7 juni 2018

EW Facility Services over LEVIY: “ICT is randvoorwaarde voor creëren hospitality”

Een van de eerste partners van LEVIY binnen het Nederlandse hotelsegment is EW Facility Services. Voor deze klant maakte Leviy diverse oplossingen op maat gemaakt en kreeg LEVIY een eigen naam binnen EW Facility Services. Met bijna 30 jaar ervaring in hotelschoonmaak en jaarlijks 4,2 miljoen hotelkamers die worden schoongemaakt, is EW Facility Services marktleider in hotelschoonmaak en is gastvrijheid als kernwaarde verankerd in haar DNA. Stefan van de Worp, business consultant (IT) bij EW Facility Services, vertelt: “ICT is bij ons een randvoorwaarde voor het creëren van hospitality.”

Stefan van de Worp: “Ongeveer 3,5 jaar geleden zijn we de samenwerking met LEVIY gestart. Binnen EW Facility Services was er de behoefte om een aantal processen efficiënter in te richten. Ook om te blijven innoveren, was het van belang om stappen te maken in het automatiseringsproces. Daarnaast levert het ons ook veel data op. Door deze data weten we steeds beter wat we doen en waar we goed in zijn. Zo kunnen we onze eigen bedrijfsvoering weer aanpassen.”

Maatwerk: Insite work
EW Facility Services gebruikt de Housekeeping-module van LEVIY onder de naam INSITE Work. De eerste versies van deze module zijn in samenwerking met EW Facility Services ontwikkeld. “Bij onze klanten in de hotelbranche werken we met hun reserveringssysteem, de schoonmaak van de kamers doen wij. In de oude manier van werken nam het Housekeeping-team papieren mee, hierin stond welke kamers schoongemaakt dienden te worden. Soms was het nog onduidelijk of er gasten in de kamers verbleven, omdat systemen niet aan elkaar gekoppeld waren. De oude werkwijze zorgde voor veel loop- en communicatietijd. Dit is nu opgenomen in INSITE Work en dat scheelt tijd. We werken hierdoor efficiënter en het opleveren van kamers gaat veel soepeler. De supervisor heeft nu real-time overzicht en kan eenvoudig bijschakelen”, aldus Stefan van de Worp.

Koppeling met reserveringssystemen
LEVIY kan gekoppeld worden aan diverse reserveringssystemen van de hotels waar EW Facility Services de schoonmaakdienstverlening levert. Stefan vertelt: “Met behulp van de Housekeeping-module wordt er in de ochtend een planning gemaakt en deze wordt digitaal naar de iPad van de medewerker verstuurd. Zo zien medewerkers in een oogopslag wat er gedaan moet worden en in welke volgorde. Daarnaast kan de supervisor gedurende de dag aanpassingen maken. Medewerkers zien de verandering vervolgens direct op hun device. Dat ze hiervoor elkaar niet meer fysiek hoeven op te zoeken heeft ook een positief effect op de werkbelasting, deze neemt af”.

Micro-management levert resultaat op
Wat merkt EW Facility Services van de uitrol van LEVIY binnen de hospitality sector? “We zijn vorig jaar begonnen met het uitrollen van INSITE Work en zetten dit in 2018 verder door. Het is echt micro-management bij de klant en dat levert resultaat op. Dat zorgt voor een positieve flow en daardoor ga je het nog beter doen. Dit straalt ook weer af op de klant en de klant van de klant. En dat zien we dan weer terug in reviews”, aldus Stefan van de Worp.

EW Facility Services is niet alleen binnen de hospitality branche werkzaam, maar ook in de kantoren, high traffic en zorg sector. Stefan: “We rollen INSITE Work dit jaar verder uit. Het is als een olievlek die zich verspreidt, een positieve olievlek dat zeker. We nemen hiervoor echter wel onze tijd en overhaasten de uitrol niet. Bij elke opdrachtgever is de situatie weer anders en wordt er maatwerk gevraagd, de oplossing moet zich ook dan bewijzen. In de schoonmaakbranche werken veel opdrachtgevers toch nog steeds met papier. Het blijft in dat opzicht soms nog wel een traditionele branche. Maar wij geloven dat onze schoonmaakmedewerkers de experts zijn in de schoonmaakprocessen en een IT oplossing kan hen hier alleen maar bij helpen en ondersteunen.”

Bergen met data
Vanuit zijn expertise als business consultant ziet Stefan van de Worp in de toekomst nog meer toegevoegde waarde in het bijhouden van de data die uit LEVIY komt, deze analyseren en wellicht combineren met andere data bronnen. Stefan: “We zoeken nu al naar de perfecte balans tussen kwaliteit en productiviteit. Maar zo kun je steeds meer sturen op de bedrijfsvoering. Mooi toch!”

De groeispurt van LEVIY
Stefan ziet dat ook LEVIY door de jaren heen is veranderd. Stefan vervolgt: “Het is een leuke jonge club mensen met veel ambitie. Ze willen echt een verandering bewerkstelligen in de markt. De oplossing die zij voor de markt bieden is heel innovatief en er zit nog veel groei in. Daarnaast springen ze goed in op wat klanten vragen. En misschien kunnen zij ook juist datgene bieden waar anderen minder goed in zijn. Ze zijn jong, hebben die start-up mentaliteit en kunnen daardoor snel inspringen op problemen uit de markt. Ze maken nu natuurlijk een groeispurt door en dat brengt af en toe wel de nodige uitdagingen met zich mee in de samenwerking. Maar LEVIY wordt steeds volwassener, ze bedienen meer klanten en groeien ook in omvang. Dat is alleen maar goed, die volwassenheid is nodig met de fase waar ze nu naartoe groeien.”

Enthousiasme op werkvloer van groot belang
Michiel Hillebrand, operations manager bij LEVIY, is heel blij met de samenwerking tussen EW Facility Services en LEVIY. “De samenwerking verloopt erg prettig omdat we beiden niet de kant kiezen van klant of leverancier, maar we zoeken elkaar op om zo tot een beter product en een betere dienstverlening te komen. We blijven continu in dialoog om ervoor te zorgen dat het product steeds beter aansluit op het schoonmaakproces van EW Facility Services. Het is dan ook geweldig om te zien dat medewerkers op de verschillende locaties zo enthousiast zijn door de toegevoegde waarde die LEVIY biedt. Daarnaast geeft het ook aan hoe EW Facility Services waardering toont voor haar medewerkers door ze middelen aan te bieden om het werk beter en efficiënter te kunnen uitvoeren en het werk wellicht ook nog een beetje leuker maken!

Over Leviy
LEVIY werkt samen met gerenommeerde klanten en dit levert inspirerende verhalen op. Tijd om een aantal van deze verhalen met u te delen. Want waarom kiezen klanten voor ons? Wat heeft de samenwerking met LEVIY voor hun opgeleverd? En hebben zij nog tips bij het uitrollen van LEVIY binnen de organisatie? Wij stellen u in deze reeks graag voor aan een aantal mooie klanten en wellicht helpt dit u ook in het efficiënter, transparanter en dynamischer maken van uw processen.

Deel dit artikel

Ook interessant: