2 juli 2015

Specialist in hotelschoonmaak Viku zet met Nocore Portal in op flinke groei

Er mag geen haar op de grond liggen; het is een van de typerende kenmerken van hotelkamerschoonmaak of housekeeping. Hotelgasten zijn (terecht) kritisch, maar ook de invulling van de uitvoering is buitengewoon uitdagend door de wisselende bezetting van kamers. Aan deze en meer eisen en wensen weet Viku Dienstverlening met een professioneel team van meer dan 150 medewerkers probleemloos invulling te geven. Niet in de laatste plaats, omdat het schoonmaakbedrijf gebruik maakt van de Nocore Portal: “Snel, foutloos en met de portal kunnen we als bedrijf ook verder groeien”.

Dat klinkt ambitieus, en dat is het ook. Zeker in een krimpende markt als schoonmaak in het algemeen en – gezien de recessie in de laatste jaren – in een recreatiemarkt met minder hotelboekingen en aantallen overnachtingen. De kracht van Viku Dienstverlening uit Hendrik Ido Ambacht zit ‘m onder meer in haar praktijkervaring: “Veertien jaar geleden startten mijn ouders Jan en Adrie van der Kuijl hun eigen schoonmaakbedrijf. Adrie werkte als supervisor bij Van der Valk in Zwijndrecht, de hotelier polste haar interesse om voor zichzelf te beginnen”, vertelt Jan Willem van der Kuijl – een van de vier zonen die in het bedrijf werkt. Het verhaal laat zich verder raden: Jan en Adrie van der Kuijl begonnen hun eigen schoonmaakbedrijf Viku Dienstverlening en mocht Van der Valk als eerste klant verwelkomen.

The art of cleaning
Inmiddels staan er veertien jaar op de bedrijfsteller van Viku Dienstverlening en vormen 170 m/v’s het team schoonmaakprofessionals, gespecialiseerd in de hotelkamerschoonmaak en tapijtreiniging. Het schoonmaakbedrijf kenmerkt zich door de platte, betrokken organisatie met vakbekwame, enthousiaste medewerkers.

Alle Viku’ers dragen ‘the art of cleaning’ uit: netjes werken, kwaliteit leveren, snel schakelen en duidelijk communiceren. Deze aspecten sluiten naadloos aan bij de Nocore Portal, waarmee de bedrijfsprocessen in goede banen worden geleid. Van der Kuijl legt uit: “We zijn de afgelopen jaren gestaag gegroeid en verwachten de komende jaren ook een grote groei door te kunnen maken. We realiseerden ons dat we zo’n groei met de huidige administratie en werkprocessen niet aan zouden kunnen. Dus zochten we de oplossing in het zo efficiënt mogelijk laten verlopen van de bedrijfsprocessen. Eigenlijk is dat ook het beste en makkelijkste om te realiseren. Door deze bedrijfsprocessen goed te laten verlopen, kun je je bovendien als bedrijf ook onderscheiden.”

Ambitieuze groei
Over de oplossing vertelt Van der Kuijl: “Nocore biedt een branchegericht, flexibel en custom made softwaresysteem aan, waarmee we veel efficiënter kunnen werken. Onze verwachte en geambieerde groei kunnen we daarmee eenvoudig aan en met dezelfde administratieve inzet. We kunnen ons daardoor blijven richten op de dienstverlening aan onze klanten.”

Nocore Facilitair biedt schoonmaakbedrijven, glazenwassers en specialistisch reinigingsbedrijven een volledig geïntegreerd softwaresysteem, waarmee bedrijven hun commerciële, operationele en financiële processen volledig kunnen automatiseren. Denk aan loon-, project, voorraad- en urenadministratie, maar ook managementinformatie en facturatie zijn modules van de Nocore Facilitair-software. Die software kan overigens worden geïnstalleerd op een eigen server of in de Cloud worden geplaatst. Daarmee hebben bedrijven 24/7 onbeperkt toegang tot de software voor een vast bedrag per maand.

Alom duidelijkheid
Duidelijkheid en transparantie gaan bij Nocore dus hand in hand. Van der Kuijl beaamt dat: “Het is voor ons belangrijk dat onze klanten bijvoorbeeld weten welke medewerkers bij hen werken. Zij zijn gescreend op de geldigheid van hun identiteitsbewijzen en staan met alle benodigde naw-gegevens geregistreerd in het klantendeel van de portal. Uiteraard kan onze supervisor ook inloggen op de portal en deze en andere belangrijke zaken, zoals urenregistratie en online inzicht in openstaande facturen. Dat laatste heeft ons bovendien een aanzienlijke verbetering of eigenlijk versnelling in betaling opgeleverd.” Daarmee wordt weer een belofte van Nocore bevestigd: betere grip op bedrijfsprocessen. En dat levert Viku blijkbaar heel veel op.

YouTube
Zijn voor u regelgeving, planning en accuratesse ook belangrijk? En wilt u data snel, actueel en foutloos beschikbaar hebben. Bekijk de mogelijkheden van Nocore Portal in dit introductiefilmpje van 1:47 minuut.

Deel dit artikel

Ook interessant: