27 mei 2016

Dynamiek centraal in contract Antes Geestelijke Gezondheid en Dolmans

Antes heeft het schoonmaakonderhoud van al haar 58 locaties uitbesteed aan Dolmans Facilitaire Diensten. Ter viering van de recent getekende overeenkomst voor het schoonmaakonderhoud, vond er een feestelijke bijeenkomst plaats op het hoofdkantoor van Antes in Rotterdam.

Antes (ontstaan na een fusie van Delta Psychiatrisch Centrum en Bouman GGZ) is actief op het gebied van (verslavings)psychiatrie en psychische gezondheid. De locaties van Antes bevinden zich in de regio Rotterdam-Rijnmond en omgeving.

Dynamiek
De medewerkers van Dolmans die schoonmaken bij Antes, werken in een dynamische omgeving waar alle locaties een eigen specialisme hebben. Er zijn locaties waar cliënten langere tijd verblijven, waar cliënten alleen naartoe komen voor een behandeling/gesprek of na een korte behandelperiode weer vertrekken.

De medewerkers van Dolmans zijn getraind op het werken in een dynamische omgeving, waarbij de veiligheid voorop staat. De dynamiek komt niet alleen tot uiting in de praktische uitvoering van het dagelijks schoonmaakonderhoud. In de maar liefst 58 locaties die onder het contract vallen, wijzigt het aantal in gebruik zijnde vierkante meters regelmatig. Locaties sluiten of verhuizen geheel of gedeeltelijk. Kortom, een noodzaak voor adequaat contractbeheer.

Om deze wijzigingen goed te managen, vindt er regelmatig overleg plaats tussen beide partijen, zodat Dolmans tijdig geïnformeerd is en flexibel kan meebewegen. Het schoonmaakonderhoud vindt zeven dagen per week en resultaatgericht plaats.

Cliëntenparticipatie
Antes stelt zichzelf ten doel om hun cliënten weer grip te laten krijgen op hun leven. Onderdeel van de samenwerking tussen Antes en Dolmans is cliëntenparticipatie. Antes en Dolmans zijn daarom een project gestart om de cliënten het belang van een schone woonomgeving uit te leggen en het positieve effect wat dit heeft op de gezondheid. De cliënten op de door Antes geselecteerde locaties worden gestimuleerd om zelf bij te dragen aan het schoon en opgeruimd houden van de eigen leefomgeving. Op deze manier leren de cliënten op een laagdrempelige wijze meer over het schoonmaakvak (productkeuze, dosering, routing etc.). Het uitvoeren van deze taken biedt de cliënten structuur en is goed voor het gevoel van eigenwaarde en zelfvertrouwen.

Ronald Boesjes, commercieel directeur van Dolmans: “Vorig jaar april zijn wij gestart met onze dienstverlening bij Antes. Het contact en de samenwerking met Antes verloopt prettig, open en transparant. Wij zijn erg blij en trots om zo’n bijzondere klant tot onze opdrachtgevers te mogen rekenen”.

 Saskia Spierdijk, directeur services van Antes: “Dolmans is een familiebedrijf, waarbij de communicatielijnen kort zijn en zeer snel wordt gereageerd op verzoeken en aanmerkingen. Wij zijn trots op dit contract en de daarin opgenomen SROI-paragraaf, waaraan ook al uitvoering is gegeven.”

Op de foto
v.l.n.r.: Jos van Dijk (operationeel directeur Dolmans), Marjolein Fleuren (key account manager Dolmans), Berthil Dolmans (algemeen directeur Dolmans), Miranda Schuurmans (operationeel manager Dolmans) Ronald Boesjes (commercieel directeur Dolmans), Marco de Bruin (raad van bestuur Antes), Nicole Albers (manager dienstencentrum Antes), Saskia Spierdijk (directeur services Antes) Ferrie van de Putte (Manager Inkoop Antes)

Meer informatie: www.antesgroep.nl, www.dolmans.com

 

Deel dit artikel

Ook interessant: