Vloeronderhoud zonder zorgen: met Diversey Carefree ‘gewassen neus’
Vloeronderhoud Zonder Zorgen (VZZ): het blijkt een buitengewone en eigenlijke alledaagse uitdaging. Diversey organiseerde op 6 april voor haar dealers een informatiedag over vloeronderhoud met drie plenaire bijdragen en een carrousel van vier workshops. Daarin maakten en deelden zo’n 40 medewerkers en eigenaars van schoonmaakgroothandels en totaalleveranciers kennis met vloeronderhoudsproducten en -mogelijkheden. Daarbij stal nieuwkomer Carefree de show.
Met Carefree biedt Diversey de oplossing voor het periodieke vloeronderhoud, want er worden heel wat vierkantemeters schoon gemaakt en elke vakantieperioden opnieuw om de linoleumvloer van de scholen in Nederland weer zo goed als nieuw te kunnen krijgen. En dat lijkt steeds minder goed te lukken. Door het gebrek aan vakmensen en de tanende kennis over vloeronderhoud.
Pilots en praktijk
Diversey speelt daar met haar nieuwe onderhoudsproduct Carefree op in. Het gecombineerde dagelijkse vloeronderhoudsproduct voor reinigen en onderhouden is gedurende drie jaar uitvoerig getest en door de hele ‘keten’ beoordeeld. Bovendien, Carefree scoort zeer hoge ogen in Engeland.
6 voordelen
Rob den Adel begeleidde de workshop over Carefree en tipte de belangrijkste voordelen aan: (1) reinigen en onderhouden in één handeling, (2) onderhoudsmiddel op basis van polymeer, (3) goede reiniging door reinigende detergenten in het product, (4) eenvoudig uit te voeren tijdens dagelijkse schoonmaakwerkzaamheden, (5) elke dag de vloer weer (zo goed als) nieuw, en (6) weinig glans.
Besparingen
In het kort betekent Carefree dat er kan worden bespaard op middelen en materialen. Maar Carefree betekent ook besparing in tijd. En specialistische kennis over vloeronderhoud is niet echt noodzakelijk, want dagelijks Carefree met een (microvezel)mop aanbrengen is afdoende om periodiek onderhoud niet langer uit te hoeven voeren.
Specialismen
Joël de Rooij (BSC sector lead Nederland) legde het in zijn welkomstwoord van de Vloeren Zonder Zorgen-dealerdag uit: “De kolibrie symboliseert in het logo van Diversey het leven, pro-actie en innovatie.” Al 65 jaar biedt Diversey een breed portfolio op het gebied van vloeronderhoud. Met experts, producten, machines, advies, ondersteuning, trainingen, kennisdeling, demo’s en samenwerkingen. Dat bevestigden Jan Jeuring van Forbo en de workshopsleiders Pim Went en Dinant van Tongeren (tapijtreiniging), Maike van Straeten (PVC), Hans van Dam en Martine van Straelen (beton en overig) tijdens deze Vloeren Zonder Zorgen-dealerdag.
Wie kennis wil maken met Carefree, wordt van harte uitgenodigd voor een bezoek aan de vernieuwde en vernieuwende stand van Diversey op de Interclean Amsterdam (Europahal), van dinsdag 15 tot en met vrijdag 18 mei.