13 mei 2016

Tork op ISSA/INTERCLEAN: washroom in de 21e eeuw

Smart washroom, Cleaning on demand, een case study en Internet of Things (IoT): op de Tork-stand in hal 9 stapten bezoekers in de toekomst. Smart is de trend, IoT het middel en Tork biedt de oplossing. Een inkijkje in Tork op ISSA/INTERCLEAN Amsterdam 2016.

Smart washroom
Een virtueel kijkje in de toekomst van de smart washroom. Bij de stand van Tork, onderdeel van SCA, konden bezoekers van de ISSA/INTERCLEAN met behulp van een 3D-bril ontdekken hoe een connected toiletruimte eruit ziet.

Tork - IoT 3D bril

Een demo met behulp van 3D-brillen: schoonmaken in de 21e eeuw

Cleaning on demand
Op de stand van Tork werd tevens een real-time demo gegeven van EasyCube™, een internet gestuurde dataservice die ‘cleaning on demand’ mogelijk maakt: schoonmaakrondes gebaseerd op schoonmaak- en navulbehoeften in plaats van schoonmaken aan de hand van standaard dienstroosters.

Tork - IoT Anna Konigson

Anna Königson-Koopmans, European Marketing Manager van Tork, gaf een educational seminar over de invloed van het Internet of Things op de schoonmaaksector.

Voordelen cleaning on demand
Een casestudie die gepresenteerd werd door Tork geeft inzicht in de voordelen van cleaning on demand:

(1) 77% vermindering van controles en onnodige werkzaamheden (tijdsbesparing); (2) toename daadwerkelijke schoonmaaktaken van 62% (in plaats van controlewerk); (3) vermindering lege dispensers met 76%; (4) 100% Klachtenvermindering; (5) vlottere overdracht tussen personeelsshifts en eenvoudiger training van medewerkers; (6) nauwkeuriger schoonmaakplanning en efficiënter inzet van personeel.

Tork - IoT EasyCube in RAI washroomDe grootste toiletruimte tijdens de beurs, de Holland wasruimte, kreeg een upgrade met het Tork EasyCube™ systeem. 

Internet of Things op kantoor
Op de INTERCLEAN-beurs werd door Tork tevens een preview beschikbaar gesteld van een nieuwe trendstudie met onderzoekscijfers over de invloed van Internet of Things in de kantooromgevingen. Vier op vijf werknemers vinden dat de toiletruimte onderdeel is van het visitekaartje van het bedrijf[1]. Maar liefst 85% van de werkende Nederlanders vindt dat zich de afgelopen drie jaar veel technische ontwikkelingen op kantoor hebben voorgedaan en tweederde van de ondervraagde medewerkers is van mening dat dit een positief effect heeft op het hygiëneniveau op kantoor.

Een kwart van de werkomgevingen is ook voorzien van eco-smart oplossingen, die bijdragen aan recycling of energiebesparing. “Innovaties zoals te zien waren op de ISSA/INTERCLEAN zijn een voorbeeld van hoe connected dispensers inzicht geven in het gedrag en verbruik van toiletbezoekers en zo kunnen zeep- en toiletpapiervoorraden op behoefte worden bijgevuld,” aldus Renee Remijnse, marketing manager bij Tork Benelux.

Het volledige trendrapport wordt begin juni openbaar gemaakt.

[1] Onderzoek van SCA/Tork naar de waardering van de toilethygiëne op het werk. Uitgevoerd in 2013 door onderzoeksbureau PanelWizard, in opdracht van hygiëne-aanbieder Tork.

 

Deel dit artikel

Ook interessant: