Forbo Flooring presenteert nieuwe inspirerende website
Forbo Flooring heeft een nieuwe website: interactie en gebruiksvriendelijkheid staan centraal in het nieuwe ontwerp. “We richten ons met deze site volledig op de wereld van onze klant”, legt Willem Burmanje, directeur marketingcommunicatie bij Forbo, uit. Daarbij ligt de focus op inspiratie via bijvoorbeeld referentieprojecten en het aanbieden van relevante inhoudelijke informatie voor de verschillende doelgroepen. De site is beeldgericht, intuïtief en ook geschikt voor smartphone en tablet.
Het nieuwe online platform van Forbo biedt onder andere een slimme, snelle zoekfunctie voor producten en een vloerplanner, waarmee klanten een vloer naar keuze in hun eigen woon- of werkomgeving kunnen visualiseren en bekijken. De website richt zich sowieso meer op beeld dan op woord, al blijven alle vereiste documenten, certificeringen en technische gegevens beschikbaar, maar wel vaak uitgelegd via een eenvoudig YouTube-filmpje. Architecten en ontwerpers kunnen via de nieuwe site onder andere CAD-bestanden en trendgegevens downloaden.
Over Forbo
Forbo Flooring is met een marktaandeel van ruim 60% leider op de wereldmarkt voor projectvinyl, projecttapijt, Marmoleum en Flotex vloerbedekking en Coral schoonloopsystemen. Naast vloerbedekkingen ontwikkelt, fabriceert en verkoopt Forbo een compleet pakket professionele serviceproducten. Alle Forbo-producten worden gekenmerkt door een hoge mate van functionaliteit en duurzaamheid. Forbo Flooring zet zich in voor milieuvriendelijke productie en uitgebreide klantenservice.