24 juni 2017

Succes en CSU winnen aanbesteding schoonmaak metrostations GVB

GVB, de stadsvervoerder van Amsterdam gaat voor de schoonmaak van de metrostations samenwerken met CSU en Succes. Het nieuwe contract heeft een looptijd van vier jaar. Beide schoonmaakbedrijven worden verantwoordelijk voor twee van de vier percelen. Schoonmaak is een zeer belangrijk onderdeel voor de hoofdstedelijke vervoerder, voor zowel zijn reizigers als de reizigersbeleving. Met name op het gebied van de reizigersbeleving moet schoonmaak een nog grotere bijdrage leveren. CSU was al verantwoordelijk voor het onderhoud van trams, gebouwen, garages en remises rond Amsterdam. Succes Schoonmaak voerde de afgelopen jaren al schoonmaakonderhoud uit voor de metrostations van GVB.

GVB vervoert zo’n 800.000 reizigers per gemiddelde werkdag. Dat cijfer moet de komende jaren doorgroeien naar één miljoen. Die toename komt voor rekening van de Noord/Zuidlijn, de groei van het toerisme en een stijging van het aantal inwoners in de stad.

Vier percelen
De schoonmaak van 58 metro- en (snel)tramstations en het ballastbed is verdeeld in vier percelen. Daaronder vallen ook het schoonmaken van transferruimtes, glasbewassing, graffitiverwijdering, gladheidbestrijding en schoonmaak van de technische ruimten. Het Udense CSU neemt perceel 1 (Oostlijn, Rietlandpark en Bimhuis) en perceel 2 (Ringlijn, Amstelveenlijn en gelijkrichterstations) voor haar rekening. De Noord-Zuidlijn, het ballastbed tussen de stations en de tunnelwanden van de Oostlijn en Noord-Zuidlijn worden de komende vier jaar schoongemaakt door Succes uit Volendam. Beide schoonmaakbedrijven gaan op basis van een resultaatgericht contract aan de slag.

Hospitality op 1
We zochten niet naar de klassieke relatie tussen opdrachtgever en opdrachtnemer. We willen een innovatieve partner, die ons adviseert en flexibel kan aansluiten bij onze dienstverlening”, zegt Dirk van der Vinne, operationeel beheerder metrostations bij GVB. Een verdere verhoging van de reizigerstevredenheid heeft een hoge prioriteit bij het vervoersbedrijf. “Hospitality stond daarom op nummer één in onze aanbesteding. Beleving is heel belangrijk. Een fijne, veilige en schone werkomgeving draagt bij aan de betrokkenheid van medewerkers. En die hogere betrokkenheid werkt weer door in een gastvrije en betere dienstverlening voor onze reizigers.”

Nieuwe uitdaging
Succes is de huidige contractpartner voor het Amsterdamse vervoersbedrijf van de metro- en (snel)tramstations en heeft nu de opdracht voor de Noord-Zuidlijn verworven. Het schoonmaakonderhoud van de prestigieuze Noord-Zuidlijn is een mooie nieuwe uitdaging, waar innovatie gecombineerd met de huidige ervaring met het schoonmaakonderhoud van de metrostations en het vakmanschap van Succes goed van pas komen. Voor CSU betekent het nieuwe contract een forse uitbreiding van de dienstverlening in Amsterdam. In april kondigde CSU al aan dat er voor vier jaar een overeenkomst is gesloten om alle gebouwen van GVB schoon te gaan maken.

Over Succes
Schoonmaakbedrijf Succes is opgericht in 1963 en is een regionaal familiebedrijf met het hoofdkantoor in Volendam en een vestiging in Weesp. Succes heeft 700 medewerkers in dienst en richt zich vooral op de randstad, provincie Utrecht en Flevoland. De opdrachtgevers van Succes kennen een grote diversiteit, namelijk bankinstellingen, onderwijs, vervoersbedrijven (inclusief rollend materieel), musea en overheidsinstellingen. Kenmerkend voor Succes is de persoonlijke benadering naar haar opdrachtgevers en de schoonmaakmedewerkers. Goed werkgeverschap komt tot uiting door medewerkers te betrekken bij de werkzaamheden, opleidingsmogelijkheden te bieden en te zorgen voor een prettige werkomgeving bij de opdrachtgever en een goede werkrelatie met Succes. Succes is groot geworden door vakmensen die vanuit de praktijk zijn opgeleid. Dit maakt dat de medewerkers creatief zijn en zelf zoeken naar innovatieve oplossingen als de situatie daarom vraagt. Succes is in het bezit van het OSB Keurmerk en ondertekende de Code Verantwoordelijk Marktgedrag.

Deel dit artikel

Ook interessant: