30 juni 2016

EW in de zorg: facilitaire dienstverlening nieuwe stijl

De zorgmarkt verandert snel. Door de vrije zorgkeuze van patiënten en consumenten is het voor zorginstellingen steeds meer van belang om zich positief te onderscheiden, met name op het gebied van service, uitstraling en gastvrijheid. De kwaliteit van deze diensten is in toenemende mate bepalend voor de keuze van de patiënt. Maar door veranderende financieringsstromen en bezuinigingen zijn zorginstellingen ook op zoek naar een manier om de kosten voor deze ondersteunende diensten zo goed mogelijk te beheersen. EW Facility Services biedt juist op deze punten een uniek concept.

Onder meer Diakonessenhuis Utrecht, Revalidatiehotel Topaz Revitel en Stichting De Basis contracteerden reeds de multiservice facilitair dienstverlener EW Facility Services. Hiermee halen zij expertise in huis op het gebied van hospitality, resultaatgericht werken en flexibilisering van kosten. Samen met opdrachtgevers en zorgprofessionals binnen het facilitaire werkveld ontwikkelt EW Facility Services vernieuwende oplossingen voor facilitaire uitdagingen. Het gaat de facilitair dienstverlener daarbij om zorgeloze, gastvrije en kosteneffectieve dienstverlening waarin de behoeften en beleving van patiënten, cliënten, bezoekers en medewerkers centraal staan.

Klankbordgroep
Om te blijven innoveren, riep EW Facility Services dit jaar een klankbordgroep Zorg in het leven. In deze setting delen twaalf facilitair professionals, afkomstig van diverse zorginstelling, hun kennis en inzichten over actuele vraagstukken. Afgelopen maand vond de eerste editie plaats waarin service en gastvrijheid, kostenbeheersing en uitbesteden van zorg ondersteunende werkzaamheden de thema’s vormden. Een van de deelnemers van de klankbordgroep is Annet Udding, eigenaar van Udding interim- en projectmanagement: “We hebben deze eerste keer met veel bevlogenheid expertise en ervaringen gedeeld. Kennis van experts verbinden met de kijk van EW Facility Services op Zorg vanuit hun specifieke branche ervaring. Een openheid die getuigt van lef. Ze zijn daarmee zeker een verrassend alternatief voor de zorg.”

Roomservice
EW Facility Services maakte van het moment gebruik om tijdens de klankbordgroep haar nieuwe dienst Roomservice te toetsen. Marije Wildenborg, Salesmanager Zorg, legt uit: “Met Roomservice bieden we een omvattend takenpakket dat ondersteunend is aan het zorgproces. Door de vraag naar een sterke focus van zorgpersoneel op de primaire zorgtaak, kan het gebeuren dat er minder tijd over blijft voor zorgondersteunende taken en tijd en aandacht voor de patiënt of cliënt. Om zorgmedewerkers te ontlasten en toch een optimale beleving te creëren voor patiënten, cliënten en hun bezoekers, is Roomservice een ideale oplossing. Roomservicemedewerkers concentreren zich op taken zoals kamerschoonmaak, uitserveren van eten en drinken, beddenopmaak en de ontvangst van bezoek.

Deel dit artikel

Ook interessant: