18 maart 2019

Met Fixed&Easy gaan Kimberly-Clark en Propers voor cross selling

Vanuit zijn passie om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans te geven, begon Patrick Arts in 2005 schoonmaakbedrijf Propers. “We willen mensen laten ontwikkelen”, motiveert de oud-docent de missie van Propers, een van de weinige social enterprises in de schoonmaaksector. “We sluiten met ons team aan op de specifieke wensen van de klant.” Goede concepten als het nieuwe toilethygiëneprogramma Fixed&Easy blijken daar perfect bij te passen, maken we uit het gesprek met Patrick Arts en Jeroen Neijmeijer, key accountmanager Benelux Kimberly-Clark Professional, op. “Door cross selling kun je samen een stuk markt winnen. Propers bewijst dat. Een gesprek over dwarsverbanden in aanpak, slim ondernemen, ontzorging, logistieke en financiële voordelen.

“Schoonmaakbedrijven zeggen al jaren tegen mij: ‘wat een mooi pakket’, verwijzend naar de ontzorging rond supplies en toilethygiëne. Ze zouden het graag meenemen in hun aanbestedingen. Daar moeten we iets mee, vond ik. Dus heb ik gekeken naar de kansen en mogelijkheden en zijn we als Kimberly-Clark Professional aan de slag gegaan met een doorontwikkeling van ons serviceconcept voor de cleaning- en hygiënemarkt”, vertelt Jeroen Neijmeijer, key accountmanager Benelux. Het resultaat? Fixed&Easy: het full-service-programma voor toilethygiëne voor een vast bedrag per medewerker. In vijf woorden: logistiek gemak en financiële zekerheid.

Onderscheidend vermogenDit voorjaar werd Fixed&Easy gelanceerd. Kimberly-Clark werkt hiervoor samen met zes geselecteerde en gecertificeerde Nederlandse groothandels en twee Belgische groothandels, en met schoonmaakbedrijven. Propers is een van de eerste schoonmaakbedrijven, die Fixed&Easy omarmt. “Propers is een echte early adaptor”, stelt Neijmeijer. De keuze van directeur-eigenaar Patrick Arts van Propers voor Fixed&Easy wordt al snel duidelijk in ons gesprek: “We zijn een social enterprise met 145 medewerkers. Het doel van onze onderneming is dan ook om maatschappelijke meerwaarde te creëren.”

Patrick Arts vervolgt: “Door ons bedrijfskarakter zijn we fair naar iedereen, transparant, bewust van onze ecologische voetafdruk en staan financiële doelen ten dienste van de missie: het vergroten van de maatschappelijke impact. We hebben daarin

een onderscheidend vermogen. Klanten gebruiken ons om een deel van hun missie, maatschappelijk impact,  vorm te geven. Een samenwerking met Kimberly-Clark Professional stelt Arts is dan ook een logische keuze.”

Voorbeeld van slim ondernemen
De samenwerking tussen schoonmaakbedrijf Propers en Kimberly-Clark Professional is te danken aan Groveko, een van de Fixed&Easy gecertificeerde groothandels. “Groveko is onze vaste huisleverancier, die sinds jaar en dag exclusief Kimberly-Clark producten levert. Toen Jeroen Neijmeijer en Hans Haarselhorst van Groveko voor het eerst over Fixed&Easy kwamen vertellen, zag ik direct dwarsverbanden in onze aanp

ak. Het concept is een goed voorbeeld van ecologisch bewustzijn en slim ondernemen. Er zijn veel minder bewegingen nodig voor voldoende en tijdige levering van de toilethygiëneproducten. En het grote voordeel voor ons als schoonmaakbedrijf is de ontzorging van onze klanten. Bovendien is Fixed&Easy ook een transparant concept: het is financieel aantre

kkelijk, voor onze klanten makkelijk in gebruik en het betekent voor hen beheersing van de kosten. Kortom, iedereen weet waar hij aan toe is: Kimberly-Clark Professional, Propers en onze klanten. Je hoeft aan het einde van het jaar niets uit te leggen”, aldus Arts.

