Nieuw logo Greenspeed: verfrissend en duurzaam design
De perfecte match in schoonmaakconcepten en haar ecologische filosofie komen tot uiting in de kleuren van het nieuwe Greenspeed logo. Per 1 januari nam Greenspeed de professionele tak van Ecover over; het nieuwe beeldmerk is nu een feit. Herkenbaar, fris, verfijnd, krachtig, betrouwbaar en natuurlijk duurzaam typeren het nieuwe beeldmerk.
Greenspeed – cleaning the smart way: de pay-off van de pionier in kwaliteitsvolle microvezel schoonmaaksystemen is opvallend fris gekleurd. Michel de Bruin, CEO van Greenspeed, over het ontwerp: “De combinatie van donkergroene en lichtgroene letters in het beeldmerk brengt de kleuren van Greenspeed en Ecover bij elkaar. We hebben gekozen voor een competente en meer gesofisticeerde uitstraling, en voor een lettertype met een meer duurzaam karakter. Immers, duurzaamheid is naast innovatie de drijfveer van beide bedrijven.”
De Bruin vervolgt: “Om de herkenbaarheid te behouden, hebben we het beeldmerk (de drie blaadjes) en de kleur (Greenspeed groen) van Greenspeed deels gehandhaafd. Het nieuwe logo heeft in onze ogen voldoende herkenbaarheid en sluit goed aan bij onze nieuwe ontwikkelde merkpersoonlijkheid, namelijk competent, cheerful, imaginative, sophisticated en sincere.”
Op de ISSA/INTERCLEAN Amsterdam, van dinsdag 10 tot en met vrijdag 13 mei in de RAI, presenteren Greenspeed en Ecover Professional zich op stand 1.106 voor het eerst als één bedrijf: Greenspeed. Met het nieuwe logo als herkenning.