5 mei 2023

Inschrijving Schoonmaker van het Jaar verkiezing 2023 van start

Vandaag, 5 mei 2023, gaat de vlag in top: schoonmaakbedrijven en eigen diensten kunnen vanaf vandaag tot 15 juni 2023 hun uitblinker(s) aanmelden voor de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing 2023. Heb je 1, 10, 100, 1000 of 10.000 schoonmakers in dienst? Zie jij één of twee of drie uitblinkers in schoonmaak en/of specialistisch reinigen? Pak je kans om jouw uitblinker(s) eenvoudig aan te melden via deze link: aanmelden. Het kan tot en met 14 juni. En… deelname kost niets, behalve 5 vragen ‘Simply. The best’ beantwoorden.

Wat kunnen bedrijven die zich aanmelden voor de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing verwachten? Ieder schoonmaakbedrijf of eigendienst (klein of groot) maakt kans dat twee juryleden na 15 juni en voor 15 augustus langskomen op locatie en kennismaken met de uitblinker. Op 15 augustus maken jury en de verkiezingsorganisatie de 10 genomineerden bekend. Daarna schitteren de 10 genomineerde schoonmaaksterren op de socials tot het glitter & glamour verkiezingsfeest op 20 september 2023.

Goud in handen
Onze schoonmakers en specialistisch reinigers zorgen voor een gouden toekomst. Zij vormen de basis van onze wereld. Zij zorgen voor welzijn, blijdschap, beleving. Iedere dag opnieuw. Voor iedereen, waar je ook bent. Daarom verdienen alle schoonmakers in Nederland het podium van erkenning en waardering. Dat geven we ze op 20 september met de verkiezing Schoonmaker van het Jaar!

Thema Simply. The best.
Het thema voor de verkiezing Schoonmaker van het Jaar 2023 is Simply. The best. Waarom? Vaak wordt gedacht dat schoonmaak simpel is. Nee, schoonmaken is echt een vak. Gediplomeerde en gespecialiseerde schoonmakers zijn topsporters, zij doen hun best, zij zorgen voor een ‘best gevoel’ van wie dan ook. Een gevoel van beleving en welzijn. Overal en altijd.

Ook voor kleine, middelgrote of grote schoonmaakbedrijven en eigendiensten dekt dit thema Simply. The best de lading met vijf vragen kun je jouw gewaardeerde schoonmaker(s) en/of specialistisch reinigers aanmelden voor de verkiezing Schoonmaker van het Jaar. Wees er trots op dat zij het vak beoefenen en uitdragen; zij zorgen voor een schone beleving door een schone omgeving.

Verdieping
Het is belangrijk dat de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing voor iedereen een positieve bijdrage oplevert. Voor de mens, het vak, de branche én de bedrijven van alle tot nu toe aangesloten partners: BOMA, GPH Schoonmaakartikelen, Interclean, Numatic, Perfect Plan Opleidingen, SIEV, Greenbush, Katrin Hygiene Solutions, Klien-IT-Systems, Makita, Qualis Insight C4C, RAS, SVS, VSR, Zuiver Schoonmaakopleidingen, i-team Global en Schoonmakend Nederland. Tijdens de PizzaMarketingSessie op 23 mei hebben we gekozen voor het thema Impact. Bij impact draait het (te) vaak om cijfers, maar in ons verkiezingsproject/-traject gaat het niet enkel om het bereik #svhj2023, ook om de meerwaarde van schoonmaak. Samen kunnen we een (grote) stap zetten. We gaan ervoor!

Dit is de verkiezing #svhj2023
Vanuit hun eigen bedrijven Petra de Bruin Communication en Esther Communiceert zetten zij hun onafhankelijke en objectieve pet op voor de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing. Esther en Petra hebben daarvoor dé schone handschoen opgepakt. Waarom? “Wij kunnen het niet over ons hart verkrijgen om deze verkiezing te laten beëindigen, dus gaan we door. We gaan ervoor. Wij doen het, omdat we alle schoonmakers een warm hart toedragen. Wie wordt er niet blij van waardering, beleving en hygiëne?”

Het is belangrijk dat de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing voor iedereen een positieve bijdrage oplevert; voor de mens, het vak, de branche, de maatschappij en de partners. Tijdens de pizzamarketingsessie op 23 mei leggen we de basis voor Impact. Bij impact draait het (te) vaak om cijfers. In ons verkiezingsproject/-traject gaat het niet enkel om het bereik #svhj2023, zeker om de meerwaarde. Samen kunnen en gaan we een (grote) stap zetten.

Deel dit artikel

Ook interessant:

17 januari 2024

Cassandra zet bijbaan in schoonmaak om in ondernemerschap

De 24-jarige Cassandra Nuis poetste als bijbaantje en zag ‘dat het honderd keer beter kon’, nu is zij de baas. In de rubriek Jong en Ondernemend van Metro, vertelt...

13 maart 2023

Top 10 meest gelezen artikelen in februari

Op welke artikelen klikten onze communityleden het meest in de afgelopen maand? De top 10: 1. Blog Henk Cornelisse: ‘Huilie, huilie troef in de schoonmaak’ 2. Nieuws: CSU neemt...

22 mei 2025

Gom maakt volledige overstap naar milieuvriendelijke handschoenen

Gom zet een belangrijke stap in haar duurzaamheidsambities: vanaf nu worden binnen de hele organisatie uitsluitend nog milieuvriendelijke handschoenen gebruikt. Deze keuze markeert de afronding van een traject waarin...

12 augustus 2022

Roy viert jubileum

Roy Rademaker is 12,5 jaar in dienst bij Schoonmaakbedrijf Exclusive in Halsteren. Directeur Marzena Pawlowska feliciteert hem en spreekt haar waardering voor Roy uit: “Onze collega Roy Rademaker is...

13 juni 2023

Is Gavin Raaijen de Freek Vonk van de schoonmaak?

Gavin Raaijen is accountmanager healthcare bij BOMA én cleanfluencer met meer dan 40.000 fanatieke Cleany volgers op social media. Met zijn schoonmaakfilmpjes is hij hard op weg om een...

01 mei 2015

CLP: nieuwe verordening voor gevarensymbolen op reinigingsmiddelen

Per 1 juni 2015 geldt CLP (Classification, Labelling and Packaging), een nieuwe communicatiemethode voor de gevaren van chemische stoffen en mengsels. Reeds sinds 2009 is GLP in werking getreden,...

30 april 2025

Jeffrey van de Plas (GOM): “Glazenwassen is veel meer dan ramen wassen”

Jeffrey van de Plas begon zijn carrière als glazenwasser. Toen dit werk na een ziekte niet meer lukte, bood zijn werkgever hem de kans om ambulant objectleider te worden....

27 maart 2020

Anajah Quentin (Qleaning) over coronacrisis: “Als ondernemer over je eigen schaduw heen durven kijken en blij blijven”

Arbeidskrapte in de schoonmaak, het was een of hét onderwerp dat ons bezighield. Tot voor kort, want in ‘no time’ is de wereld veranderd. Ook de schoonmaakwereld. Waar het...

16 mei 2022

De waarde van de persoonlijke ontmoeting

‘Kom naar Amsterdam voor een persoonlijke ontmoeting’, stond in de uitnodiging van de Interclean. Aan die uitnodiging werd van 10-13 mei volop gehoor gegeven. We zagen in RAI Amsterdam...

20 maart 2020

Anton Witte (Asito) over coronacrisis in FD: “Van juridische disputen worden alleen advocaten wijzer”

“Bedrijven moeten centraal afspraken met hun klanten maken over het vermijden van juridische conflicten, nu duizenden werknemers werkloos thuis komen te zitten.” Die oproep doet Anton Witte, directeur HR...