5 mei 2023

Inschrijving Schoonmaker van het Jaar verkiezing 2023 van start

Vandaag, 5 mei 2023, gaat de vlag in top: schoonmaakbedrijven en eigen diensten kunnen vanaf vandaag tot 15 juni 2023 hun uitblinker(s) aanmelden voor de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing 2023. Heb je 1, 10, 100, 1000 of 10.000 schoonmakers in dienst? Zie jij één of twee of drie uitblinkers in schoonmaak en/of specialistisch reinigen? Pak je kans om jouw uitblinker(s) eenvoudig aan te melden via deze link: aanmelden. Het kan tot en met 14 juni. En… deelname kost niets, behalve 5 vragen ‘Simply. The best’ beantwoorden.

Wat kunnen bedrijven die zich aanmelden voor de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing verwachten? Ieder schoonmaakbedrijf of eigendienst (klein of groot) maakt kans dat twee juryleden na 15 juni en voor 15 augustus langskomen op locatie en kennismaken met de uitblinker. Op 15 augustus maken jury en de verkiezingsorganisatie de 10 genomineerden bekend. Daarna schitteren de 10 genomineerde schoonmaaksterren op de socials tot het glitter & glamour verkiezingsfeest op 20 september 2023.

Goud in handen
Onze schoonmakers en specialistisch reinigers zorgen voor een gouden toekomst. Zij vormen de basis van onze wereld. Zij zorgen voor welzijn, blijdschap, beleving. Iedere dag opnieuw. Voor iedereen, waar je ook bent. Daarom verdienen alle schoonmakers in Nederland het podium van erkenning en waardering. Dat geven we ze op 20 september met de verkiezing Schoonmaker van het Jaar!

Thema Simply. The best.
Het thema voor de verkiezing Schoonmaker van het Jaar 2023 is Simply. The best. Waarom? Vaak wordt gedacht dat schoonmaak simpel is. Nee, schoonmaken is echt een vak. Gediplomeerde en gespecialiseerde schoonmakers zijn topsporters, zij doen hun best, zij zorgen voor een ‘best gevoel’ van wie dan ook. Een gevoel van beleving en welzijn. Overal en altijd.

Ook voor kleine, middelgrote of grote schoonmaakbedrijven en eigendiensten dekt dit thema Simply. The best de lading met vijf vragen kun je jouw gewaardeerde schoonmaker(s) en/of specialistisch reinigers aanmelden voor de verkiezing Schoonmaker van het Jaar. Wees er trots op dat zij het vak beoefenen en uitdragen; zij zorgen voor een schone beleving door een schone omgeving.

Verdieping
Het is belangrijk dat de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing voor iedereen een positieve bijdrage oplevert. Voor de mens, het vak, de branche én de bedrijven van alle tot nu toe aangesloten partners: BOMA, GPH Schoonmaakartikelen, Interclean, Numatic, Perfect Plan Opleidingen, SIEV, Greenbush, Katrin Hygiene Solutions, Klien-IT-Systems, Makita, Qualis Insight C4C, RAS, SVS, VSR, Zuiver Schoonmaakopleidingen, i-team Global en Schoonmakend Nederland. Tijdens de PizzaMarketingSessie op 23 mei hebben we gekozen voor het thema Impact. Bij impact draait het (te) vaak om cijfers, maar in ons verkiezingsproject/-traject gaat het niet enkel om het bereik #svhj2023, ook om de meerwaarde van schoonmaak. Samen kunnen we een (grote) stap zetten. We gaan ervoor!

Dit is de verkiezing #svhj2023
Vanuit hun eigen bedrijven Petra de Bruin Communication en Esther Communiceert zetten zij hun onafhankelijke en objectieve pet op voor de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing. Esther en Petra hebben daarvoor dé schone handschoen opgepakt. Waarom? “Wij kunnen het niet over ons hart verkrijgen om deze verkiezing te laten beëindigen, dus gaan we door. We gaan ervoor. Wij doen het, omdat we alle schoonmakers een warm hart toedragen. Wie wordt er niet blij van waardering, beleving en hygiëne?”

