18 april 2017

Voortzetting jarenlange IFM samenwerking KLM en Sodexo

Per 1 april hebben KLM en Sodexo een vernieuwde samenwerkingsovereenkomst getekend. Ook de komende drie jaar verzorgt Sodexo de integrale facilitaire dienstverlening voor KLM. De services van Sodexo leveren een belangrijke bijdrage aan de strategische doelstellingen van KLM, onder meer op het gebied van de continuïteit van bedrijfsprocessen.

In totaal draait het om tientallen diensten, waaronder Asset Management, gebouwonderhoud, energiemanagement, projectmanagement, foodservices en services als kledingverstrekking aan grond- en vliegend personeel, document center en reproductie, schoonmaak, afvalverwerking, groenvoorziening, personen- en goederenvervoer en post- en koeriersdiensten.

Garantie kwaliteitsnorm
Onderdeel van de nieuwe samenwerking is een upgrade van de restauratieve voorzieningen met nieuwe concepten en aangepaste assortimenten, de implementatie van het Sodexo Asset Management Framework, waardoor Sodexo de kwaliteitsnorm ISO 55001 kan garanderen, verbeteracties op het gebied van gebouwonderhoud en projecten en de uitrol van een nieuw safety-programma. Met het nieuwe contract realiseert KLM bovendien aanzienlijke kostenbesparingen op de facilitaire activiteiten.

Jarenlange samenwerking
Johan Stellingwerf, senior vice president service operations Sodexo Benelux: “KLM en Sodexo werken al tien jaar samen op het gebied van Integrated Facility Management en sinds 1992 op het gebied van food services. We zijn zeer verheugd met het voortzetten van de samenwerking, een toonbeeld van duurzaam partnership.”

In april 2007 nam Sodexo de facilitaire dienstverlening over van KLM. Het vernieuwde contract dekt naast de dienstverlening aan KLM zelf ook het facility management voor alle onderdelen binnen de KLM Groep.

Over Sodexo
Sodexo, opgericht in 1966, is de wereldwijd leider in services, die de Quality of Life bevorderen, een essentieel onderdeel in prestaties van organisaties en het welzijn van hun medewerkers. Sodexo is met 425.000 medewerkers actief in 80 landen. Met ruim honderd verschillende diensten en vijftig jaar ervaring behaalde het bedrijf in het boekjaar 2016 een omzet van 20,2 miljard euro. Sodexo is genoteerd in de CAC 40 index en, net als KLM, opgenomen in de Dow Jones Sustainable Index.

In Nederland verzorgt Sodexo met 5100 medewerkers zowel het management als de uitvoering van een breed pakket aan facilitaire diensten op ruim 1000 cliëntlocaties in het bedrijfsleven, industrie, overheidsdiensten, ziekenhuizen, zorg- en onderwijsinstellingen. Beveiliging, catering, schoonmaak, repro, receptie, groenvoorziening, gebouwonderhoud en techniek zijn daar voorbeelden van.

 

Deel dit artikel

Ook interessant: