23 mei 2016

Facilicom neemt reinigingsspecialist Kleentec over

Facilicom heeft met ingang van 12 mei 2016 Kleentec overgenomen. Kleentec is in Nederland marktleider in de reiniging, desinfectie en productieoptimalisatie voor de food industrie. Het merk Kleentec wordt gehandhaafd en Kleentec blijft een zelfstandig onderdeel van de schoonmaakdivisie van Facilicom.

Facilicom neemt alle activiteiten en de medewerkers van Kleentec in zijn geheel over. Door de overname bestaat de schoonmaakdivisie van Facilicom uit ruim 8500 schoonmaakmedewerkers. De directie en het managementteam van Kleentec blijven aan. Oprichter en directeur Bas Niemeijer van Kleentec wordt ook verantwoordelijk voor Gom Food.

Gom Food onderdeel van Kleentec
De activiteiten van  Gom Food worden op termijn ondergebracht bij Kleentec. Voorlopig blijft het Gom Food-label gehandhaafd. Voor 2016 verwacht Kleentec een omzet van ruim 30 miljoen euro in de foodsector. Albert van der Meulen, algemeen directeur Gom: “Met deze overname bevestigen wij onze strategische intenties om onze positie in de schoonmaakbranche in het algemeen, en de food industrie in het bijzonder, te versterken. Deze overname past binnen de strategie van de schoonmaakdivisie van Facilicom om te investeren in specialismen. Marktleider Kleentec is een innovatieve specialist met veel specifieke kennis en een uitstekende klantenservice. Ik ben ervan overtuigd dat de klanten van Gom Food én de klanten van Kleentec veel voordeel hebben aan deze overname. Onze bestaande klanten blijven overigens dezelfde vertrouwde gezichten zien en dezelfde dienstverlening behouden. Waar we direct voordelen zien voor onze klanten, zullen we deze uiteraard gelijk bespreken”.

Facilicom zorgt voor continuïteit
Bas Niemeijer, directeur van Kleentec: “We hebben zorgvuldig gezocht naar de juiste partij om de continuïteit van onze dienstverlening richting klanten te waarborgen en de werkgelegenheid van onze medewerkers te garanderen. In Facilicom hebben wij een partij gevonden die onze visie deelt, die op waarde schat wat Kleentec in de afgelopen 15 jaar heeft opgebouwd, en die weet hoe de groeistrategie van Kleentec voortgezet kan worden. Door het samenvoegen van beide bedrijven ontstaat er een gespecialiseerde organisatie met ruim 40 miljoen omzet. Door de extra ontwikkelkracht zullen we onze specialistische positie verder versterken. De overname zorgt voor een nog betere landelijke dekking van onze activiteiten en zal resulteren in een nog hogere servicegraad.”

Op de foto Albert van der Meulen, algemeen directeur van Gom (l), en Bas Niemeijer, directeur van Kleentec.

 

 

Deel dit artikel

Ook interessant: