19 april 2024

#FotoFriday Molen ‘De Haas’ wordt gereinigd met stoom

Saskia Jilesen van Cleannovation deelt foto’s van het reinigen van een bijzondere locatie. Het verwijderen met stoom van witte verf van de molen ‘De Haas’ in Benthuizen.

“De stellingkorenmolen in Benthuizen werd in 1772 door Willem Overgaauw gebouwd. Deze Willem Overgaauw was tevens de eerste molenaar op deze molen en zodoende maakte de molen op 18 juli 1772 dan ook z’n eerste omwentelingen. Het was toendertijd niet ongebruikelijk om een molen een dierennaam te geven, waarschijnlijk werd dit ook gedaan om een bepaald kenmerk van de betreffende molen te benadrukken. In Benthuizen kreeg de molen de naam De Haas en deze naam is een kenmerk van snelheid.”

Monumentale panden zijn een waardevol bezit. Er worden hoge eisen gesteld aan de reiniging van deze panden. Als particuliere woningbezitter is toestemming van de gemeente nodig en voor monumenten moet zelfs een vergunning worden aangevraagd.

Hoe reinigt Cleannovation deze panden?
Saskia: “Met onze schoonmaaktechniek CleannoSteam®, werken we alleen met stoom. Dit is een veilige reinigingsmethode voor gevoelige gevels, voegen en ornamenten. Alles wat het gebouw siert en haar karakter geeft, blijft op deze manier behouden. Wij worden veel gevraagd voor de reiniging van monumenten en zijn echte specialisten. Laten we er met elkaar voor zorgen dat we van onze (gereinigde) monumentale panden kunnen blijven genieten.”

Wil jij ook een bijzondere foto delen op Schoonmaakjournaal.nl? Stuur deze naar [email protected].

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

26 oktober 2023

Infinity Cleaning zorgt voor frisse wind

´Enthousiast, vrolijk, gedreven, professioneel en helemaal gek van schoonmaken: dat zijn de Amstelveense vriendinnen Natascha & Chella. Ze laten momenteel met hun 2 jaar geleden opgerichte schoonmaakbedrijf Infinity Cleaning...

20 oktober 2022

Duurzame stappen in stroomversnelling

Na een heerlijke en vooral warme zomer dalen de temperaturen weer en gaan we richting de herfst en winter. Met de huidige stijging van de energieprijzen en de aankomende...

17 december 2018

Wintergast (2) Christiaan Boonstra (Dolmans): “Op weg naar de meest klantvriendelijke organisatie”

Review 2018, preview 2019: onze tweede wintergast Christiaan Boonstra, sales manager van Dolmans Schoonmaak Diensten, geeft antwoord op zes vragen over zijn topics in 2018, innovaties in de branche en...

24 januari 2024

Beach Cleanup voorinschrijving geopend

Van 1 t/m 15 augustus 2024 zal voor alweer de elfde keer de hele Noordzeekust opgeruimd worden tijdens de Boskalis Beach Cleanup Tour van Stichting De Noordzee. Wil je...

18 augustus 2023

Gezocht: allersmerigste studentenkamer

Het Groninger Museum zoekt de allersmerigste studentenkamer van Groningen of Amsterdam en laat die helemaal schoonmaken door schoonmaakbedrijf Effektief Groep. Het museum organiseert deze winactie vanwege haar tentoonstelling Unzipped,...

06 juli 2023

Blog: Goed of Goedkoop?

Iets wat goed is, is duur en als iets goedkoop is, zal het wel niet goed zijn. Zo zijn we als consument geprogrammeerd. Het is de tucht van de...

14 december 2023

Toiletonderzoek: 43,6% kans op schoon toilet

Met 43,6 procent schoon bevonden toiletten is de kans om een schoon openbaar toilet aan te treffen in Nederland nog nooit zo hoog geweest. Dat blijkt uit het Nationale...

05 februari 2020

MAS neemt Zone3 over: nieuwe sterke combinatie in metropool Amsterdam

De Amsterdamse onderneming MAS en facilitair bedrijf Zone 3 slaan de handen ineen. De activiteiten van Zone3 worden ondergebracht in een vennootschap binnen de MAS Groep, MAS Zone3. Met...

10 januari 2022

Meet my new friend

“Technologische innovaties zorgen voor gave veranderingen voor de schoonmaak van onze gebouwen”, laat René Olthof, Diensthoofd Facilitair Beheer van Karel de Grote Hogeschool, weten op LinkedIn. Hij slaat op...

28 februari 2019

Hotel Jakarta omarmt digitalisering: “Efficiënt en klantgericht”

“The future is app”, stelt Saqlain Umer van het jonge Hotel Jakarta in Amsterdam. Hij gelooft in de housekeeping-app van Leviy, gebaseerd op de ervaring van hemzelf, zijn collega’s...