Het is belangrijk dat de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing voor iedereen een positieve bijdrage oplevert; voor de mens, het vak, de branche, de maatschappij en de partners. Tijdens de pizzamarketingsessie op 23 mei leggen we de basis voor Impact. Bij impact draait het (te) vaak om cijfers. In ons verkiezingsproject/-traject gaat het niet enkel om het bereik #svhj2023, zeker om de meerwaarde. Samen kunnen en gaan we een (grote) stap zetten.

Deel dit artikel

Ook interessant:

06 oktober 2022

Nieuw: de krachtige en duurzame Duplex UltraBrush

Een zwaar vervuilde vloer krijg je niet altijd even goed schoon. Met de UltraBrush van Duplex is dat verleden tijd. Deze borstel veegt, schrobt, neemt vuil én vocht op...

19 december 2023

RAS deelt uitkomsten onderzoek ‘oplopende leeftijd’ tijdens congres in 2024

Het afgelopen jaar heeft Déhora in opdracht van RAS onderzoek gedaan naar de vraag of de medewerkers in de schoonmaak- en glazenwassersbranche een grotere werklast ervaren naarmate zij ouder...

18 juli 2023

Wie wint dit jaar het NK Glazenwassen?

Tijdens het NK Glazenwassen op de Schoonmaak Vakdagen op 16 november 2022 werden er niet één, maar maar liefst twee winnaars gekozen. Stefan Struyck van Degenaar/Gom én Niklaas Larkens...

11 januari 2024

Nieuwe wetten en regels voor ondernemers vanaf 2024

Per 1 januari 2024 hebben ondernemers te maken met nieuwe wetten, wetswijzigingen en regels. Dit geldt ook voor ondernemers in de schoonmaakbranche. Daarom zet Schoonmakend Nederland de feiten op een...

17 maart 2022

Nieuwe bestuursleden SIEV: Raymond en Rolien

Op de 2e lustrum-ALV op 16 maart jl. hebben de SIEV-leden unaniem Raymond Kouwenberg (schoonmaakbedrijf Klien) tot nieuwe voorzitter gekozen en Rolien van Groeningen (KSV Facilitair) tot nieuw bestuurslid....

19 februari 2023

#Favorites ‘Spieken in de wereld van schoon’

Stickers, graffiti, aanslag. Ook verkeersborden hebben regelmatig een schoonmaakbeurt nodig. Zweegers Onderhoudsgroep uit Eindhoven laat met ‘spieken in de wereld van schoon’ zien hoe een verkeersbord er na reiniging...

16 juni 2022

DDVDS straalt als nooit tevoren!

Wat zijn de schoonmakers op 15 juni, De dag van de schoonmaker, fijn in het zonnetje gezet. Social media werd overspoeld met foto’s van schoonmakers die op diverse manieren...

11 december 2022

Beste schoonmaakdienstverleners 2022

MT/Sprout stelt jaarlijks haar ‘MT1000 Zakelijke dienstverlening’ samen. Het platform op het gebied van leiderschap vraagt duizenden zakelijke beslissers in Nederland met welke dienstverleners ze graag zakendoen. Ook op...

17 oktober 2019

Schoonmaakjournaal stapt in advertentieloos tijdperk

Opnieuw pakt Schoonmaakjournaal de primeur. In 2012 was Schoonmaakjournaal het eerste ‘dedicated’ online vakmedium, in 2019 maakte het de overstap van nieuwswebsite naar contentplatform en in 2020 zegt Schoonmaakjournaal...

06 november 2018

100 cursussen voor 10.000 schoonmaakkrachten bij Asito

Schoonmaakorganisatie Asito biedt, in samenwerking met Good Habitz, al haar 10.000 medewerkers een uitgebreid arsenaal aan cursussen en trainingen aan om zich verder te ontwikkelen, zowel op professioneel als...