Engelse NuServe monitort 500 schoonmakers met CleanJack
CleanJack krijgt een steeds sterkere positie in het Verenigd Koninkrijk. Tijdens The Cleaning Show in Londen half maart leverde de automatiseerder 115 terminals aan NuServe. Simon Duke, managing director van NuServe, koos voor CleanJack na een succesvolle pilot. Het schoonmaakbedrijf gaat van zo’n 500 schoonmakers op 115 locaties tijd en aanwezigheid monitoren.
“Tijd- en aanwezigheidsregistratie is voor ons niet nieuw”, vertelt Simon Duke, “maar de manier van registreren via CleanJack wel. Tot voor kort lieten wij schoonmaakmedewerkers via een telefoonnummer van de klant inbellen. Dat leverde problemen op, omdat we afhankelijk waren van de techniek bij de klant. En het werd nog wel eens vergeten. We hebben een aantal opties onderzocht en CleanJack was het meest modern en je krijgt de beschikking over betrouwbare informatie in real time.”
Pilot gaf doorslag
Een pilot in december 2016 gaf de doorslag. Duke: “De werking met een terminal en RFID-chip waarmee de schoonmaker inklokt, bleek eenvoudig. Beide bleken bovendien te werken als reminder voor schoonmakers om het systeem te gebruiken.”
De belangrijkste voordelen zijn: controle over loonkosten en de integratie met Templa. “Templa is ons contractmanagementsysteem en in combinatie met CleanJack controleren we nu automatisch of gewerkte uren aansluiten bij gemaakte afspraken. Worden er structureel meer of minder uren op een locatie gemaakt, dan ga ik met de klant in gesprek over het contract.”
Klant krijgt inzicht
Het systeem levert Duke veel inzicht op. Dit inzicht verbetert zijn relatie met zowel klanten als medewerkers. “Soms heeft een klant het gevoel dat ’s avonds niet het afgesproken aantal schoonmaakmedewerkers heeft gewerkt. Met CleanJack hebben wij real time-inzicht. Zij hoeven minder op hun hoede te zijn. Bovendien draagt het bij aan een beter imago van de branche in het geheel.”
In de toekomst wil Duke ook zijn managers monitoren en meten hoe vaak locaties worden bezocht.
Communiceren met schoonmaker
CleanJack biedt daarnaast de mogelijkheid om met schoonmaakmedewerkers te communiceren. De manager kan via de terminal aan een medewerker vragen extra aandacht te besteden aan de keuken. Of hij kan op verzoek van de klant vragen de boardroom goed te reinigen vanwege een belangrijke vergadering. De medewerker bevestigt dit verzoek, dat via de software ook direct wordt vastgelegd.
“Ook gebruiken we het voor een complimentje. Of om vast leggen wanneer iemand jarig is. Daar kunnen we dan aandacht aan besteden.”
Ten slotte verbetert CleanJack de veiligheid. Klokken medewerkers op een sleutelpand niet in- of uit, dan krijgt de manager een signaal. Het is dan aan hem om te checken of er iets aan de hand is.
Over NuServe
NuServe levert facilitaire diensten aan de grote bedrijven in Londen en het zuidoosten van het Verenigd Koninkrijk. De nadruk ligt op het leveren van schoonmaakdiensten aan bedrijven met 50 tot 1000 medewerkers.
Templa T&A powered by CleanJack
CleanJack werkt sinds 1 januari 2017 samen met het Britse Templa. Beide bedrijven leveren automatisering aan schoonmaakbedrijven. Samen bieden zij nu de geïntegreerde dienst Templa T&A powered by CleanJack. Binnen deze dienst is het contractbeheer en de administratie van Templa, gecombineerd met de tijd- en aanwezigheidsregistratie van CleanJack.