5 maart 2015

Column: Afmatten

Met het bezoek van een groep Feyenoord-fans aan Rome nog vers in geheugen, denk je bij afmatten direct aan bakkeleien, knokken, meppen, strijden en vechten. Er bestaan vele begrippen of synoniemen voor afmatten. En nu ga ik u vermoeien (ook een definitie van afmatten) met de soorten en functies van matten. Niet om u af te matten, maar om u op een andere gedachte te brengen: van besparen naar verdienen.

Schoonloopmatten, droogloopmatten, ergonomische matten, rode loper-matten, vaste matten, logomatten en high definition-matten; matten zijn er vele uitvoeringen. En een mattenservice kunt u bij vele bedrijven afnemen. Dat heeft zo z’n voordelen. Als het sneeuwt snel een extra matje als anti-slip (want u wilt er niet aan denken dat een gast uw gebouw betreedt en uitglijdt). Maar ook een extra matje onder winterse omstandigheden voor het oog, want het gebouw en zeker de receptie moeten representatief zijn en blijven.

Het gebruik van een mattenservice wordt al lange tijd gezien als een dienst die waardevol is om de schoonmaak- en onderhoudskosten van een vloer te kunnen reduceren. Het wordt tijd om deze visie te doorbreken! Want het gaat anno 2015 niet langer enkel om kostenbesparing. Nee, het gaat ook om de vraag: welke inkomsten lopen we mis zonder matten?

Uw organisaties wordt steeds vaker uitgedaagd om zich te onderscheiden van de menigte. Hospitality, oftewel de gastvrijheid die aan potentiële klanten getoond wordt, is een belangrijk aspect waarmee u zich kunt onderscheiden. Zeg nu zelf,  waar stapt u eerder naar binnen: in een sfeerloze, onaantrekkelijke entree? Of in een goed verzorgde ruimte waar alle zintuigen geprikkeld worden? Staat u wel eens stil bij de vraag hoeveel (mogelijke) klanten uw pand liever vermijden, doordat deze er niet uitnodigend uitziet?

Juist voor de facilitaire professional die met dit soort vraagstukken worstelt, ontwikkelde Berendsen het Hospitality Mattenconcept. De keuze van het type mat, de boodschap, de afmeting en/of de kleur wordt volledig geïntegreerd in uw eigen hospitality-concept.  Op die manier wordt de grootst mogelijke bijdrage aan de gastvrijheid van uw organisatie gerealiseerd en brengen we het beste van twee werelden bij elkaar: een oplossing die schoonmaakkosten reduceert en op hetzelfde moment meer bezoekersaantallen genereert!

De discussie verandert dus van besparen naar inkomsten genereren. Immers, een mat is zoveel meer dan een mat. Hoe we dat bij u kunnen realiseren? Dat vraagstuk beantwoorden we graag met en voor u. En daarvoor leggen we met veel plezier de rode loper voor u uit.

Malou Jansen,
product marketeer manager Mats & Washroom bij Berendsen

 

Deel dit artikel

Ook interessant: