23 maart 2016

Met steun van hoofdsponsor Asito curling mannenteam op weg naar Beijing

De Nederlandse Curling Bond zet in op een medaille tijdens de Olympische Winterspelen van Beijing in 2022. Dit moet haalbaar worden met de steun van Asito, de nieuwe hoofdsponsor van het Nederlandse herenteam. De schoonmaakonderneming tekent een meerjarige overeenkomst. De nieuwe voorzitter van de bond, oud-VVD-kamerlid Bart de Liefde, zette op een persbijeenkomst woensdag de ambitieuze plannen uiteen.

Het herenteam intensiveert het aantal trainingsuren tot 20 uur per week. Ook wordt het wedstrijdprogramma en de begeleidingsstaf verder uitgebreid. Als de heren dit najaar Europees Kampioen worden in de B-divisie, dan kwalificeren de heren zich voor het Olympisch Kwalificatie Toernooi van 2018; de opmaat naar een medaille in 2022.

Zelfde DNA
Remko Stolk, commercieel directeur van Asito, verwacht veel van de sponsoring van de ambitieuze curlingmannen: “Er is veel verwantschap tussen ons werk, schoonmaken en curling. Beide worden in Nederland nog enorm onderschat. Daarnaast is het allebei echt topsport. Ik heb laatst zelf curling gespeeld en het is ontzettend moeilijk. Ook het familiegevoel dat ik ervaar binnen de curlingwereld heeft veel overeenkomsten met het DNA van ons familiebedrijf. Bovendien tovert curling bij veel mensen een glimlach op hun gezicht en dat is precies wat we als Asito met onze dienstverlening willen bereiken.”

Meer ijstijd
Bondscoach Shari Leibbrandt en de skip (aanvoerder) van het Nederlandse herenteam Jaap van Dorp zijn ook erg blij met de nieuwe mogelijkheden. “Tot nu toe betaalden we alles uit eigen zak. Dat betekende minder trainen en minder wedstrijden spelen dan we eigenlijk wilden. We kunnen nu echt de stap maken naar topsport. Als je kijkt hoe goed we momenteel al presteren, moet dat straks leiden tot nog veel betere prestaties.”

Vandaag werd ook bekendgemaakt dat het kledingmerk Fila het Nederlands herenteam en de overige teams van de Nederlandse Curling Bond voor vier jaar gaat ondersteunen. Onlangs maakte het TEAMKPN Sportfonds al bekend dat zij de Olympische droom van de curlingmannen financieren.

Curling op steenworp afstand
Grote motor achter deze samenwerking is het Eindhovense sportmarketingbureau Triple Double. Zij onderzochten de potentie van curling in Nederland en hebben zich samen met de curlingbond ten doel gesteld de sport in ons land op de kaart te zetten. Enerzijds door financiële randvoorwaarden voor curling als topsport te garanderen, anderzijds door curling in ons land beter zichtbaar en bereikbaar te maken. Zo wordt er achter de schermen hard gewerkt aan een nieuw tv-format ‘Holland’s Next Gold Medal’, en wordt er een samenwerking gezocht met de vele curlinginitiatieven, die in de wintermaanden op tijdelijke ijsbanen in Nederland plaatsvinden. Het partnership tussen de Nederlandse Curling Bond en Triple Double wordt inmiddels geroemd als ‘best practice’ door de World Curling Federation voor kleine wintersportlanden die de ambitie hebben aan de Olympische Spelen deel te nemen.

Over Asito
Lef, inzicht, ondernemerschap en doorzettingsvermogen. Deze eigenschappen kenmerken voormalig landmachtofficier de heer van Riemsdijk, die in 1952 het schoonmaakbedrijf Asito (Alle Stof In Twente Opruimen) in Almelo oprichtte. Dankzij zijn creatieve visie en doortastend leiderschap is het bedrijf dat ooit met zes medewerkers startte, uitgegroeid tot één van de topspelers in de facilitaire dienstverlening. Inmiddels is dochter Monique van Riemsdijk aandeelhoudster van het landelijke schoonmaakbedrijf. De uitspraak ‘het goede van het oude en het beste van het nieuwe’ is haar op het lijf geschreven. Want ondanks de groei van Asito zijn een aantal belangrijke kwaliteiten van het familiebedrijf nooit uit het oog verloren. Asito is vandaag nog altijd een betrouwbare en resultaatgerichte partner met 10.000 kleurrijke, enthousiaste medewerkers die garant staan voor topkwaliteit.

 

 

Deel dit artikel

Ook interessant: