Hago veilt voor Serious Request
Van 18 tot en met 24 december verblijven drie DJ’s in het Glazen Huis in Heerlen om zich, samen met Nederland, in te zetten voor de generatie van de toekomst in oorlogs- en conflictgebieden. Hago is dit jaar partner van Serious Request en veilt op maandag 21 december, tijdens een speciale sponsorevent, verschillende schoonmaakdiensten. De opbrengst van de middag wordt geschonken aan de 3 DJ’s van het Glazen Huis.
Tijdens een speciaal georganiseerde lunch, georganiseerd in het Vebego Pop-up Huis, dat tegenover het Glazen Huis in Heerlen staat, kunnen genodigden bieden op een compleet gedecoreerde kerstboom en prachtige kerstversiering en één dag duurzaam auto’s wassen. Hierbij snijdt het mes aan twee kanten: auto’s worden gewassen met slechts een kopje water. En voor de werkzaamheden worden medewerkers met een afstand hebben tot de arbeidsmarkt ingezet. Ook het eerste officiele wielershirt van Hago Limburgs Mooiste, gesigneerd door profwielrenner Rob Ruijgh, wordt die middag voor het goede doel geveild.
Inzet door alle medewerkers
Hago activeert al haar medewerkers zich in te zetten voor Serious Request. Zo zijn al diverse kleinere en grotere acties opgezet: van koekjes bakken, tennislessen en kerstmarkt tot de verkoop van polsbandjes. Op 23 december gaan collega’s van Hago in Groningen auto’s wassen op locatie bij een klant. Iedere medewerker kan daar zijn of haar auto voor € 12,50 auto duurzaam laten wassen. De volledige opbrengst gaat volledig naar Serious Request.
The next generation
Vebego en Rode Kruis zijn een partnerschap aangegaan. Het eerste project voor deze samenwerking is Serious Request, het Glazen Huis staat in 2015 namelijk in Heerlen. De plek waar het voor Hago allemaal begon. 3FM en het Rode Kruis vragen aandacht voor jongeren die moeten overleven onder de meest extreme omstandigheden. Bijna 50 miljoen kinderen en jongeren kunnen op dit moment als gevolg van oorlog of conflict niet (regelmatig) naar school of een beroepstraining volgen. In plaats daarvan zijn jongeren en kinderen in conflictgebied bezig met overleven. The Next Generation verdient toekomstperspectief, maar daarvoor is wel opleiding en persoonlijke ontwikkeling nodig. En juist daar is de verbinding met Hago. “Wij zijn een mensenbedrijf waar duurzame inzetbaarheid het speerpunt is. Opleiding en persoonlijke ontwikkeling staan hierin centraal.”
Over Hago
Hago groeide in 70 jaar uit van een klein, Limburgs familiebedrijf tot één van de grootste landelijke schoonmaakbedrijven in Nederland. Met meer dan 4.700 medewerkers en ruime ervaring in schoonmaakdienstverlening en specialistische schoonmaak, realiseert Hago een omzet van 146,5 miljoen euro. We maken onder meer schoon in kantoren, onderwijs, grote publieke ruimten, transport en industrie. ’s Ochtends, ’s avonds en steeds vaker overdag.