William Koppers, WVS Schoonmaak: ”Met LEVIY maak je het verschil”

november 7, 2016 in Bedrijven aan het woord, Digitalisering

schoonmaakjournaal-wvs-schoonmaak-team“Het mkb moet in haar eigen kracht blijven, maar moet ook meegaan in de ontwikkelingen”, vindt William Koppers. Na elf jaar bij een van de ‘big five’ te hebben gewerkt, maakte hij 1,5 jaar geleden de overstap naar mkb’er WVS Schoonmaak in Roosendaal. Een schoonmaakbedrijf met een bijzondere missie: “We zetten mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in. Mensen met een blijvende beperking. Daarin zit het grote verschil ten opzichte van de branche.” Maar WVS Schoonmaak maakt ook elders het verschil. 

Na ruim 20 jaar sloot WVS Groep in 2009 een joint venture met Vebego. In de holding met meer dan 100 bedrijven, 50.000 medewerkers en diverse schoonmaakbedrijven, waaronder Hago en Stoffels Bleijenberg, is WVS Schoonmaak de mkb’er met heel ander gezicht: een sociaal-maatschappelijk gezicht. algemeen manager Koppers: “We denken niet in beperkingen; niet voor onze mensen en niet voor onze klanten.”

Meedenken en meedoen
WVS Schoonmaak telt 250 medewerkers, bijna allen fulltimers, die jaarlijks € 4 miljoen omzet genereren. “Er is gezond onderscheid tussen mkb en de big five”, vindt Koppers. Je kunt als mkb’er ook aan de tekentafel zitten en meedenken en -doen in ontwikkelingen. Er kan echt meer dan wij als mkb’ers vaak denken. Maatwerk, dat is hetgeen dat mkb vaak zoekt.”

Bewuste keuze
WVS Schoonmaak koos bewust voor LEVIY. Koppers legt uit waarom: “Een van onze klanten, het ministerie van Defensie, had de wens voor een klantportaal om online het bestek te kunnen inzien. LEVIY liep daarin vooruit en had een financieel aantrekkelijk aanbod. De LEVIY-app wordt nu al gebruikt door onze klanten en objectleiding, voor DKS, en gespreksverslagen en onze documentenstroom, maar onze medewerkers gaan er binnenkort ook mee werken. Zij kunnen dan bijvoorbeeld het actuele werkprogramma inzien, met eventuele recente wensen en een aan- en afmeldsysteem. Het is onze uitdaging om flexibel te blijven in onze dienstverlening. We gaan de LEVIY-app nu met twee opdrachtgevers testen, een afvalverwerker en een distributiecentrum. Ik heb er vertrouwen dat het goed gaat.”

Het doet iets met je
“Schoonmaak is meer dan werk”, vervolgt Koppers. “Als je ziet wat het met mensen doet: een baan hebben, erbij horen, sociale contacten, structuur en zelfstandigheid. En wat je terug hoort van de klant, is ook geweldig: ’het doet iets met je als mens’. Ik word daar blij van.”

De naam LEVIY betekent ‘het samenbrengen van mensen’ en dat is exact wat LEVIY doet. Door slimme en unieke softwaretoepassingen te ontwikkelingen, maakt LEVIY processen efficiënter, transparanter en veel dynamischer. Door sterk verhoogde efficiëntie en transparantie wordt het leven makkelijker en komen mensen dichter bij elkaar: team, management en opdrachtgevers kunnen optimaal genieten van hetzelfde systeem.

“Zo’n LEVIY-app betekent de versterking van het proces en niet dat de mens vervangen gaat worden. We zitten in de kramp. Dat hoeft niet, want de mens blijft centraal. Wij kiezen voor de weg van de geleidelijkheid en nemen mensen mee in wat het voor hen op gaat leveren.”

Over WVS Schoonmaak
WVS Schoonmaak is een professioneel schoonmaakbedrijf met een uniek personeelsbestand. Mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt krijgen bij WVS Schoonmaak de kans het beste uit zichzelf te halen. Samen met Vebego International is WVS-groep, de sociale werkvoorziening in West Noord-Brabant, een samenwerking aangegaan, die in 2009 geleid heeft tot de oprichting van WVS Schoonmaak Vof. Vebego is een internationale onderneming op het gebied van schoonmaak, facilitaire dienstverlening en personeelsdiensten. Juist deze combinatie van een sociaal-maatschappelijke en een commerciële partner waarborgt een klantgerichte benadering waarin u altijd centraal staat.