5 mei 2023

Inschrijving Schoonmaker van het Jaar verkiezing 2023 van start

Vandaag, 5 mei 2023, gaat de vlag in top: schoonmaakbedrijven en eigen diensten kunnen vanaf vandaag tot 15 juni 2023 hun uitblinker(s) aanmelden voor de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing 2023. Heb je 1, 10, 100, 1000 of 10.000 schoonmakers in dienst? Zie jij één of twee of drie uitblinkers in schoonmaak en/of specialistisch reinigen? Pak je kans om jouw uitblinker(s) eenvoudig aan te melden via deze link: aanmelden. Het kan tot en met 14 juni. En… deelname kost niets, behalve 5 vragen ‘Simply. The best’ beantwoorden.

Wat kunnen bedrijven die zich aanmelden voor de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing verwachten? Ieder schoonmaakbedrijf of eigendienst (klein of groot) maakt kans dat twee juryleden na 15 juni en voor 15 augustus langskomen op locatie en kennismaken met de uitblinker. Op 15 augustus maken jury en de verkiezingsorganisatie de 10 genomineerden bekend. Daarna schitteren de 10 genomineerde schoonmaaksterren op de socials tot het glitter & glamour verkiezingsfeest op 20 september 2023.

Goud in handen
Onze schoonmakers en specialistisch reinigers zorgen voor een gouden toekomst. Zij vormen de basis van onze wereld. Zij zorgen voor welzijn, blijdschap, beleving. Iedere dag opnieuw. Voor iedereen, waar je ook bent. Daarom verdienen alle schoonmakers in Nederland het podium van erkenning en waardering. Dat geven we ze op 20 september met de verkiezing Schoonmaker van het Jaar!

Thema Simply. The best.
Het thema voor de verkiezing Schoonmaker van het Jaar 2023 is Simply. The best. Waarom? Vaak wordt gedacht dat schoonmaak simpel is. Nee, schoonmaken is echt een vak. Gediplomeerde en gespecialiseerde schoonmakers zijn topsporters, zij doen hun best, zij zorgen voor een ‘best gevoel’ van wie dan ook. Een gevoel van beleving en welzijn. Overal en altijd.

Ook voor kleine, middelgrote of grote schoonmaakbedrijven en eigendiensten dekt dit thema Simply. The best de lading met vijf vragen kun je jouw gewaardeerde schoonmaker(s) en/of specialistisch reinigers aanmelden voor de verkiezing Schoonmaker van het Jaar. Wees er trots op dat zij het vak beoefenen en uitdragen; zij zorgen voor een schone beleving door een schone omgeving.

Verdieping
Het is belangrijk dat de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing voor iedereen een positieve bijdrage oplevert. Voor de mens, het vak, de branche én de bedrijven van alle tot nu toe aangesloten partners: BOMA, GPH Schoonmaakartikelen, Interclean, Numatic, Perfect Plan Opleidingen, SIEV, Greenbush, Katrin Hygiene Solutions, Klien-IT-Systems, Makita, Qualis Insight C4C, RAS, SVS, VSR, Zuiver Schoonmaakopleidingen, i-team Global en Schoonmakend Nederland. Tijdens de PizzaMarketingSessie op 23 mei hebben we gekozen voor het thema Impact. Bij impact draait het (te) vaak om cijfers, maar in ons verkiezingsproject/-traject gaat het niet enkel om het bereik #svhj2023, ook om de meerwaarde van schoonmaak. Samen kunnen we een (grote) stap zetten. We gaan ervoor!

Dit is de verkiezing #svhj2023
Vanuit hun eigen bedrijven Petra de Bruin Communication en Esther Communiceert zetten zij hun onafhankelijke en objectieve pet op voor de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing. Esther en Petra hebben daarvoor dé schone handschoen opgepakt. Waarom? “Wij kunnen het niet over ons hart verkrijgen om deze verkiezing te laten beëindigen, dus gaan we door. We gaan ervoor. Wij doen het, omdat we alle schoonmakers een warm hart toedragen. Wie wordt er niet blij van waardering, beleving en hygiëne?”