Samen winnen
 “We werken samen op eindklantniveau. Wij maken de offerte. Wij nemen de drukte rond verkoop en orders plaatsen weg. Wij zorgen ervoor dat de toiletdisposabels altijd voorhanden zijn. Door ons fullservice-concept hoeven schoonmaakbedrijven nog minder te doen”, legt Neijmeijer uit. “Mkb-schoonmaakbedrijven hebben zulke kleine marges; het is fantastisch om te zien dat je door cross selling samen een stuk markt kunt winnen. Propers bewijst dat!”

Over Fixed&Easy
Fixed&Easy doet haar naam eer aan, want het recent gelanceerde programma van Kimberly-Clark Professional werkt heel gemakkelijk: u kiest de gewenste dispensers, handdoeken, toiletpapier en andere toilethygiëneproducten uit en een van onze 6 geselecteerde partners zorgt dat u altijd voldoende voorraad heeft. Daarnaast biedt Fixed&Easy financiële zekerheid: u betaalt namelijk een vast bedrag per medewerker en/of dispenser. Hierdoor weet u altijd waar u aan toe bent. Kimberly-Clark Professional levert de dispensers, uw groothandel verzorgt de bevoorrading en u houdt meer tijd voor essentiële zaken over.

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

07 maart 2025

Mark Keur stopt als directeur van Vebego Cleaning Services

Mark Keur treedt terug als algemeen directeur van Vebego Cleaning Services. Keur begeleidde de succesvolle vorming van Vebego Cleaning Services in 2023 en heeft besloten te stoppen. Hij wordt...

27 november 2019

Verschenen uniek boek Taal in de Schoonmaak: meedoen in de maatschappij en het vak

Per dag worden er in Nederland 44 boeken uitgegeven. Heel veel kookboeken, maar geen of sporadisch een boek over en voor de schoonmaak. Vandaag verschijnt het boek Taal in...

02 juli 2020

Anderhalvemeters maken in musea en het nieuwe normaal: wat gewoon was, is niet meer

Bij musea denk je wellicht direct aan het Rijksmuseum in Amsterdam, maar er zijn nog 1725 andere musea in Nederland. Van Delfzijl tot Sas van Gent. Samen zijn ze...

22 januari 2024

Webinar Relationeel Contracteren

Op maandag 5 februari 2024 organiseren Facility Management Nederland en Next Level FM een webinar over Relationeel contracteren. Een vernieuwde wijze om invulling te geven aan een samenwerking waarbij...

27 juni 2024

Doe jij mee aan het VSR-webinar: ‘De schoonmaakbranche, breed uitgemeten’?

VSR nodigt je uit om deel te nemen aan haar webinar over de impact van meetmethoden in de schoonmaaksector op de schoonmaker, eindgebruiker en opdrachtgever, met als titel ‘De...

11 oktober 2019

#filmFriday Zo brengen wij positieve impact in de zorg

Toen Hago in 1967 bij haar eerste zorgorganisatie ging schoonmaken, deed ze dat omdat de zorg bijzondere aandacht verdient. Niet alleen vanwege het grote belang van hygiëne en de...

18 december 2022

#Favorites Glazenwassers in het zonnetje

Boven de wolken schijnt de zon. Werken op hoogte zet glazenwassers ‘in het zonnetje’. Niet alleen vakspecialisten zien het mooie van het glazenwassersvak. Ook buitenstaanders kunnen je wijzen op...

23 november 2023

Hommerson in finale Best Practice Award 2023

Hommerson Schoonmaakbedrijf is voor haar werk bij opdrachtgever Musis Sacrum genomineerd voor de Best Practice Award 2023. Het familiebedrijf is blij met deze nominatie en wacht in spanning de...

05 september 2024

Bert van Boggelen: Meld je aan om de Werkdrukmeter te testen

De Code Verantwoordelijk Marktgedrag in de schoonmaak volgt op de voet wat er gebeurt in de schoonmaakbranche. Zeker als het gevolgen heeft voor de samenwerking tussen opdrachtgever en opdrachtnemer...

09 oktober 2025

Pim Hilgerdenaar (Crohill): “We moeten schoonmakers helpen hun werk beter te doen”

Schoonmaken kan slimmer, leuker en schoner. Daar is Pim Hilgerdenaar, eigenaar en directeur van Crohill, van overtuigd. Met zijn team ontwikkelt hij schoonmaakmethodes die de werkdruk verlagen, het werkplezier...