Nieuw landelijk schoonmaakbedrijf: Schoonster

Schoonster logoOp 15 augustus is het nieuw landelijk werkend schoonmaakbedrijf Schoonster gelanceerd, een initiatief van de bedrijven die nu opereren onder de noemer Schoongroep Nederland. Schoonster keert schoonmaken in heel Nederland binnenstebuiten. Het merk wil de markt bewuster, menselijker en innovatiever benaderen.

Van schoon tot Schoonster
De initiatiefnemers van Schoonster hebben de afgelopen jaren geconcludeerd, dat het oude schoonmaakmodel niet interessant wordt gevonden en weinig waardering krijgt. Daarbij is er ook veel te weinig inspiratie voor mensen, innovatieve processen en maatschappelijke waarde. Het moet menselijker, met meer aandacht voor een schonere en betere leefomgeving. Een kritische blik op de branche leert dat het te vaak alleen om tijd en kosten gaat.

Schoonster wil waardevoller zijn voor mensen, de maatschappij en cliënten door heel Nederland. Daarvoor gaat het bedrijf vernieuwende maatwerkoplossingen bieden.

Overal in Nederland
In 2008 is Schoongroep Nederland opgericht. Inmiddels met 19 middelgrote regionale schoonmaakbedrijven een goede top 10-speler in Nederland. Samen hebben de bedrijven circa 3500 medewerkers en € 65 miljoen omzet.

Schoongroep Nederland was meer een samenwerkingsverband om kennis uit te wisselen en diverse lokale krachten te bundelen. Maar er was nog geen duidelijke landelijke organisatiesignatuur en onderscheidende marktpropositie/-waarde.

20 partners
De Schoonster Partners geloven in verantwoordelijkheid, vertrouwen, aandacht. De 20 partners zijn allemaal eigenaar/directeur van regionale Nederlandse bedrijven in de schoonmaakwereld. Ze weten dus heel goed wat er nodig is om Schoonster landelijk waardevol te laten zijn. Verantwoordelijkheid, vertrouwen, aandacht zijn essentieel voor duurzame relaties. Daarom zijn de partners zelf contactpersoon en verantwoordelijk voor alle zaken. Dus geen wisselende managers, afstandelijke directies of medewerkers die zaken afschuiven.

Ambitie
Dit geeft Schoonster een heldere ambitie en missie voor de toekomst. Er wordt dagelijks gewerkt om interne en externe processen goed hierop aan te sluiten. Het gaat dus niet alleen om het schoonmaken, het onderhoud en het specialistisch reinigen. Maar de hele geïntegreerde aanpak. Landelijke kantoren, bedrijven, industrieën, zorg, wooncorporaties, openbare/recreatieve omgevingen en tankstations. Zo zorgt Schoonster nu al dagelijks voor zo’n 200 tankstations.

Meer informatie: www.schoonster.nl

Premium

Scholen | schoonmaak | corona

Menig schoonmaakbedrijf begon tussen de schoolbanken en groeide uit tot een allround schoonmaakbedrijf of...