Na succesvolle pilot Alpheios Performance Monitor nu in praktijk
Na een succesvolle pilot heeft Alpheios een nieuw systeem gelanceerd: de Alpheios Performance Monitor (APM). Een uniek systeem waarin calculaties, taakverdelingen en kwaliteitsmetingen met elkaar verbonden worden. Inmiddels zijn we bijna een half jaar verder en zijn de eerste klanten zelf aan de slag met de Alpheios Performance Monitor. Om ervoor te zorgen dat de eindgebruikers een goede basis hebben om hun maatwerk te optimaliseren, verzorgt Alpheios specifieke trainingen. Klanten maken dankbaar gebruik van deze intensieve maar zeer leerzame training.
Afgelopen week heeft wederom een groep eindgebruikers een tweedaagse APM-training gevolgd. Raymond Smets, trainer/coach bij Alpheios: “Zodra de gebruikers zelf dieper in het systeem duiken en aan de slag gaan met de praktijk, krijgen ze pas een goede indruk van het systeem en de daarbij horende mogelijkheden. Met name oefenen met het invullen van de juiste stappen om tot een goede calculatie te komen, is een belangrijk onderdeel van de training. Deze oefening toont namelijk al heel snel aan dat als je aan de voorkant goed nadenkt over de inrichting en structuur van de calculatie, je hiervan profiteert bij het vervolgproces. Eerst denken en dan doen!“
Verschillende doelstellingen
Iedere organisatie is anders en vereist een andere aanpak. Daarom is de APM ook samen met een aantal klanten ontwikkeld die verschillen in branche en bedrijfsgrootte. “Zo hebben we inzicht gekregen in de factoren die voor klanten belangrijk zijn bij de performance sturing. Ook het feit dat de doelstelling verschilt per organisatie is bepalend. Het doel kan kostenbeheersing of besparing zijn, maar het kan ook zijn dat beleving, kwaliteit en (patiënt)veiligheid een grotere rol moeten gaan spelen. De doelstelling van de klant nemen we mee tijdens de training, deze heeft namelijk invloed op het inrichten van het systeem.”
Aan de slag
Na de training gaan de klanten in hun eigen omgeving aan de slag met de APM. “Het is de bedoeling dat ze het systeem zelf verder gaan ontdekken. Na deze oriëntatiefase dient de APM volledig geïmplementeerd te worden in de organisaties. De klant kan zelf bepalen in welke mate activiteiten zelf uitgevoerd worden, of waarbij support vanuit Alpheios gewenst is”, aldus Raymond Smets.
Meer weten over de Alpheios Performance Monitor? Neem dan snel een kijkje op www.alpheios.nl/apm