Het is belangrijk dat de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing voor iedereen een positieve bijdrage oplevert; voor de mens, het vak, de branche, de maatschappij en de partners. Tijdens de pizzamarketingsessie op 23 mei leggen we de basis voor Impact. Bij impact draait het (te) vaak om cijfers. In ons verkiezingsproject/-traject gaat het niet enkel om het bereik #svhj2023, zeker om de meerwaarde. Samen kunnen en gaan we een (grote) stap zetten.

Deel dit artikel

Ook interessant:

23 april 2025

Omzet CSU en Tzorg stijgt 13% tot 874 miljoen

Total Care, moedermaatschappij van schoonmaakbedrijf CSU en thuiszorgorganisatie Tzorg, groeide in 2024 met 13% naar 874,2 miljoen omzet. De omzet heeft voor 602,6 miljoen betrekking op omzet van CSU...

23 juni 2022

“De overstap naar Nocore Online wordt een soort open hart chirurgie”

FVH Facility stapt overtuigd in de wereld van Nocore softwareoplossingen. Om met één totaalpakket, Nocore, BI dashboard en alle modules van Facility Apps, structuur in een snelgroeiend bedrijf te...

28 mei 2023

ISS Facility Services doneert met Soupalicious 1 miljoen kommen soep aan Voedselbanken

Facilitair dienstverlener ISS Facility Services is een unieke samenwerking gestart met het sociale soepmerk Soupalicious. Dit partnerschap levert de Nederlandse voedselbanken maar liefst 1 miljoen kommen soep op per...

30 juli 2019

Meest populair op LinkedIn 1e halfjaar 2019: Sander Haas over 10 jaar Asito verkiezing

Als contentmarketeer en inspiratiebron publiceert het redactieteam van Schoonmaakjournaal bijna werkdagelijks een select artikel. Een interview, blog, filmproductie of best practice. In het eerste halfjaar van 2019 behaalde het...

01 december 2023

#FotoFriday: terugblik Schoonmaak Vakdagen

We blikken nog een keer terug op de Schoonmaak Vakdagen van 14 & 15 november met foto’s van een aantal exposanten en meer.  Het was een sfeervol schoonmaakfestijn. Waarom...

03 oktober 2019

Primeur: Innovi schakelbandenreiniger inzetbaar tijdens foodproductie

In productie-omgevingen zet men transportbanden in om producten te vervoeren. Dit kan een transportband met een gesloten mat of een schakelband zijn. Het is belangrijk dat deze transportbanden schoon...

09 januari 2024

Interview Marten Kops (NVZ): “De komende 10 jaar komt er heel veel op onze sector af”

Marten Kops nam in juli 2023 officieel de directeursfunctie van de NVZ – Schoon | Hygiënisch | Duurzaam over van Hans Razenberg. Hij werkt al 12 jaar bij de...

30 januari 2023

Verschil in loonsverhoging is te groot

138 Schoonmakers in het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) boden op 30 januari aan de ziekenhuisdirectie een petitie aan, waarin zij vragen om meer loon. “De schoonmakers willen dit...

06 februari 2024

Bij Schoonmaakbedrijf Hommerson maakt software hun werk sneller, makkelijker en minder foutgevoelig

De reis die Schoonmaakbedrijf Hommerson sinds 2019 met AFAS aflegt is er een die zijn vruchten afwerpt. Wat begon met de wens om de administratie rond de vele arbeidsovereenkomsten...

09 april 2024

Tamara van Ark: “De zorg voor medewerkers zit in de genen van de schoonmaaksector”

Ze is nog geen jaar voorzitter van Schoonmakend Nederland, toch kwam Tamara van Ark als voormalig staatssecretaris van Sociale Zaken al via de politiek in aanraking met de branche....