CWS steunt I Love My Toilet: toilet als medicijn tegen kindersterfte
Vandaag Wereld Toilet Dag, een dag waarop er aandacht is voor het wereldwijde gebrek aan goede sanitaire voorzieningen, zoals toiletten. CWS: “Onze jarenlange partner Simavi start deze week een campagne: I Love My Toilet. Deze campagne heeft als doel Nederlanders bewust te maken hoe speciaal het eigenlijk is om een toilet te hebben. En wat de gevolgen zijn als je geen toegang hebt tot een (schoon) toilet. Wij helpen hen graag daarbij.”
Waarom I Love My Toilet?
De grote boodschap is in veel landen een levensgevaarlijke onderneming. Zo zijn er wereldwijd nog steeds 2,5 miljard mensen zonder toegang tot een schoon en veilig toilet. Ter vergelijking: er zijn 7,1 miljard mobiele telefoonabonnementen. Daarnaast sterven er jaarlijks nog steeds 760.000 kinderen aan de gevolgen van diarree en andere ziektes die worden veroorzaakt door een gebrek aan toiletten en sanitair. Dit zijn meer dan 70 schoolklassen per dag.
De campagne I Love My Toilet van partner Simavi speelt zich af in Nederland en is opgezet om mensen bewuster te maken van deze stille humanitaire ramp. Het hebben van toegang tot een toilet is namelijk niet voor iedereen vanzelfsprekend.
Hoe werkt de campagne?
Simavi heeft een speciale website www.ilovemytoilet.nl. Via deze site kan men heel gemakkelijk een bijdrage leveren door bijvoorbeeld een toiletbezoek te doneren, of door een toiletselfie te maken. Dit kan ook door ‘WC’ te sms’en naar 4333. Degenen die een selfie op het toilet maken wordt verzocht dit op Facebook te posten met de hashtag #ilovemytoilet én om daarbij drie van hun vrienden te nomineren om hetzelfde te doen. De donaties worden besteed aan schoon drinkwater, hygiëne en toiletten.
Samenwerking CWS en Simavi
CWS over de samenwerking met Simavi: “Omdat we Simavi een zeer warm hart toedragen, kunnen zij al bijna tien jaar rekenen op onze structurele bijdrage omdat wij de overtuiging delen dat investeren in drinkwater, toiletten en hygiëne de basis is voor een gezonde toekomst. Voor I Love My Toilet werken we nauw samen en brengen deze campagne graag onder ieders aandacht.”
Achtergrondinformatie Simavi
Simavi is een ontwikkelingsorganisatie en heeft als doelstelling een gezonde basis voor iedereen te realiseren. De organisatie heeft als doel om in het jaar 2020 de gezondheid van tien miljoen mensen in kwetsbare gebieden in Afrika en Azië structureel te hebben verbeterd. Om deze ambitie te realiseren, werkt Simavi volgens een geïntegreerde aanpak waarin behoefte, wensen en ideeën van de lokale gemeenschappen centraal staan.
Zie ook de video op het youtube kanaal van CWS.
Over CWS
CWS Nederland is een dochteronderneming van een van de internationaal toonaangevende leveranciers van professionele en innovatieve allround oplossingen voor sanitaire ruimtes en textieldiensten. Hiertoe behoren o.a. de bekende CWS handdoek-, zeep-en geurdispensers, entreematten, milieuvriendelijke sensor-kraanconcepten en Washroom Media. Onze klanten profiteren van de professionele allround dienstverlening, inclusief persoonlijk advies en regelmatig onderhoud. Het hoofdkantoor is gevestigd in Duitsland en is een dochteronderneming van het Haniel-concern. Haniel heeft een totale verkoopomzet van ± 27 miljard euro per jaar en heeft ongeveer 56.000 werknemers en is een van meest succesvolle Duitse familiebedrijven ter wereld.