om maatschappelijke meerwaarde te creëren.”

Patrick Arts vervolgt: “Door ons bedrijfskarakter zijn we fair naar iedereen, transparant, bewust van onze ecologische voetafdruk en staan financiële doelen ten dienste van de missie: het vergroten van de maatschappelijke impact. We hebben daarin

een onderscheidend vermogen. Klanten gebruiken ons om een deel van hun missie, maatschappelijk impact,  vorm te geven. Een samenwerking met Kimberly-Clark Professional stelt Arts is dan ook een logische keuze.”

Voorbeeld van slim ondernemen
De samenwerking tussen schoonmaakbedrijf Propers en Kimberly-Clark Professional is te danken aan Groveko, een van de Fixed&Easy gecertificeerde groothandels. “Groveko is onze vaste huisleverancier, die sinds jaar en dag exclusief Kimberly-Clark producten levert. Toen Jeroen Neijmeijer en Hans Haarselhorst van Groveko voor het eerst over Fixed&Easy kwamen vertellen, zag ik direct dwarsverbanden in onze aanp

ak. Het concept is een goed voorbeeld van ecologisch bewustzijn en slim ondernemen. Er zijn veel minder bewegingen nodig voor voldoende en tijdige levering van de toilethygiëneproducten. En het grote voordeel voor ons als schoonmaakbedrijf is de ontzorging van onze klanten. Bovendien is Fixed&Easy ook een transparant concept: het is financieel aantre

kkelijk, voor onze klanten makkelijk in gebruik en het betekent voor hen beheersing van de kosten. Kortom, iedereen weet waar hij aan toe is: Kimberly-Clark Professional, Propers en onze klanten. Je hoeft aan het einde van het jaar niets uit te leggen”, aldus Arts.

Samen winnen
 “We werken samen op eindklantniveau. Wij maken de offerte. Wij nemen de drukte rond verkoop en orders plaatsen weg. Wij zorgen ervoor dat de toiletdisposabels altijd voorhanden zijn. Door ons fullservice-concept hoeven schoonmaakbedrijven nog minder te doen”, legt Neijmeijer uit. “Mkb-schoonmaakbedrijven hebben zulke kleine marges; het is fantastisch om te zien dat je door cross selling samen een stuk markt kunt winnen. Propers bewijst dat!”

Over Fixed&Easy
Fixed&Easy doet haar naam eer aan, want het recent gelanceerde programma van Kimberly-Clark Professional werkt heel gemakkelijk: u kiest de gewenste dispensers, handdoeken, toiletpapier en andere toilethygiëneproducten uit en een van onze 6 geselecteerde partners zorgt dat u altijd voldoende voorraad heeft. Daarnaast biedt Fixed&Easy financiële zekerheid: u betaalt namelijk een vast bedrag per medewerker en/of dispenser. Hierdoor weet u altijd waar u aan toe bent. Kimberly-Clark Professional levert de dispensers, uw groothandel verzorgt de bevoorrading en u houdt meer tijd voor essentiële zaken over.

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

28 september 2023

i-team Global verschoont en vergroent wagenpark

Hoe bijzonder is het: een elektrische auto van je werkgever met een nummerbord mét jouw naam. Dat overviel Toon, Wendy, Bart, Mike en nog 12 collega’s van i‑team Global:...

23 juli 2019

Regie over je eigen gezondheid: het verhaal van Asito’s schoonmaakkracht Diane

Overal waar mensen werken, komt arbeidsongeschiktheid voor. Het kan de beste krachten overkomen. Arbeidsongeschiktheid overkwam ook schoonmaakkracht Diane Hoebe McMeekin. Vlak na haar vakantie was Diane een paar maanden niet...

22 mei 2025

Gom maakt volledige overstap naar milieuvriendelijke handschoenen

Gom zet een belangrijke stap in haar duurzaamheidsambities: vanaf nu worden binnen de hele organisatie uitsluitend nog milieuvriendelijke handschoenen gebruikt. Deze keuze markeert de afronding van een traject waarin...

18 oktober 2023

Tork Constante Luchtverfrisser™ draagt bij aan continu frisse sanitairbeleving

Het efficiënt runnen van sanitaire ruimtes is van cruciaal belang. Toch blijkt dit in de praktijk een moeizaam proces te zijn. Sanitaire ruimtes vormen namelijk de grootste bron van...

17 januari 2023

Energielijst 2023: meer geld beschikbaar voor duurzame investeringen van bedrijven

Wil je duurzaam investeren, maar twijfel je nog? De overheid stelt dit jaar € 249 miljoen beschikbaar aan ondernemers die willen investeren in energiezuinige technieken via de regeling Energie-investeringsaftrek...

16 maart 2020

Op weg naar succesvolle 3e editie Schoonmaak Vakdagen: “Een heerlijk steile groeicurve”

Het is nog maar medio maart, maar de organisatie van de Schoonmaak Vakdagen zit niet stil. “We kijken zeer positief terug op de vorige editie en zijn druk bezig...

15 november 2023

Gaby Westelaken is nieuwe voorzitter platform AWOG

Na zeven jaar voorzitterschap draagt Peter Rietbroek de voorzittershamer van het platform AWOG over aan Gaby Westelaken van GWS dé schoonmaker. De leden en Schoonmakend Nederland danken Peter voor...

23 november 2023

Hommerson in finale Best Practice Award 2023

Hommerson Schoonmaakbedrijf is voor haar werk bij opdrachtgever Musis Sacrum genomineerd voor de Best Practice Award 2023. Het familiebedrijf is blij met deze nominatie en wacht in spanning de...

07 februari 2025

#FOTOFRIDAY Diana (𝗦𝗯𝗹𝗽𝗹𝘂𝘀) viert 25-jarig jubileum in schoonmaak

Sblplus vierde een bijzondere mijlpaal. Medewerkster Diana was 25 jaar in dienst. De collega’s verrasten haar met bloemen en mooie woorden om haar jubileum in de schoonmaakbranche te vieren. ...

28 februari 2025

Jerry Sluis 25 jaar bij Rietbroek: “Samenwerking is de sleutel tot succes”

Operationeel directeur, Jerry Sluis, begon in 2000 als glazenwasser bij schoonmaakbedrijf Rietbroek en groeide door naar directielid. Hij viert dit jaar zijn 25 jarig jubileum. Van harte gefeliciteerd!