Beleving centraal in contract Hilverzorg en Gom ZorgSupport
Op 22 maart tekenden Patricia Esveld, voorzitter van de raad van bestuur van Hilverzorg, en Herman Busch, directeur van Gom ZorgSupport, onder het toeziend oog van vertegenwoordigers van cliëntenraad en bewoners van Hilverzorg een nieuw contract voor de duur van twee jaar met een aantal optiejaren. Daarmee blijft Gom ZorgSupport de negen locaties van Hilverzorg in Hilversum schoonmaken.
Hilverzorg is een zorgorganisatie gericht op ouderenzorg. Het gaat dagelijks met ruim 1200 medewerkers aan de slag voor tweeduizend cliënten, verspreid over negen woondienstencentra, verpleeghuizen en in de thuiszorg in- en om Hilversum. Zowel Gom ZorgSupport als Hilverzorg hebben ingezet op een contract dat ingericht is op de beleving van de eindgebruiker. De bewoners van de verschillende locaties van Hilverzorg staan daarbij centraal. Door het periodiek onderhoud outputgericht uit te voeren wordt een besparing gerealiseerd die wordt ingezet op ‘schoonmaak’ a la carte op locaties. Deze locaties hebben hierbij een eigen inbreng waardoor er schoonmaak op maat gerealiseerd wordt.
Schoonmaakbeleving
“Wij zijn erg trots op de verlenging van dit contract’, vertelt Herman Busch. Het bijzondere is dat het contract totaal ingericht is op de beleving van de eindgebruiker. Dat is uniek voor de markt.”
Om de ondertekening te vieren, is door beide partijen een geldbedrag vrijgemaakt voor een innovatief idee/plan, dat ten goede komt aan de bewoners en de schoonmaakbeleving van het pand. “Daarmee zorgen we ervoor dat bewoners ook meer en beter betrokken worden bij de schoonmaakwerkzaamheden van Gom ZorgSupport,” vertelt Patricia Esveld namens Hilverzorg