1 juni 2023

The Original: groen, efficiënt en gezond

Greenspeed bracht in 1995 als éérste in de Benelux de microvezeltechniek op de professionele schoonmaakmarkt met de Greenspeed Original. “De kwaliteit was meteen spot on, daarom kennen we de original nog steeds in zijn huidige vorm. Het is echt dé originele microvezeldoek. A 90s kid van de beste kwaliteit. Altijd en onveranderd.” Vanwege de voortdurende en steady kwaliteit heeft het bedrijf een tweedelige campagne opgezet: DOUBLE THE FUN. Met feitelijke informatie op haar website en leuke content op haar socials. “Mis het niet. Duik erin en ontdek de magie! ✨”

‘De Groene
Hoewel de Original doeken in verschillende kleuren komen, zijn ze allemaal groen door hun lange levensduur en duurzame eigenschappen. Zo sleepte de microvezeldoek het Nordic Swan label en een A+ microplastic emissiescore in de wacht. Je kan de Original bovendien dubbel zo vaak wassen als de doorsnee microvezeldoek, met een minimum van maar liefst 600 wasbeurten. Door de spraymethode is er minder water en detergent nodig, waardoor je op een duurzame manier schoonmaakt. De Original kreeg dus terecht de bijnaam “The Green One”.

 

 

De Efficiënte
Met de Original kan je duurzaam én efficiënt schoonmaken, waardoor het een favoriet is binnen de schoonmaak. Door de capillaire werking krijg je vlekken drie keer sneller weg dan met een conventionele reinigingsdoek. De Original verwijdert minstens 85% van het vuil, stof en de micro-organismen. Een katoenen doek of microvezeldoek van lagere kwaliteit verspreidt of verplaatst het vuil in plaats van het vast te houden.

 

 

 

De Gezonde
De Original is goed voor het milieu, maar ook voor de gebruiker zelf! Door te kiezen voor een microvezeldoek met Nordic Swan label krijg je de garantie dat er bij de productie nauwelijks schadelijke stoffen voorkomen. De doeken zijn daarnaast ook licht in gewicht en makkelijk in gebruik. Door de handige vouw- en spraymethode hoef je niet langer te soppen en wringen, wat belasting van je polsen voorkomt en waardoor bacteriën geen kans krijgen om zich te verspreiden.’

Greenspeed denkt ook aan het welzijn van de medewerkers tijdens de productie. Die verloopt volgens de ILO- en Sedex 4-pillar standaarden, wat een sociaal verantwoordelijke productie garandeert.

 

Meer informatie? Kijk op www.greenspeed.eu

Deel dit artikel

Ook interessant:

28 april 2022

Schoonmaakcontract voor 10 jaar!

Op donderdag 14 april 2022 tekenden OPONOA-bestuursvoorzitter Henri Soepenberg en directeuren Frank en Karin Kuhlkamp van Carea facilitaire dienstverlening in Warnsveld het nieuwe samenwerkingscontract voor de schoonmaak voor de...

18 januari 2022

Doe mee met trendsessie Instagram

Wil jij (gratis) tips & trucs voor succes op Instagram? Ben je benieuwd naar de nieuwste trends op dit social kanaal? En wil je weten hoe goed in te...

01 maart 2022

Andere blik voor werkplezier

Claudia Cornelissen van Perfect plan, opleiding en advies reageerde op de oproep van onze redactie om voorbeelden van plezier op de schoonmaakwerkvloer te delen. Zij deelt een mooi verhaal...

12 november 2021

Het is feest! Beercoo bestaat 35 jaar

Met een ondernemersplan op 2 A4’tjes startte Patrick de Beer 35 jaar geleden met Beercoo. Zijn droom werd ondanks tegenslagen werkelijkheid. Samen met broer Vincent bouwde hij waardevolle relaties...

12 oktober 2021

Veilig én snel documenten ondertekenen

Nocore is een partnerschap aangegaan met Evidos om haar dienstverlening verder te optimaliseren. Deze samenwerking heeft geresulteerd in een koppeling tussen Nocore Online en Signhost (ondertekenen.nl) waardoor veilig én snel documenten...

16 december 2022

#FotoFriday Glazenwassers hebben ❤️voor de zorg

Van 12 tot en met 23 december 2022 is het de actieweek ‘Glazenwassers hebben hart voor de zorg’. Dé actieweek waarin glazenwassersbedrijven hun maatschappelijke betrokkenheid tonen en de zorg...

05 november 2021

WhiteVision helpt repeterende administratieve handelingen de wereld uit

WhiteVision en Nocore hebben een premium partnership. Samen bieden ze een totaaloplossing voor het digitaliseren van de inkomende documentenstroom in de schoonmaakbranche. De bedrijven hebben de handen ineengeslagen en...

23 december 2023

Nieuw schoonmaakboek ‘Niet Lullen Maar Poetsen’

De Rotterdamse Poetsqueen, cleanfluencer op TikTok, brengt in 2024 een schoonmaakboek uit: ‘Niet Lullen Maar Poetsen’.  Charo, de Rotterdamse Poetsqueen, deelt in haar schoonmaakboek ’tips and tricks’ met de...

28 september 2023

‘Let’s rethink cleaning’

BOMA, leverancier van schoonmaakmiddelen en materialen, kondigt met trots de lancering aan van ‘Let’s Rethink Cleaning’. Met deze aanpak wil BOMA bewustzijn creëren binnen de schoonmaak over de impact...

16 november 2021

ISS en Sodexo helpen vrouwelijke vluchtelingen

ISS Facility Services en Sodexo Nederland hebben beiden aangekondigd ieder 50 vrouwelijke vluchtelingen in verschillende Europese landen te begeleiden als onderdeel van een mentorschapsinitiatief dat op 9 november 2021...