Themabijeenkomst NVZ Vertrouwen in veiligheid: “Blijf bij de basis”
Hoe natuurlijk zijn natuurproducten? Kunnen we wel vertrouwen op keurmerken? Geloven we berichten van bedrijven zelf of luisteren we liever naar de mening van bloggers en vloggers? Hoe kunnen bedrijven vertrouwen opbouwen en de twijfels over veiligheid wegnemen?
Op 12 april gingen, onder leiding van dagvoorzitter Dick Jung (manager directie Veiligheid en Risico’s van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat), sprekers als Rosanne Hertzberg (microbioloog en columnist bij NRC Handelsblad) en Marion van Deurzen (Regulatory Affairs Manager Personal Care Europe bij Unilever) met leden van NCV, NVZ en NAV en elkaar in gesprek over vertrouwen in veiligheid.
Conclusie: eerlijk en in begrijpelijke, op de doelgroep afgestemde taal communiceren maakt berichten geloofwaardig. Uitingen met goed onderbouwde feiten en inspelend op wat er leeft onder de lezers, dragen bij aan vertrouwen. Transparant nieuws, waarbij ook tekst en beeld in lijn zijn, geven een veilig gevoel. Blijf bij de basis zonder afleidingen.
Bekijk de foto’s van de bijeenkomst in Kontakt der Kontinenten in Soesterberg.
Bron foto’s: NCV.
Over de themabijeenkomst
Vertrouwen in veiligheid: dat is het thema van bijeenkomst die de Nederlandse Cosmetica Vereniging (NCV), de Nederlandse Vereniging van Zeepfabrikanten (NVZ) en de Nederlandse Aerosol Vereniging (NAV) op donderdagmiddag 12 april, na afloop van de ALV, organiseerden.