Dag van de Schoonmaak: Care sluit kantoordeuren onherroepelijk op 20 juni

Message in a bottle - CareMorgen is het De dag van de Schoonmaak. Elke dag werken schoonmakers van Care met volle overgave om kantoren, ziekenhuizen, cleanrooms, scholen en andere werkplaatsen netjes te houden. Schoonmaken is werk waar heel wat handigheid, productenkennis en sociale vaardigheden voor nodig zijn.

Om de Dag van de Schoonmaak te vieren, sluit CEO Wim Loncke van Care de kantoren. Het 60-koppig kantoorpersoneel, van CEO over managers tot receptioniste, gaat in heel het land langs op schoonmaaklocaties met een speciale missie telkens. In Antwerpen gebeurt dit gezien de verkeersproblematiek met de (bak)fiets. In de eerste plaats om hun eigen cleaning wizards persoonlijk te bedanken. Deze zijn namelijk elke dag in de weer om de werkplaatsen spik-en-span te houden. Bovendien willen ze ook hun klanten bedanken. Om een heel speciale reden dan nog. Al hun klanten samen zullen dit jaar maar liefst € 86.538 aan water besparen. En daar hoeven ze zelfs niets voor te doen of te laten.

MADE BLUE, een liter voor een liter
Voor een uur poetsen heb je gemiddeld 50 liter water nodig. De Care cleaning wizards doen het met veel minder. Ze krijgen een speciale opleiding en hebben vanaf nu slechts 30 liter water per uur nodig. De meer dan 1100 poetsmannen en ‑vrouwen zijn samen goed voor 1 miljoen uren schoonmaken per jaar. Dat betekent maar liefst € 86.538 aan water bespaard. Wie strijkt de winst op van die besparing? De klant de helft. De andere helft geeft Care samen met de klant graag aan MADE BLUE – de organisatie achter de actie ‘een liter voor een liter’. Voor elke liter water die Care met haar klanten bespaart, zorgt de organisatie MADE BLUE voor een liter drinkbaar water in een ontwikkelingsland. Meer informatie hierover op www.madeblue.org.

Message in a bottle and a bottle
Met deze manier van waterwinning wint dus iedereen. En daarom wil Care de cleaning wizards en klanten op deze speciale dag danken met een message in a bottle. De medewerkers krijgen een whatsapp-boodschap om hen te feliciteren met hun dag. Later krijgen ze persoonlijk een drinkwaterfles als cadeau. De klant krijgt een MADE BLUE waterkaraf met een boodschap.

Klanten en cleaning wizards pakken hier morgen vast mee uit. Verwacht je aan leuke selfies, trelfies, swiffies, wat dan ook, … op social media. Met hashtags #MessageinaBottle #WeCare #dagvandeschoonmaak.

Over Care
Care bestaat sinds 1974. Het bedrijf heeft meer dan 1200 medewerkers in dienst. De omzet in 2016 bedroeg 30,5 mio euro. Care biedt een ruim gamma aan facilitaire diensten: schoonmaak, glaswas, reinigen van computers, klusjesdiensten en inrichten van een efficiënte en aangename werkplek.

Het bedrijf maakt sinds 1989 deel uit van Vebego International, een Nederlandse groep in facility services en gezondheidszorg met activiteiten in vier landen (Nederland, België, Zwitserland en Duitsland). De groep stelt meer dan 35.000 mensen tewerk.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) is hot en een bekommernis voor veel bedrijven. Bij Care zit het maatschappelijk verantwoord ondernemen in de genen. Zo werken ze zo groen en ethisch mogelijk, bieden ze oprecht kansen aan kansengroepen en steunen ze maatschappelijke projecten.

 

Premium

Schoonmaken na lockdown: hygiënisch veilig is het nieuwe schoon

Hygiëne, veiligheid, vertrouwen: opnieuw ‘zoomt’ Vileda Professional via een kort, krachtig en waardevol webinar...