Aim2Help toiletpapier inzet samenwerking Vendor en Maag Lever Darm Stichting
Een goede toilethygiëne is van belang voor een goede gezondheid. Uit onderzoek van de Maag Lever Darm Stichting blijkt dat 55% van de mensen toiletgedrag uitstelt wanneer de WC vies is. Hierdoor loop je kans op het krijgen van verstopping, met alle gevolgen van dien. Het bieden van optimale toilethygiëne is de corebusiness van Vendor. Daarom krijgt de Maag Lever Darm Stichting steun van Vendor.
In Nederland praten we niet graag over poep en darmklachten, terwijl je poep je veel kan vertellen over je gezondheid. Marian Verasdonck, directeur van de Maag Lever Darm Stichting geeft aan: “In 2014 werd bij 15.000 mensen in Nederland darmkanker ontdekt. Vergeleken met 2013 nam het aantal patiënten met 1600, toe. Dit is een stijging van 12%.” Dré Broeken, commercieel directeur van Vendor vertelt wat hij gaat doen om aandacht te vragen voor darmkanker: “Gedurende de maand maart – de internationale maand voor aandacht voor darmkanker – hangen wij posters op in alle handdoekautomaten van alle Vendor Washrooms-vestigingen. Via deze posters worden toiletbezoekers aangespoord om naar de poepwijzer op www.maagleverdarmstichting.nl te gaan. We hopen op deze manier het taboe op het praten over poep te doorbreken en onze toiletbezoekers aan te zetten tot actie.”
Nationale Poepdag
11 maart was door de Maag Lever Darm Stichting uitgeroepen tot Nationale Poepdag, in het kader van de internationale darmkankermaand. Op het Leidseplein in Amsterdam was een kunstwerk geplaatst bestaande uit het woord ‘poep’ en opgebouwd uit vele wc-rollen. Deze wc-rollen zijn door Vendor ter beschikking gesteld, evenals de wc-rollen voor de Facebook-actie van MLDS.
Betere toekomst
Broeken vervolgt: “De steun aan de Maag Lever Darm Stichting sluit naadloos aan bij Vendor’s MVO-beleid, waarin er een harmonieuze balans is tussen People, Planet en Profit. Vendor’s betrokkenheid maakt daadwerkelijk een verschil. Met ons Aim2Help toiletpapier steunt Vendor met haar klanten de Maag Lever Darm Stichting. Per verkochte doos gaat een financiële bijdrage van de klant, verdubbeld door Vendor, naar het goede doel. Zo dragen wij daadwerkelijk een steentje bij. Meer initiatieven zullen gedurende het jaar worden uitgewerkt om mensen met maag-, darm-, en leverproblemen een betere toekomst te kunnen bieden.”