Numatic viert 10-jarig jubileum Hetty met actie voor Pink Ribbon
In 2008 bracht Numatic haar roze stofzuiger Hetty voor het eerst op de markt. Van eerste verwarring over kleur en naam, blijkt tien jaar later het succes gevierd te kunnen worden. De roze stofzuiger is, op de rode Henry-stofzuiger na, het meest gekochte exemplaar. Het jubileum wordt gevierd met een actie voor Pink Ribbon.
Volgens Numatic werd de markt bij de introductie van de roze stofzuiger opgeschud. Zelfs vanuit de eigen organisatie was er even verwarring: wat gebeurt er nu, wie wil er een roze stofzuiger? Waarom staat er een meisjesnaam op, worden hiermee niet de feministen op stang gejaagd? De verwarring bleek niet nodig te zijn. Hetty werd direct na lancering hartelijk verwelkomd en door velen in de harten gesloten. De roze stofzuiger is nu, 10 jaar later, op de rode Henry-stofzuiger na, het meest gekochte exemplaar in de consumentenmarkt.
Actie voor Pink Ribbon
Het 10-jarig bestaan van stofzuiger Hetty wordt gevierd met een speciale actie. De lancering van Hetty in 2008 ging gepaard met een actie voor Pink Ribbon, een organisatie die borstkankeronderzoek financieert; deze inzet wordt nu opnieuw opgepakt. Van 1 augustus t/m 31 oktober 2018 zal Numatic voor iedere verkochte Hetty-stofzuiger, € 10,– doneren aan Pink Ribbon.
Zie hieronder de animatie waarmee Numatic op social media aandacht vraagt voor haar actie.
https://www.facebook.com/numatic.nl/videos/2515454298468484/