24 december 2018

Nieuwe weg Piecom, ISSA-bekroning, kennis delen en disruptie

Op Masters of LXRY toonde Piecom onlangs haar nieuwe weg. Met een disruptieve innovatie en een andere manier van presenteren dan in schoonmaakland gewoon is, maakte het bedrijf een nieuw publiek warm voor haar producten. Dat is waar Glenn Laurentius van Piecom voor gaat. Een nieuwe standaard die gestoeld is op dertig jaar kennis delen en waarvoor Dianna Steinbachde directie van Piecom onlangs in Dallas Texas (USA) bekroonde: 30 year Milestone Members of the ISSA – The Worldwide Cleaning Industry Association. “Vanzelfsprekend laten we de schoonmaakbranche ook kennismaken met onze nieuwe insteek en innovaties. We organiseren roadshows en nemen deel aan beurzen”, vertelt Glenn enthousiast. “Ontmoet ons op Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer in januari 2019.”

“De ISSA-bekroning houdt in feite 30 jaar lidmaatschap van de club in”, licht operationeel manager Glenn Laurentius toe. “Het lidmaatschap alleen is niet specifiek iets om trots op te zijn, maar wel dat we via dit netwerk zoveel hebben kunnen bereiken. Jaarlijkse beurzen bezoeken, ook internationaal, relaties ontmoeten, innovaties ontdekken en inbrengen en vooral kennis delen. Samen bereik je meer dan alleen.”

Keuze voor disruptie in product en presentatie
“In een schoonmaakwereld waar innovaties en digitalisering de standaard worden, kiezen wij bewust voor disruptieve innovaties. Piecom gaat als Nederlandse distributeur van Fybots en Hygeia voor de nieuwe standaard in schoonmaak, duurzaam en met slimme technologie werken. We kiezen ook bewust voor andere manier van presenteren. Zo waren we onlangs, samen met Europees partnerdistributeur Consensus Services, één van de exposanten op de Masters of LXRY, een consumentenbeurs voor luxe producten zoals boten, auto’s, horloges én onze Fybots. We ontmoetten een totaal ander publiek dan normaliter op schoonmaakbeurzen; directeuren en ondernemers met veel belangstelling voor nieuws.” De ogen van Glenn twinkelen als hij vertelt hoe gaaf en inspirerend deze ontmoetingen waren en om met deze decisionmakers van gedachten te wisselen over de toepassingen van de eerste autonome robot-veegmachine ter wereld.

Slimme technologie: Fybots
Glenn gaat verder over de veegmachine: “de Fybots is de meest innovatieve autonome robot-veegmachine die momenteel op de markt is. Fybots robots zijn ideaal inzetbaar voor het reinigen van grote oppervlaktes, zoals distributiecentra, fabrieken en vliegvelden, en is in diverse maatvoeringen beschikbaar. Hij kan 12 uur achter elkaar werken en wel 1200 m2 per uur schoonmaken. Door gebruik van interne intelligence, navigatie en zelfpositonering vermijdt de machine zowel mobiele als vaste obstakels. Fybots zijn geprogrammeerd om de hoogste kwaliteit vloerreiniging uit te voeren. Tijdens en na veegopdrachten keert de machine terug naar het bijhorende docking station om zichzelf te legen en zo nodig de accu op te laden. Bovendien leveren we de Fybots vijf-jarig Fy-Care plan van garantie en een after-sales plan.”

Piecom en Consensus Roadshows
“Ook in schoonmaakland hebben we de introductie van de Fybots anders dan anders aangepakt. We hebben gekozen voor een Roadshow op locatie. Van 26 tot en met donderdag 29 november zijn we, samen met Europees partnerdistributeur Consensus Services, naar logistieke bedrijven, beursorganisaties, grote distributiecentra en dealers geweest. De reacties spraken boekdelen. Men stond versteld van het kunnen van de machine, en de veilige manier van werken. Het eerste succes zal doorgezet worden naar een tweede roadshow in 2019.”

Hygeia: The New Wave in Cleaning
Gedreven praat Glenn door over de tweede disruptieve ontwikkeling van Piecom: “Hygeia is uniek en niet alleen voor de schoonmaakbranche. De sprayflacon produceert een ongeëvenaard, goede en natuurlijke schoonmaak spraymethode die ergonomisch, hygiënisch, duurzaam, kosten- en tijdbesparend en veilig in gebruik is en beschermt mens en milieu tegen de consequenties van chemicaliën. De fles transformeert kraanwater, bij sprayen, onmiddellijk in water gedragen ozon, een alternatief voor een interieurreiniger, sanitair reiniger, allesreiniger, glasreiniger, keukenreiniger, roestvrijstaal reiniger, tapijtreiniger of zelfs een vloerreiniger. Wat helemaal disruptive is, is dat wij desinfecteren met water. Dat is best uniek!”

Verder beschikt Hygeia over meerdere certificaten waaronder het bekende TUV-certificaat. De sprayflacon staat garant voor duurzaamheid, kwaliteit en veiligheid. “We overtuigen de gebruiker pas echt van de voordelen door de werking te laten zien. Ze geloven niet in mooie praatjes. Vergelijk het met de introductie van de Tesla, eerst kijken en beleven, dan kopen.”

Nog meer nieuws op Vakbeurs Facilitair
Direct in de eerste maand van het nieuwe jaar beleven Piecom en Consensus Services weer een primeur: beide partijen zullen voor het eerst samen deelnemen aan Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer in de Jaarbeurs in Utrecht. “Daar zullen we Fybots en Hygeia presenteren én nog een innovatie”, belooft Glenn. “We pakken meteen door. Dus bij deze een oproep aan de bezoekers van de beurs, kom op 23-25 januari naar onze stand F35 en wij maken u deelgenoot van onze kennis en disruptieve ontwikkelingen.”

Meer informatie over Piecom Consensus Roadshow data of contactgegevens kunt u terecht op: www.piecom.nl of www.consensusservices.nl.

Deel dit artikel

Ook interessant:

05 september 2023

Numatic neemt AIRBO over

Met ingang van 1 september 2023 heeft Numatic de activiteiten van AIRBO BV overgenomen. AIRBO heeft als fabrikant van bouw- en fijnstof-stofzuigers de laatste 15 jaar hard aan de...

04 juni 2019

Top 5 meest populair in mei

Tussen de uitdagende blogging-aftrap Crazy about cleaning op 1 mei en de afsluitende Week van de Circulariteit van 27 tot en met 31 mei barstte de maand mei van...

20 januari 2023

Abderrahman viert 12,5 jaar jubileum

Abderrahman El Ouargui, Ambulant objectleider bij Kleentec viert zijn 12,5 jaar jubileum bij Kleentec. Hij is blij met zijn werk en hoe hij door het bedrijf in de bloemetjes...

11 februari 2022

‘Back to the future’: een reis met de (schoonmaak)mens centraal

Met deze drie vragen maken we de reis ‘Back to the future’: (1) Wat deed je toen en wat doe je nu? (2) Wat heeft de branche in deze...

03 januari 2022

Efficiency en tijdsbesparing: digitalisering is hot

Digitalisering. Je kunt er als ondernemer niet meer omheen. Welke digitale systemen, apps en platforms zijn populair in schoonmaakland? Wat levert het op? En vinden ondernemers het de investering...

06 oktober 2022

Samen impact maken

In de Nationale Meewerkweek van eind september reisde de commerciële afdeling van Breedweer Facilitaire Dienstenaf naar de provincie Overijssel. Tijd om de zeem en de mop in de hand...

26 november 2018

Carel Lurvink workshops: “Disposable cleaning voor hoge hygiënestandaarden”

De eerste workshops bij Carel Lurvink over disposable cleaning in november, waren een groot succes. Ruim 60 bezoekers kwamen naar de servicecenters in Enschede, Hilversum en Winschoten om zich...

18 januari 2019

#filmFriday Nilfisk commercial debuut op Vakbeurs Facilitair

Voor het eerst neemt Nilfisk deel aan Vakbeurs Facilitair. Sales director Peter Jonkman gunt je alvast een preview van de stand en nodigt je uit om komende week het...

28 juli 2022

Een cocktail van inspiratietalks voor FMNextGen

Van strategische keuzes en de kwaliteit van medewerkers upgraden tot aantrekkelijk presenteren en concrete verkoopresultaten. Op 15 september zullen de deelnemers van het FMNextGen-event getrakteerd worden op een cocktail...

02 augustus 2023

Subsidie voor activiteiten duurzame inzetbaarheid

De RAS meldt dat het via de MDIEU-regeling mogelijk is om subsidie te krijgen voor activiteiten duurzame inzetbaarheid. Met als doel om de duurzame inzetbaarheid van werkenden te bevorderen...