Benny Steijvers (Toverland): “Schoon toilet hoort bij ultieme gelukservaring”
Gasten voor even laten loskomen van de waan van alledag. Bij attractiepark Toverland staat alles in het teken van het creëren van gelukservaringen. Het familiebedrijf trekt jaarlijks zo’n 700.000 gasten en biedt haar bezoekers ruim 30 attracties en shows. Dat maakt Toverland een stevige speler in de Benelux. Operationeel directeur Benny Steijvers vertelt over hoe een gelukservaring van een bezoeker naadloos aansluit op het bieden van hygiënische toiletervaring. En over het belang van werkbaarheid, efficiëntie en tijdbesparing voor zijn facilitaire medewerkers.
“Ons doel is om alle bezoekers een magische dag te laten ervaren, door hen een park vol spannende attracties, humorvolle shows en betoverende elementen te bieden. Daarbij staat veiligheid en kwaliteit bij ons op nummer één. En dat geldt niet alleen voor de veiligheid van attracties, maar ook voor het bieden van hygiënische toiletfaciliteiten en een goede handhygiëne. Want je kunt nog zo’n mooi park hebben, als de toiletten niet netjes zijn. Dat doet dan afbreuk aan de beleving van onze gast. Om dat te voorkomen, schenken we veel aandacht aan de sanitaire voorzieningen in Toverland. Sterker nog, we wilden op dat gebied graag zoveel mogelijk ontzorgd worden, zodat de medewerkers hun focus volledig kunnen richten op het creëren van gelukservaringen. Want de échte magie van het park zit in de bezieling van onze medewerkers.”
Vergemakkelijken werk
“We waren op zoek naar een partner die de kwaliteit van onze toiletvoorzieningen voor ons uit handen kon nemen. Een partner die echt met ons mee kan denken en ons in staat stelt elkaar te versterken. Ook hebben we gekeken naar systemen die een zo hoog mogelijk efficiëntieniveau garanderen en een scherpe prijs-kwaliteitverhouding waarborgen. In Tork zagen we een partner die voor ons toekomstproof is. We kregen de mogelijkheid om een aantal pilots met toiletsystemen te draaien, om te zien of de producten aan onze verwachtingen voldoen. Vooral de gebruiksvriendelijkheid is ons zeer bevallen, want dat zorgde voor een tijdsbesparing voor onze facilitair medewerkers.”
Partner die mee innoveert
“We zijn altijd op zoek naar het beste voor onze gasten. We vieren dit jaar met trots ons 15-jarige jubileum. Dat succes is onder meer te verklaren door onze kritische maatstaven op alle aspecten van ons park. Voor de toiletfaciliteiten vinden we het belangrijk dat we een partner hebben die met ons mee innoveert. Dit jaar gaan we een pilot draaien met de Tork SmartFresh, een toiletservice met ingebouwde software, die meet hoe vaak de toiletten bezocht worden en wanneer schoonmaakbeurten nodig zijn. En met het oog op de toekomst: in 2018 willen we onze grootste uitbreiding tot nu toe realiseren en dan is het fijn om een partner te hebben die gezamenlijk met ons optrekt en de juiste producten aanlevert om het ons zo gemakkelijk mogelijk te maken.”