16 september 2015

CWS, Dolmans en Consensus lanceren met PurePoint een payed washroom restroom-concept

Met veel enthousiasme heten Gerda en Beverly de toiletbezoekers welkom. Ze zijn duidelijk verguld met de nieuwe locatie en raken niet uitgepraat over hun klanten. “De complimenten zijn niet van de lucht”, ervaren de dames. Hun werkplek is het Q-Park aan het Museumplein in Amsterdam. Op deze locatie is een toiletgroep gecreëerd volgens het PurePoint Natural Restrooms-concept: een eco-toiletshop voor mensen onderweg. Het blijkt een vernieuwend concept door een nieuwe onderneming: PurePoint, gedragen door CWS Nederland, Dolmans Groep en Consensus.

Q-Park is een van de klanten van PurePoint. In juni bezegelden partijen hun samenwerking om met het nieuwe concept Natural restrooms de toiletten in een aantal Amsterdamse parkeerfaciliteiten van Q-Park te upgraden en exploiteren. “Voor Q-Park zijn hoge kwaliteit en service het uitgangspunt”, legt Mark van Haasteren, algemeen directeur Q-Park Nederland, uit. “Door de samenwerking met PurePoint kunnen we er een extra dimensie aan toevoegen, daar waar het de toiletten betreft. Nog mooier, netter en schoner. Bovendien sluit het eco-concept naadloos op onze strategie aan.”

Aangenaam kennismaken
Wie is PurePoint? PurePoint is een nieuw concept en een nieuwe onderneming. “We zijn uniek in de bundeling van kracht, kennis en kunde in de facilitaire dienstverlening. De initiatiefnemers en aandeelhouders van PurePoint zijn drie gerenommeerde bedrijven: Dolmans Groep (bouw en schoonmaakonderhoud), CWS (sanitaire service) en Consensus (duurzaam vastgoedbeheer). Het PurePoint-concept is ontwikkeld samen met onze partners Geberit, Laufen, Dornbracht, Kaba en Dekodur en is een ontwerp van Rosenthal Interiors uit Amsterdam”, vertelt Rob Boele, sales- en marketingdirecteur van CWS Nederland.

Eco-smart
Berthil Dolmans, directeur van Dolmans Groep: “Onze PurePoint Natural Restrooms zijn prettige toiletruimtes, waar service aan de gast en comfort centraal staan. We gebruiken natuurlijke materialen voor de inrichting, de handdoeken, het toiletpapier en de schoonmaak. Zogenoemde eco-smart solutions zorgen er bovendien voor dat het water- en energiegebruik worden beperkt. Zo worden de wanden gemaakt uit natuurlijke vezels van suikerriet, heeft het toiletpapier alle milieucertificaten en zorgen de nontouch kranen voor hygiëne en een weldadig gevoel, terwijl ze toch 80% water besparen ten opzichte van traditionele kranen.”

Frank Laurentius, directeur van Consensus en Piecom Cleaning Products: “Door een strakke bouwplanning met modulaire elementen, hebben we in zeer korte tijd een mooi nieuw concept weten neer te zetten. Dit alles wordt met de nieuwste technieken en met de meest milieuvriendelijke onderhoudsmiddelen en materialen schoongemaakt, zodat we de klanten een smetteloos schoon toilet aanbieden en we daarbij bovendien het milieu sparen.”

Gasten en comfort centraal
Dat gasten en comfort centraal staan, onderstrepen Gerda en Beverly, de hospitality dames van PurePoint aan het Q-Park Museumplein in Amsterdam. “Als ik ’s ochtends de deur open, dan denk ik wauw.” PurePoint is er voor iedereen die zich onderweg in een natuurlijke omgeving wil verfrissen. Aan minder validen en ouders met kinderen geeft PurePoint extra aandacht, doordat de toiletruimte ook vanaf de buitenzijde kan worden betreden. Rollators en andere hulpmiddelen omzeilen daardoor de draaipoort.

Om van Natural Restroom gebruik te mogen maken, betaalt een bezoeker € 1,00. Dat levert wel eens reactie op, weten Gerda en Beverly: “Die euro blijkt wel eens een obstakel te zijn. Sommige toiletbezoekers zijn daarvoor een beetje ontstemd, maar eenmaal in de toiletruimte aangekomen, zijn de complimenten niet van de lucht. Met name toeristen zijn aangenaam verrast. En we hebben klanten die, ondanks het entreegeld, elke dag terugkomen. Een toiletbezoek hier is die euro echt waard, want de toiletruimte is echt mooi en we maken de toiletten continu en goed schoon.”

Missie
Q-Park wil met de PurePoint Naturel Restrooms hun missie voor kwaliteit en service uitdragen. Dat de parkeerdienstverlener met de toiletshop de spijker op de spreekwoordelijke kop slaat, mag deze reactie van een van de toiletbezoekers onderstrepen: “Wat geweldig een toilet in een parkeergarage. Dat zie je niet vaak en nog wel zo’n mooie!”

Over Q-Park
Q-Park is een van de grootste Europese parkeerdienstverleners met sterke marktposities in Nederland, Duitsland, België, Groot-Brittannië, Frankrijk, Ierland, Denemarken, Zweden, Noorwegen en Finland. Q-Park is een erkend kwaliteitsleider in parkeren. Haar portfolio omvat zo’n 835.000 parkeerplaatsen verdeeld over meer dan 6100 parkeerfaciliteiten in eigendom, exploitatie, beheer of een combinatie daarvan.  Q-Park Nederland telt 256 parkeerfaciliteiten, waaronder 95 P+R terreinen.

Over PurePoint
PurePoint is een eco-smart toiletshop voor mensen onderweg: Natural Restrooms, die kwaliteit, service, uitstraling en luxe cosmetische producten bieden. Natural Restrooms ondersteunen de merkbeleving van bijvoorbeeld warenhuizen en horecabedrijven; zorgen voor meer traffic, een langer verblijf en veranderen een kostenpost in een profitcenter. Met uw eigen merk of ons PurePoint label als herkenbaar keurmerk voor uw gasten.

Deel dit artikel

Ook interessant: