Symbolische start: Heracles Almelo hijst vlag van hoofdsponsor Asito

Schoonmaakjournaal - Asito - vlaggenceremonie Heracles 1Vanochtend bij zonsopgang hebben Heracles Almelo en Asito gezamenlijk de vlag gehesen als symbolische start van het 5-jarige hoofdsponsorschap. Om 05.16 uur ging onder begeleiding van een trompettist, burgemeester Hermans en meer dan 50 gasten de eerste Asito-vlag in top voor het stadion van de Almelose club.

Remko Stolk, commercieel directeur Asito: “Het was wel een beetje vroeg vanmorgen, maar we wilden het anders dan anders doen. De start van het hoofdsponsorschap is een bijzonder moment. Om dit gezamenlijk bij zonsopgang te vieren geeft hier een goede invulling aan. Extra bijzonder is het feit dat vandaag de geboortedag is van onze oprichter, de heer Van Riemsdijk. Ook hij was hartstochtelijk Heracles fan.”

Nieuw tijdperk
Rob Toussaint, commercieel directeur van Heracles Almelo: “Heracles Almelo is een club met traditie, daarom hebben wij vanmorgen bij zonsopgang op traditionele wijze de vlag van onze nieuwe hoofdsponsor Asito gehesen. Het is een bijzonder moment voor Heracles Almelo, we starten een nieuw hoofdsponsorschap met Asito een bedrijf dat al jaren aan onze club verbonden is. Vandaag is de start van het nieuwe seizoen, maar voor Asito en Heracles Almelo ook de start van een nieuw tijdperk.”

Vitaliteit en gezondheid
De komende vijf seizoenen is schoonmaakorganisatie Asito hoofdsponsor van Heracles Almelo. De samenwerking zal de basis vormen om thema’s als vitaliteit en gezondheid verdere invulling te geven binnen Asito. Daarnaast staat het sponsorschap in het teken van de maatschappelijke initiatieven die Asito de afgelopen jaren geïnitieerd heeft. De sponsoring stelt Asito in staat haar initiatieven zoals het Nationaal Integratiediner breder uit te dragen en daarmee haar maatschappelijke impact te vergroten.

Over Asito
Asito is met 10.000 medewerkers een van de grootste schoonmaakbedrijven in Nederland. Het bedrijf legt een sterke focus op maatschappelijk verantwoord ondernemen met als doel het inspireren en motiveren van de eigen medewerkers andere organisaties op dit vlak. Dit komt onder meer tot uiting in de activiteiten rondom inclusiviteit en diversiteit, maar ook in een milieubeleid waarmee grote besparingen worden gerealiseerd ten aanzien van onder andere C02– uitstoot, verpakkingsmaterialen en de ontwikkeling van een eigen milieuvriendelijke schoonmaakmethode.