17 november 2022

Niek Jan van Kesteren interim-voorzitter Schoonmakend Nederland

Het Bestuur van Schoonmakend Nederland heeft Niek Jan van Kesteren benoemd als interim-voorzitter. Hij vervult deze functie tot het moment dat Schoonmakend Nederland een nieuwe voorzitter heeft gevonden. Rob Rommelse, directeur Schoonmakend Nederland: “We heten Niek Jan van harte welkom bij Schoonmakend Nederland. We zijn ontzettend blij dat hij zo snel na het plotselinge vertrek van Piet Adema tijdelijk de functie van voorzitter op zich wil nemen. Met de komst van Niek Jan zijn we in staat de ingezette lijn naar een toekomstbestendige schoonmaakbranche voortvarend door te zetten.”

Niek van Kesteren was van 1999 tot 2016 algemeen directeur van VNO-NCW/ MKB-Nederland. Sinds 2015 is hij lid van de CDA-fractie in de Eerste Kamer. Daarnaast is hij actief als bestuurslid of voorzitter van uiteenlopende belangenorganisaties waaronder De normaalste Zaak, KNVB Betaald Voetbal en Nederlandse Raad voor Training en Opleiding. Rob Rommelse: “Onder meer dankzij deze ervaring kent hij de rol van brancheorganisaties goed en weet hij de weg in politiek Den Haag. Dit gaat ons helpen in het blijvend op de kaart zetten van onze cruciale sector.”

Invulling interim-voorzitterschap
De komende periode staat voor Niek in het teken van een kennismaking met de schoonmaakbranche en de rol van Schoonmakend Nederland daarin als grootste brancheorganisatie in de sector. Ook maakt hij kennis met het bestuur, het bureau en andere relevante stakeholders. Op de ALV van 1 december aanstaande neemt hij officieel de voorzittershamer over van vice-voorzitter John van Hoof. Rob: “Daarnaast zetten we zijn kwaliteiten en ervaring de komende tijd graag in op de voor ons belangrijke dossiers zoals arbeidsverhoudingen en toekomstbestendig ondernemerschap.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

14 februari 2025

Roy Rademaker 15 jaar werkzaam bij Schoonmaakbedrijf Exclusive

“Ik spreek mijn oprechte waardering uit voor Roy Rademaker, die inmiddels 15 jaar een onmisbare kracht is binnen ons bedrijf”, vertelt Marzena Pawlowska, eigenaar Schoonmaakbedrijf Exclusive. We feliciteren Roy...

17 oktober 2021

De glimlach van een (ziek) kind

De glazenwassers van Rietbroek glas en gevelonderhoud uit Rijswijk zetten zich niet alleen in om de ramen van het Ikazia ziekenhuis te reinigen, zij toveren met hun spider- en...

10 december 2023

Kerst met Kärcher

Ieder jaar voeren reclamebureaus onderling ‘strijd’om de beste kerstcommercial. Dit jaar doet de schoonmaakbranche hieraan ook mee. Met de  kerstfilm die Kärcher opnam bij het Ronald McDonald Huis Sophie...

22 juli 2022

Rabishe 12,5 jaar in dienst

“Wat een mijlpaal voor onze medewerker Rabishe. Op 15 juni was zij alweer 12.5 jaar in dienst. Van harte gefeliciteerd en op naar het volgende jubileum!” Met deze woorden...

23 april 2024

Paul Fok vertelt waarom SIEV de verkiezing van de Schoonmaker van het Jaar steunt

De verkiezing van de Schoonmaker van het Jaar krijgt steun van meerdere schoonmaak-partners. Wie zijn deze partners? Om een aantal beter te leren kennen, stelde de organisatie van de...

21 april 2022

‘Laat je inspireren: 5 innovaties ‘aan tafel’ bij FMNextGen

Ben jij bij onze inspiratie-innovatie-boost op 10 mei aanstaande? Tijdens het #FMNextGen-event op Interclean in RAI Amsterdam schuiven 5 (young) professionals én hun innovaties aan tafel bij Rob den...

12 oktober 2021

Veilig én snel documenten ondertekenen

Nocore is een partnerschap aangegaan met Evidos om haar dienstverlening verder te optimaliseren. Deze samenwerking heeft geresulteerd in een koppeling tussen Nocore Online en Signhost (ondertekenen.nl) waardoor veilig én snel documenten...

23 juni 2023

Jury aan de slag met record aanmeldingen Schoonmaker van het Jaar-verkiezing

“Niet eerder waren er zoveel aanmeldingen voor de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing. 120”, verklapt Esther van der Lelie – een van de organisatoren – in de Captains of Cleaning-uitzending...

23 januari 2023

Consensus Group en Gumdrop samen ‘in kauwgom’

Een nieuw paar laarzen of een telefoonhoesje van kauwgomafval? Dankzij een samenwerking tussen de Consensus Group en Gumdrop kan kauwgom worden gerecycled tot nieuwe grondstoffen. Hier kunnen vervolgens nieuwe...

08 september 2023

#FOTOFRIDAY Wanna WOW with us?

Met de nieuwe campagne ” We are the Kärchers. Wanna WOW with us?” profileert Kärcher zich als een aantrekkelijk en modern bedrijfs- en werkgeversmerk. Centraal staan de foto’s en...