Maart: thema marktwerking
Hoe heeft de marktwerking in de facilitaire dienstverlening zich ontwikkeld? Op het najaarscongres afgelopen oktober presenteerde Kees Blokland het boek Mens en Markt. Een boek met de ervaring met zes jaar Code Verantwoordelijk Marktgedrag. Conclusie: er zijn uitdagingen in de kwaliteit en sociaal beleid bij de inkoop van diensten bijvoorbeeld, maar er zijn ook positieve geluiden, want de markt is goeddeels tot rust komen.
In vervolg hierop gaat Schoonmaakjournaal in maart aan de slag met de best practices van schoonmaakbedrijven en partners, aangemeld voor de Best Practice Award die de Code Verantwoordelijk Marktgedrag toekent aan organisaties die samen de Code Verantwoordelijk Marktgedrag Schoonmaak- en Glazenwassersbranche succesvol in de praktijk brengen. Met als resultaten: verbeterde arbeidsomstandigheden, een versterking van de betrokkenheid van de schoonmaakmedewerker en een verbetering van de kwaliteit van het schoonmaakwerk.
Maar de redactie legt ook haar oor te luister bij ervaringsdeskundigen in kwaliteitsmetingen en aanbestedingen. Want het kan anders en beter. #zokanhetook wordt onze hashtag.