Uitkomst survey onder FMNextGen’ers: 100% wil netwerken
Van elkaar leren (93%), elkaar inspireren (77%) en netwerken (100%); dit zijn de drie toppics uit de survey onder FMNextGen’ers. Op 7 maart tijdens het event bij Facility Trade Group namen 27 young professionals deel aan deze survey; zij vertegenwoordigden 64% van de aanwezigen. Zij zien jongerenplatform als een mooie manier om branchegenoten te leren kennen (89%) en vinden één meeting per kwartaal voldoende (85%).
FM Next Generation stelt zichzelf ten doel om met alle leden samen vanuit een jongerenvisie de facilitaire branche een boost te geven door te werken aan een positieve reputatie en onuitwisbare impact op de schoonmaak-/facilitaire industrie.
“Wat in de survey opvalt, is dat FM Next Gener’s het liefst hun kennis willen verbreden en inspiratie willen opdoen”, reageert Jeannot Peijen, initiatiefnemer van de survey en lid van de werkgroep Communicatie, waarvan Dannique Nijboer en Petra de Bruin ook deel uitmaken. “Het getal dat eruit spat is, dat de FMNextGen’ers willen netwerken (70% helemaal mee eens, 30% mee eens). Daarnaast zien de leden de gastsprekers ook als erg nuttig: 96%.” Ook opvallend: leden ervaren de gastsprekers ook als erg nuttig (96%).
Change
Netwerken oké, maar FMNextGen’ers komen niet per se naar het evenement om business te genereren (15%) of een betere positie in de branche te krijgen (19%); ook dat bleek uit de survey. Jeannot: “Ook in de antwoorden op de open vragen komt het aspect van netwerken als rode lijn naar voren, en kennis vergaren en kennis delen. Een verandering maken in de branche wordt ook genoemd.”
Brainstorm
De suggesties uit de survey om de facilitaire branche meer zichtbaar te maken door middel van brainstormsessies pakt de organisatie van het #nextevent direct op: “Op dinsdagmiddag 18 juni, op het volgende event bij i-team Global in Eindhoven, zetten we ons in beweging in het World Café: de hotspot van mensen, ideeën en discussie. Met elkaar praten, elkaar inspireren vanuit een jongeren mindset en een dialoog met impact creëren: dat is het doel van World Café. De opzet: 6 tafels met 6 thema’s/stellingen/issues die ertoe doen. Die FM Next Gen’ers raken”, legt Petra uit. Dus iedereen wordt voor 18 juni uitgenodigd én uitgedaagd: mouwen opstropen en aan de slag voor de branche boost!